18

نداشتن پرده بکارت دلیلی برای ازدواج نکردن دخترها

  • 25 نوامبر 2020 - 15:51
نداشتن پرده بکارت دلیلی برای ازدواج نکردن دخترها
از قدیم داشتن پرده بکارت برای دختر معیار برای عفاف ونجابت دختر به حساب میرفته و نشان این بوده که دختر خود را برای همسر آینده خود حفظ کرده و همین امر سبب میشد دخترها از انجام کارهایی مثل سوارکاری و یا بلند کردن اجسام سنگین اجتناب کنند.

ازدواج نکردن به دلیل نداشتن پرده بکارت

احتمالا با دختران زيادي روبرو شده اید که همیشه سؤال داشته اند آیا خودارضایی میتواند بکارتم را از بین برده باشد؟ آیا شستشوی آلت تناسلی با آب پرفشار میتواند به آن آسیبی وارد کند؟ آیا امکان دارد این خونریزی بخاطر از دست دادن بکارتم باشد؟

همین پرسش ها بیانگر شدت مشکل ساز بودن نداشتن بکارت برای ازدواج و نیز بی اطلاعی زنان از آناتومی بدن خود است.

پرده بکارت یک نوع پرده مخاطی است که مثل حلقه ای مدور در اطراف دهانه واژن قرار می گیرد. دراین که فلسفه وجودی این به اصطلاح”پرده” چیست، بیشتر دلیل ها مبتنی بر جلوگیری از ورود میکرب به اندام جنسی زنان است که هم به علت باز بودن و هم به علت نزدیک بودن به مجرای ادرار، در معرض الودگی ها قرار دارد.

ولی آنچه سبب بحث انگیز شدن پرده ی بکارت شده، نه فلسفه وجودی آن بلکه استفاده ایست که نظام مردسالار به خاطر مالکيت بر بدن زن از آن می کند. با توجه به اینکه این پرده اغلب در نخستین رابطه جنسی کامل، پاره شده و در بیشتر موارد باعث بروز خونریزی می شود، عدم خونریزی در رابطه ای که قرار است نخستین رابطه جنسی زن باشد، به نداشتن این پرده تعبیر می شود و نداشتن این پرده یعنی داشتن رابطه جنسی کامل پیش از این رابطه.

تمام بحث و جدل ها از همین جا شروع می شود، یعنی از جایی که قرار است ثابت شود زنی که به بستر رفته، تا کنون رابطه جنسی نداشته و اکنون به یک باره این تصور فرو می ریزد و معلوم می شود که دختر قبل از این بکارت را از دست داده است. اینکه پرده بکارت انواع و اقسام دارد و برخی انواع آن اصولا هیچوقت پاره نمی شود و در نتیجه خونریزی هم به دنبال ندارد، در اینگونه موارد اغلب بی فایده است. آن چیزی که این جا حرف نخست را می زند” باکره نبودن” زنی است که تصور می شد باکره است.

ایا ازدواج با دختری که باکره نیست درست است ,چیکار کنم شوهرم نفهمه باکره نیستم ,شوهرم فهمید باکره نیستم

ایا ازدواج با دختری که باکره نیست درست است

آیا خانواده تان از این ماجرا باخبراند؟

برخی دختران، پس از وقوع این اتفاق ترجیح میدهند تا مسئله را با کسی درمیان نگذارند، مهم ترین ترس آن ها قضاوت شدن و نوع نگاهی است که احتمالا اطرافیان از این پس به آن ها خواهند داشت و هم سرزنش هایی که پس از این باید از خانواده بشنوند.

