26

چرا بعضی ها بعد ازدواج چاق میشن ؟

  • 25 فوریه 2021 - 11:42
چرا بعضی ها بعد ازدواج چاق میشن ؟
چاقی بعد از ازدواج یکی از مشکلات رایج در بین زنان و مردان می باشد که دلایل مختلفی دارد اما روش هایی هم برای جلوگیری از افزایش وزن بعد از مراسم عروسی وجود دارد.

دلایل چاقی بعد ازدواج در زنان و مردان چیست؟

بعد از زادواج افراد به یکدیگر متعهد می شوند و به هم قول می دهند که زندگی شاد و سالمی را در کنار هم تجربه کنند. اگرچه همزمان با شلوغ شدن سرشان و سپری شدن زمان، شما و همسرتان کم کم متوجه می شوید که روتین روزانه ای را رعایت می کنید که باعث اضافه وزن می شود و کاملا غلط است.

چاقی بعد ازدواج

اگر از چاقی بعد از ازدواج می ترسید، تنها نیستید و این موضوع هم در بین آقایان و هم خانم ها بسیار رایج است اما مطمئن باشید قبل از درمان و راه حل باید علت آن را ریشه یابی کنید که در این قسمت از ورزش و تناسب اندام اپاراتمی در احترام به کامنت های شما کاربران به بررسی علل رایج این موضع پرداخته شده است.

علل و دلایل چاقی بعد ازدواج

۱٫ تغییرات هورمونی

سبک زندگی خانم ها بعد از ازدواج تغییر می کند و باعث می شود که سطح هورمون ها نیز در بدن آن ها تغییر کند که این مورد یکی از رایج ترین دلایل می باشد. اغلب شادی بعد از مراسم عروسی تا مدت ها روی افراد می مانند که همین امر باعث تولید هورمون های شادی می شود و افراد در چنین حالتی با تغییر هورمون ها تمایل بیشتری به خوردن پیدا می کنند.

چاقی بعد ازدواج

۲٫ بی توجهی

قبل از ازدواج، خانم ها توجه بیشتری به ظاهر و اندام خود دارند و مرتب ورزش می کنند.

حتما یادتان هست که چه ساعت هایی را در جلوی آینه در حال بررسی جوش و لک روی صورتتان بودید اما بعد از ازدواج کم کم سرشان شلوغ می شود و دیگر از مراقبت از خود برایشان سخت می باشد. در واقع این افراد فکر می کنند که دیگر از طرف کسی که می خواستند، پذیرفته شده اند و نیاز چندانی به زیبا کردن اندام خود ندارند .

۳٫ کم خوابی

تایم و الگوی خواب دختران بعد از ازدواج تغییر می کند و این افراد در بیشتر زمان ها خواب مناسب ندارند و معمولا کم خوابی یکی از بیشترین دلایل برای افزایش وزن در بین آن ها می باشد.

۴٫ تغییر علایق

دختران بعد از ازدواج اولویت ها و علایق و همچنین روتین روزانه خود را طبق سلیقه همسر و اعضای خانواده او تغییر می دهند و به همین دلیل نمی توانند زمان کافی را به خودشان اختصاص دهند و دچار اضافه وزن می شوند.

۵٫ سن

این روزها بیشتر خانم ها بین سنین ۲۸ تا ۳۰ ازدواج می کنند و طبق مطالعات انجام شده، بعد از ۳۰ سالگی سرعت متابولیک بدن آن ها کاهش می یابد که همین خود عامل افزایش وزن است.

۶٫ خوردن غذای بیرون

زوج های جدید اغلب برای صرف شام و ناهار در بیرون از منزل غذا می خورند و این غذا ها کالری بسیار بالایی دارند که باعث افزایش چربی در محدوده شکم می شود .

خوردن غذای بیرون بعد ازدواج

۷٫ استرس

ازدواج یکی از مهم ترین انتخاب ها در زندگی هر فرد است و مدیریت کردن یک خانه و شرایط جدید به خودی خود برای دختران استرس زاست که همین باعث چاقی در آن ها می شود.

۸٫ فشار اجتماعی

قبل از ازدواج افراد نزدیک ما اغلب به ما می گویند که چقدر زیبا هستیم اما بعد از ازدواج این موضوع کم می شود و همین امر فشاری را به فرد وارد می کند که انگیزه خود را برای ورزش از دست می دهد.

