3

عوارض وحشتناک گن های ساعت شنی

  • 06 ژانویه 2021 - 12:55
عوارض وحشتناک گن های ساعت شنی
امروزه یکی از روش های رایج لاغری استفاده از گن های لاغری ساعت شنی می باشد. افرادی که از آن ها استفاده می کنند باید بدانند که این گن ها عوارض خطرناکی دارند.

عوارض خطرناک گن های لاغری آن هم از نوع ساعت شنی

گن های لاغری نوع ساعت شنی چیز جدیدی نیستند، در واقع، در اواخر دوره ویکتوریا هم بسیار رایج بوده اند و حتی در حدود قرن ۱۶ نیز وجود داشته است. امروزه نیز بسیاری از افراد درباره آن صحبت و از آن استفاده می کنند، با این وجود گن ها به جز مزایا، عوارضی هم در بر خواهند داشت به همین دلیل در این قسمت از اپاراتمی هر آنچه که باید بدانید آورده شده است.

عوارض گن لاغری

۱- باعث لاغری شما نخواهد شد

ممکن است متوجه شوید که پس از پوشیدن گن، کمی وزن کم کرده اید اما این به دلیل آبی است که حین تعریق از دست داده اید که بسیار کم و ناچیز است؛ بنابراین چربی های شما هنوز باقی مانده اند.

براساس گفته یک متخصص اندام،” مشکل گن ها این است که فقط باعث می شوند لاغر تر بنظر برسید، هنگامی که آن ها را باز می کنید بدن شما سریعا به حالت طبیعی خود باز می گردد.” به همین دلیل پوشیدن آن تاثیری در میزان چربی بدن نخواهد داشت. برای نتیجه طولانی مدت باید دائما گن ببندید.

گن های ساعت شنی

۲- می تواند عاملی برای تغییر اندام های بدن و نتایج خطرناک شود

با بستن گن، اندام های فوقانی به سمت بالا و اندام های تحتانی به سمت پایین حرکت می کنند. این می تواند فشار مشابهی بر شکم وارد کرده و یبوست را به همراه داشته باشد.

تغییر فشار بر اندام های داخلی بدن به این معناست که شما در برابر برخی از غذاها از جمله غذاهایی که گاز تولید می کنند و غذاهای چرب تحمل کمتری خواهید داشت. برخی از افراد نیز ممکن است بیش از حد نرمال خود غذا بخورند.

همه این ها همچنین میتوانند احتمال سوزش معده را افزایش دهند زیرا معده شما از دیافراگم بالاتر رفته و باعث ریفلاکس اسید می شود. فشرده سازی گن ، می تواند موقعیت اندام ها را تغییر دهد و به طور کلی بر عملکرد آن ها همراه با جریان خون تاثیر بگذارد. بستن گن ساعت شنی به طور منظم و برای مدت زمان طولانی حتی می تواند باعث تغییر شکل دنده ها نیز شود.

۳- می تواند باعث کم آبی بدن شود

درحالی که گن بسته اید و مشغول فعالیت و ورزش هستید، دمای بدن بالا رفته و تعریق بیش از حدی خواهید داشت. برای به حداقل رساندن این علائم باید کاملا هیدراته شوید و روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

کم آبی بدن

۴- می تواند عضلات کمر شما را تحت تاثیر قرار دهد

بستن طولانی مدت گن به معنای آن است که عضلات شکم شما آنقدر فعال نیستند حتی اگر به طور منظم ورزش کنید. بستن گن بخصوص گن های ساعت شنی باعث ضعف عضلات کمر و شکم می شود زیرا هنگام استفاده از آن، توانایی انجام حرکت نخواهید داشت.

گن از عضلات شما پشتیبانی نمی کند و اگر از عضلات خود استفاده نکنید به عبارتی هدر خواهند رفت (از دست دادن بافت عضلانی). به همین دلیل بعد از باز کردن آن، کمر درد و حالت بدنی ضعیفی خوهید داشت.

