23

خوردنی هایی که باور نمیکنید اما شکر دارند

  • 10 ژوئن 2021 - 12:44
خوردنی هایی که باور نمیکنید اما شکر دارند
در عین ناباوری مواد غذایی زیادی وجود دارند که از نظر ما شکر بخصوصی ندارند و این در حالی است که به میزان زیادی شکر دارند. این مواد غذایی عبارتند از...

خوردنی هایی که بیش از تصور شما شکر دارند

شاید تصور اینکه قند مصرفی روزانه چقدر برای بدن مضر است سخت باشد، اما تحقیقات نشان می دهد که قند یکی از مضرترین موادیست که می توانید مصرف کنید. این ممکن است منجر به انواع علائم منفی از جمله دیابت نوع ۲، سرطان، پوسیدگی دندانها، پوکی استخوان ها، ضعف عمومی و … شود. بنابراین کاهش مصرف یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بهبود سلامت در طولانی مدت انجام دهید. این بخش از بهداشت  و سلامت نمناک را با دقت بخوانید تا با مواد غذایی که شاید نمیدانستید و شکر دارند بیشتر آشنا شوید. 

مواد غذایی دارای شکر

سس کباب

در حالی که این چاشنی طعم خوبی را به گوشت می دهد اما سرشار از قند است که احتمالاً شما را متعجب خواهد کرد. فقط یک قاشق غذاخوری از این چاشنی حاوی حداقل ۶ گرم قند و یک ظرف آن معادل ۲۰ گرم یا بیشتر است.

سس کباب

ماست طعم دار

اگرچه ماست به عنوان یک غذای سالم معرفی می شود ،اما می تواند به اندازه یک قندان شیرینی حاوی شکر باشد زیرامعمولا شرکت ها برای طعم دار کردن آنها و جبران عطر و طعم از دست رفته در انواع کم چرب از قند بیشتر استفاده می کنند ، بسیاری از ماست ها حاوی ۱۹ تا ۳۳ گرم قند هستند.

سس پاستا

محصولات فرآوری شده گوجه فرنگی حاوی قند دارد اما تعدادی از افراد سس اسپاگتی را به عنوان یک ماده شیرین تصور می کنند ، در حالی که مقداری از این شکر به طور طبیعی از گوجه فرنگی حاصل و به عنوان ماده نگهدارنده و طعم دهنده به آن افزوده می شود. نصف فنجان سس می تواند حاوی ۱۲ گرم قند یا بیشتر باشد و هنگامی که آن را با یک ماکارونی نشاسته ای ترکیب کنید به سرعت به قندهای ساده تجزیه و آسیب آن، چندین برابر می شود.

نوشابه

نوشابه ها حاوی قند زیادی هستند، یک قوطی ۸ اونسی کوکاکولا حاوی ۲۹ گرم قند و یک نوشیدنی متوسط ۴۴ گرم قند دارد.

نوشابه

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک غذای سالم ایده آل است ، اما بسته های آماده آن معمولاً حاوی ۱۵ گرم شکر در هر وعده هستند.

غلات صبحانه

تقریباً تمام غلات سطح قند را بالا می برند.هر فنجان سبوس کشمش حاوی ۱۸ گرم قند است (که حدود ۹ گرم آن از کشمش ناشی می شود) به این معنی که می توانید در طی یک ساعت بیدار شدن به راحتی مقدار زیادی قند مصرف کنید.

سس سالاد

ساده ترین راه برای مضر شدن محتوای سالاد طعم دار کردن آن با سس های شیرین است. دو قاشق غذاخوری آب میوه های شیرین و میوه ای می تواند ۵ تا ۷ گرم قند را به سالاد بیفزاید. برای جلوگیری از شیرین شدن زیاد آن از سرکه خانگی استفاده کنید و به جای آن مقداری میوه تازه بریزید.

سس سالاد

میوه خشک شده

میوه خشک به همان اندازه که سالم به نظر می رسد می تواند به سرعت باعث افزایش قند شود. بیشتر میوه های خشک قند را به عنوان دومین ماده تشکیل دهنده خود دارند و اگر به دنبال میوه های خشک بدون قند باشید، امنیت چندانی ندارید، زیرا فرایند خشک کردن قندهای میوه را در هر تکه متمرکز می کند، به این معنی که نصف فنجان سیب خشک می تواند به اندازه دو تا سه سیب تازه قند داشته باشد.