۹٫ بارداری

معمولا خانم ها بعد از ازدواج بعد از یکی دو سال اقدام به بارداری می کنند و بعد از این دوران، بیشتر خانم ها سرگرم نوزاد می شوند و ورزش کردن را کنار می گذارند .

۱۰٫ تاثیر زوج ها بر روی یک دیگر

بعد از ازدواج افراد بیشترین تاثیر را از همسر خود می گیرند مثلا اگر همسرشان عادت به پرخوری یا غذاهای مضر و پر کالری داشته باشد، آن ها نیز برای تنها نماندن این روش را در پیش می گیرند یا اگر شریک آن ها از ورزش دور باشد، معمولا شبیه به او می شوند .

۱۱٫ تماشای تلویزیون

خانم ها بعد از ازدواج رفت و آمد بیشتری دارند و بیشتر زمان ها را مقابل تلویزیون و خوردن تنقلات روزانه می کنند که همین عامل چاقی می باشد.

عامل چاقی بعد ازدواج

۱۲٫ راحت طلبی

افراد چه خانم ها چه آقایون حس می کنن د که بعد از ازدواج بیش از همیشه باید کار کنند و همین امر به آن ها این را القا می کند که دیگر وقت ورزش کردن را ندارند و به جای آن می توانند استراحت کنند و همین موضوع دلیل چاقی این افراد می باشد.

۱۳٫ رابطه جنسی

شاید از این موضوع تعجب کرده باشید اما رابطه جنسی هم می تواند دلیل چاقی باشد. در مطلب رابطه جنسی چاق میکند یا لاغر در بخش سلامت نمناک کامل توضیح دادیم که رابطه جنسی به خودی خود باعث کالری سوزی می شود اما میل افراد و اشتهای آن ها بعد از این کار را نمی توان نادیده گرفت که همین باعث چاقی است و افراد مایلند که بعد از این کار مواد غذایی شیرین مثل بستنی، کیک و هر چیز شیرین دیگر مصرف کنند .

۱۴٫ خوردن غذای باقیمانده

معمولا افراد بعد از ازدواج از باقی ماندن غذا وحشت دارند، در حالیکه در دوران مجردی اصلا متوجه این موضوع نبودند و به همین دلیل از ترس نماندن غذا تا جایی که می توانند غذای باقیمانده را می خورند و همین امر خود دلیل چاقی می شود.

۱۵٫ هنرنمایی خانم ها

گاهی اوقات مردان بعد از ازدواج چاق می شوند و تنها علت آن هنرنمایی دختر خانم ها بعد از ازدواج است و آن ها در این دوران مایلند که بیش از همیشه توانایی های خود را از آشپزی به منصه ظهور بگذارند و میزی از دسر های شیرین و انواع غذا ها می چینند که همین عامل افزایش وزن می شود .

درمان چاقی بعد از ازدواج

چگونه چاقی بعد از ازدواج را کنترل کنیم؟

بهترین جنبه زندگی مشترک این است که تنها نیستید و در هر کاری می توانید یک شریک و هم پا داشته باشید. مراقبت از رژیم و لاغری یکی از پروسه هایی است که در کنار فردی دیگر بهتر انجام می شود.

در این قسمت از سایت نمناک راه کارهایی کوتاه و ساده برای جلوگیری از چاقی بعد از ازدواج :

۱٫ زوج های جوان بعد از ازدواج باید بیش از هر چیزی و حتی اندام خود به سلامت بدنی توجه کنند و بنابراین با این توجهات و مراقبت ها سعی خواهند داشت که در انتخاب غذای سالم تر توجه بیشتری به خرج دهند و مراقب یکدیگر نیز باشند.

۲٫ این زوج ها باید اهدافی را برای وزن خود بعد از ازدواج با یکدیگر در نظر بگیرند و اجازه ندهند که هیچ کدامشان از آن سرپیچی کنند و این اهداف باعث می شود که به سمت غذا های سالم تر روی بیاورند.

۳٫ زوج ها می توانند به جای سرگرمی هایی مثل خوردن از فعالیت ها و مهارت های دیگری استفاده کنند و مثلا می توانند هر دو در باشگاه ثبت نام کنند یا در منزل زمانی را به ورزش دو تایی بپردازند و از این کار در کنار یکدیگر دنیز لذت ببرند .

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=6053

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.