مطرح کردن این مسأله شاید برای دخترانی که در یک خانواده مذهبی بزرگ شده اند کار سخت تری باشد. ولی بهرحال پیشنهاد ما به شما این است که مسئله را با یکی از اعضای خانواده که به وی اعتماد دارید و رابطه شما با او نسبت به بقیه بهتر است در بین بگذارید

ایا ازدواج با دختری که باکره نیست درست است ,چیکار کنم شوهرم نفهمه باکره نیستم ,شوهرم فهمید باکره نیستم

دختری که باکره نیست می تواند ازدواج کند

باورهای فرهنگی در خصوص اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

مردان از ازاله بکارت زنان نوعی قدرت و لذت بدست می آورند و این باور عمیق را در ذهن خویش دارند که زنان پاک دامن به دنبال لذت جویی جنسی نیستند، بلکه اندام جنسی خود را مانند گوهری حفظ نموده و زمان ازدواج تقدیم به همسر خود می کنند.

این مسأله که زن خوب زن پاکدامنی است که به لذایذ جنسی اهمیت نمی دهد و زنی که به دنبال لذت جنسی باشد یا آنرا تجربه نموده باشد مناسب ازدواج نیست، اعتقادی ریشه ای دارد.

در حقیقت در طی سالیان دراز چنين پنداشته شده که مسایل جنسی تنها برای مردان دارای اهمیت است و رابطه های جنسی اصولا مرد محور بوده و خواست ها و نیازهای مردان در اولویت قرار دارد. حفظ این باور و انتقال آن در طی سال ها قطعاً به وسیله خود زنان هم رخ داده است.

ایا ازدواج با دختری که باکره نیست درست است ,چیکار کنم شوهرم نفهمه باکره نیستم ,شوهرم فهمید باکره نیستم

زدواج نکردن به دلیل نداشتن پرده بکارت

تغییرات فرهنگی در اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

در سال های گذشته اهمیت باکرگی زنان در ازدواج تا حد کمی در بین نسل های جدید کاهش پیدا نموده است. با وجود این تغییرات، مسئله زمانی پیچیده می شود که این تغییرات فرهنگی بی آن که در موردش فکر و اندیشه شده باشد در حال اتفاق افتادن است.

در اکثر موارد شاهد هستیم به علت ایجاد دوگانگی ها در فرهنگ و باورهای نسل جدید، و نبود یکپارچگی الگوی فکری در جامعه، جوانان با یک سردرگمی عقیدتی روبرو می شوند. در پایان نبود یک خط فکری مورد قبول از سوی آحاد جامعه سلامت اجتماعی را به خطر خواهد انداخت.

آن چه که برای ازدواج بیش از همه باید دارای اهمیت باشد، بررسی سلامت روان زوجین حین ازدواج، بلوغ و پختگی در مورد مسئولیت ها، داشتن تفاهم و توافق بر سر مسایل، شباهت های روانشناختی و رفتاری، هم فکر و هم صحبت بودن، احترام گذاشتن به تفاوت ها و درک و همدلی می باشد.

ایا ازدواج با دختری که باکره نیست درست است ,چیکار کنم شوهرم نفهمه باکره نیستم ,شوهرم فهمید باکره نیستم

نداشتن بکارت ترس از ازدواج

با مشاور حرف بزنید

از دست دادن بکارت، در اثر یک رابطه اشتباه یا تعرض یا هر علت دیگری، زنان را با بحران روبرو می کند. چنانچه حس خوبی از وضعیت خود ندارید، دچار افسردگی شده اید و نگران آينده هستید با یک مشاور صحبت کنید. مشاور هیچ وقت شما را قضاوت یا سرزنش نمی کند.

وی میتواند در فضایی ارام و با در نظر گرفتن وضعیت زندگی تان بهترین راه حل را به شما پیشنهاد دهد. حرف زدن با مشاور فشارهای روحی و روانی شما را کم تر می کند و سبب می شود به راههای بهتری فکر کنید.

در عین حال، صحبت کردن با مشاور با این مزیت همراه است که راز شما همیشه سربسته باقی می ماند. مشاوران و روانشناسان هیچوقت تحت هیچ شرایطی حق ندارند رازهای مراجع خود را افشا کنند.

در صورتی که مشاور تشخیص دهد که در اثر فشارهای روحی دچار افسردگی یا اضطراب شده اید، شما را برای دارو درمانی ارجاع خواهد داد.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=961
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : بیتوته
  • 407 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.