سالاد آماده کلم

سالاد کلم سالم به نظر سالم می رسد اما یک وعده استاندارد آن می تواند حداقل ۱۵ گرم قند داشته باشد و معمولاً به دلیل چاشنی شیرین است که کلم در آن خیس می شود. درست کردن آن به شما این امکان را می دهد محتوای قند را کنترل کنید.

چای

آگاهی و پذیرفتن مضرات نوشیدن آب میوه و نوشابه راحت اما به یاد داشتن اینکه چای شیرین می تواند به همان اندازه آسیب رسان باشد دشوار است به همین دلیل بهتر است که خودتان چای دم کرده و به جای شیرین کننده ها مضر از آب لیمو استفاده کنید.

چای شیرین

کچاپ

افراد معمولا برای طعم کردن سیب زمینی سرخ شده ،ساندویچ ها و… از سس کچاپ استفاده می کنند اما لازم است بدانید این سس حاوی مقداری قند است و استفاده مکرر از آن به سلامتی آسیب می رساند.

اسموتی

اصطلاح اسموتی می تواند به مخلوط هر چیزی از گندم گرفته تا ماست یخ زده اشاره داشته باشد، بنابراین اظهار در مورد محتوای قند آن تقریباً غیر ممکن است پس برای جلوگیری از بالا رفتن قند از نوشیدن آن خود داری کنید.

نان

تعجب آور نیست که نان سفید پر از شکر است، اما مقدار موجود در بیشتر نان های “سالم” ممکن است شما را متحیر کند. بسیاری از نان های گندمی فقط رنگ آن کارامل قهوه ای هستند و تنها یک نان ساندویچ می تواند ۳ تا ۵ گرم قند داشته باشد.

نان

حبوبات کنسرو شده

اکثر غذاهای کنسروی برای سلامتی مضرهستند اما لوبیای پخته به ویژه به دلیل داشتن قند مشهور است که می تواند در هر کنسرو ۳۰ گرم باشد.

کلوچه های میوه ای

مافین بلغور جو دوسر و سیب بر خلاف نام آن ماده غذایی سالمی نیست. در دهه های گذشته اندازه بسیاری از کلوچه ها بزرگ تر شده و محتوای شکر آنها تا حدی افزایش یافته است.

سوپ کنسرو شده

سوپ کنسرو شده سرشار از سدیم و حاوی مقدار زیادی قند است مانند نمک، شکر به عنوان ماده نگهدارنده برای ماندگاری سوپ عمل می کند و یک قوطی آن اغلب حاوی ۱۵ گرم قند یا بیشتر است.

سوپ کنسروی

آب میوه طبیعی

اکثر افراد می دانند که بهتر است از نوشیدن شربت ذرت با فروکتوز بالا خودداری کنند ، اما حتی قندهای طبیعی می توانند اثرات منفی بر بدن بگذارند. خوردن یک تکه میوه تازه فیبر بدن را تأمین می کند، اما نوشیدن آب میوه فقط باعث افزایش قند می شود.

کمپوت

میوه به طور طبیعی شیرین است و بیشتر آب میوه ها و کمپوت ها پر از قند هستند که به عنوان مواد نگهدارنده عمل می کنند. یک فنجان میوه کنسرو شده حاوی ۳۰ گرم قند یا بیشتر است.

کره بادام زمینی

ساندویچ های کره بادام زمینی یکی از مواد غذایی مورد استفاده کودکان است، اما بسیاری از کره ها حاوی بیش از ۳ گرم قند در هر وعده هستند و برای جلوگیری از هرگونه مواد افزودنی بهتر است نوع طبیعی آن را خریداری کنید.

کره بادام زمینی

چیپس سیب زمینی

به نظر نمی رسد خوراکی های نمکی حاوی شکر باشند، اما یک بسته چیپس سیب زمینی می تواند حدود ۳ تا ۵ درصد قند داشته باشد. این امر خصوصاً در چیپس هایی با طعم چیلی شیرین یا ذرت معمول است همچنین چیپس سرشار از کربوهیدرات است که بدن آن را به قند تبدیل می کند به همین دلیل متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای جلوگیری از هرگونه بیماری از مصرف این خوراکی ها خودداری کنید.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=6914
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 970 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.