۵- می تواند بر تنفس شما تاثیر بگذارد

سفت بودن و استفاده مکرر از گن می تواند باعث گرفتگی، ناراحتی و احساس فشار شود. این محدودیت و تنگی دور کمر مدر ظاهر و سلامت عمومی پوست شما نیز تداخل ایجاد خواهد کرد.

با بستن گن به خصوص هنگام ورزش، کیفیت عمق تنفس شما نیز تحت تاثیر قرار می گیرد، حتی ممکن است که ظرفیت ریه را ۳۰-۶۰ درصد کاهش دهد. نحوه تاثیر گن برروی ریه ها میتواند منجر به مشکلات جدی تری مانند التهاب و تجمع مایعات شود.

مشکلات تنفس

۶- استفاده از گن در دوران رشد توصیه نمی شود

یکی از خطراتی که دختران را تهدید می کند بستن گن در دوران رشد است. اگر در سنین نوجوانی قبل از رشد کامل بدن و عضلات عادت به بستن گن داشته باشید، می تواند خطرات سلامتی بالقوه دائمی به همراه داشته باشد بنابراین بستن آن بخصوص گن های نوع ساعت شنی در این سنین و در واقع هیچ رده ی سنی دیگر توصیه نمی شود.

۷- ممکن است باعث مشکلات سلامتی دیگری نیز شود

بستن گن می تواند مشکلاتی از قبیل عفونت های پوستی، مشکلات ریوی و مشکلات کلیوی را به همراه داشته باشد زیرا تمامی عضلات را فشرده می کند به همین دلیل تولید کنندگان آن توصیه می کنند فقط برای مدت کوتاهی از گن استفاده کنید.

۸- کارشناسان بستن گن را توصیه نمی کنند

به طور کلی جامعه پزشکی بستن گن را به منظور حمایت از دور کمر توصیه نمی کند زیرا فواید و خطرات زیادی دارد. به همین دلیل قبل از استفاده لازم است با خطرات آن آشنا شوید. بسیاری از راه حل های طولانی مدت وجود دارد که غیر تهاجمی بوده و استفاده ازآن ها بی خطر است.

گن ساعت شنی

۹- تاثیرات روحی روانی دارد

گن فقط مشکلات سلامتی ندارد بلکه می تواند باعث شود تا به دیدن کمر خود که ظاهرا کوچک به نظر می رسد معتاد شوید و به آن عادت کنید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بستن گن می تواند باعث ایجاد اعتیاد در افراد شود و نسبت به ظاهر کمر خود وسواس داشته باشند.

۱۰- باعث احساس ناراحتی خواهد شد

حتی اگر فکر می کنید بعد از استفاده از گن تغییرات جزئی را مشاهده می کنید، بستن آن ارزشی ندارد زیرا احساس ناراحتی به همراه خواهد داشت. بر اساس یک مطالعه که درآن محققان قصد داشتند تا بررسی کنند که آیا بستن گن به حفظ وزن سالم در طولانی مدت کمک می کند یا خیر؛ متاسفانه مطالعه آن ها سرانجامی نداشت زیرا اکثر شرکت کنندگان به دلیل احساس ناراحتی از بستن گن صرف نظر کردند.

عوارض گن لاغری

نکات استفاده از گن های لاغری

و اگر هنوز می خواهید از گن های لاغری حتی از نوع معمولی استفاده کنید به نکات ذیل توجه فرمایید:

  1. آن ها را برای مدت زمان بسیار کوتاه بپوشید.
  2. از ورزش کردن با گن خودداری کنید زیرا ممکن است در تنفس شما اختلال ایجاد کند.
  3. زیاد آن را سفت نبندید.
  4. اگر در سن رشد هستید به هیچ وجه از آن استفاده نکنید.
  5. اگر مشغول فعالیتی هستید که دائما عرق می کنید، مرتبا هیدراته شوید.
  6. از گن به عنوان جایگزین تغذیه سالم و ورزش استفاده نکنید.
لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=2699
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 848 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.