7

۵ مورد از بهترین داروهای خانگی برای ریفلاکس معده

  • 15 دسامبر 2020 - 21:30
۵ مورد از بهترین داروهای خانگی برای ریفلاکس معده
به گزارش ریفلاکس اسید زمانی اتفاق می افتد که این اسفنکتر ضعیف شده یا در زمان نامناسب شل شود و باعث شود اسید معده به مری برگردد. این می تواند علائمی
  • درد یا احساس سوزش در قفسه سینه
  • درد یا ناراحتی در گلو
  • برگشت مجدد مایع اسیدی به دهان یا گلو داشته باشد.

اگر باردار یا چاق باشید احتمالاً دچار ریفلاکس اسید می شوید ، دلایل زیادی وجود دارد. برخی از شایعترین علل ریفلاکس اسید عبارتند از:

  • خوردن یک وعده غذایی مخصوصاً زیاد
  • اواخر شب غذا خوردن
  • مصرف برخی از غذاها یا نوشیدنی ها مانند غذاهای پرادویه ، غذاهای سرخ شده ، الکل یا قهوه
  • سیگار کشیدن

تغییر سبک زندگی اولین روش درمانی برای ریفلاکس اسید آزار دهنده است. این ممکن است شامل اجتناب از برخی از دلایل ذکر شده در بالا باشد ، اما همچنین چندین روش درمانی در خانه نیز برای کنترل ریفلاکس اسید وجود دارد.

  1. هنگام خواب بالاتنه خود را بالا ببرید

ریفلاکس اسید اغلب شب ها بدتر می شود ، زیرا وقتی دراز می کشید جریان اسید معده به مری راحت تر است. با تغییر زاویه بدن هنگام خواب می توانید علائم شب را بهبود ببخشید.

به طور خاص ، مفید است که سر و شانه های خود را بالای معده خود بالا ببرید و مری را به سمت پایین متمایل نگه دارید. به عنوان مثال ، می توانید سر تخت خود را بلند کرده یا خود را روی بالش مایل قرار دهید. این اجازه می دهد تا نیروی جاذبه به پاک کردن هر چیزی که شب به مری وارد می شود کمک کند.

  1. شیرین بیان دگلیسیریزه شده را امتحان کنید(DGL)

شیرین بیان گیاهی است که مدت ها برای تسکین بیماری های معده استفاده می شود. (DGL)نوع تغییر یافته ای از شیرین بیان است که از ترکیب گلیسیریزین خود خارج شده است ، زیرا این امر می تواند فشار خون را افزایش دهد.

DGL برای درمان ریفلاکس اسید کار می کند زیرا به کاهش التهاب مری کمک می کند. التهاب ، واکنشی است که توسط سیستم ایمنی بدن شما ایجاد می شود ، در صورت نیاز به ترمیم زخم یا مبارزه با عفونت می تواند مفید باشد ، اما همچنین می تواند مشکلات سلامتی مانند ریفلاکس اسید را برای برخی از افراد بدتر کند. این به این دلیل است که سیستم ایمنی بدن شما سلولهای التهابی به نام سیتوکین را آزاد می کند که می تواند به مخاط مری آسیب برساند.

DGL به طور کلی به عنوان یک قرص جویدنی عرضه می شود و برای افرادی که طعم شیرین بیان را دوست ندارند ، می تواند طعم های مختلفی داشته باشد. برای استفاده از DGL در ریفلاکس اسید ، باید یک قرص ۴۰۰ میلی گرمی ۲۰ دقیقه قبل از غذا خوردن یا ۲۰ دقیقه قبل از خواب در صورت داشتن علائم شبانه مصرف کنید.

سایر داروهای گیاهی که ممکن است به ریفلاکس اسید نیز کمک کنند به شرح زیر است: زنجبیل، بابونه، ریشه گل ختمی

  1. وعده های غذایی کمتری بخورید

خوردن وعده های غذایی بزرگ فشار بیشتری به اسفنکتر می آورد که مری شما را از معده جدا می کند. این باعث می شود که اسفنکتر باز شود و به شما اجازه می دهد اسید به سمت بالا در مری شما جریان یابد. تعویض وعده های غذایی بزرگ برای وعده های کم حجم بیشتر می تواند به کاهش علائم کمک کند.

به عنوان مثال ، به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ ، سعی کنید آن قسمت ها را در پنج وعده غذایی کوچکتر پخش کنید.

  1. مصرف قهوه را محدود کنید

قطع یا کاهش فنجان های روزانه قهوه می تواند به کاهش ریفلاکس اسید کمک کند. این به این دلیل است که هنگام نوشیدن قهوه ، معده شما باعث ایجاد اسید معده بیشتری می شود که می تواند به مری برود. کافئین موجود در قهوه باعث شل شدن اسفنکتر مری شما می شود و به محتوای معده اجازه می دهد تا به سمت بالا حرکت کند.

۵- از خوردن بعضی از غذاها خودداری کنید

برخی از غذاها ممکن است ریفلاکس اسید شما را تشدید کنند. شما می خواهید از غذاهایی که هضم را کند می کنند و مدت بیشتری در معده شما می نشینند خودداری کنید – زیرا هرچه مدت زمان بیشتری بنشینند ، احتمال افزایش فشار معده و باز شدن اسفنکتر مری بیشتر است.

برخی از غذاهایی که احتمالاً باعث ریفلاکس اسید می شوند عبارتند از: پنیر، غذای سرخ شده، میان وعده های فرآوری شده مانند چیپس سیب زمینی، شکلات، پودر فلفل قرمز، پیتزا

 

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=1490
  • نویسنده : مجید
  • ارسال توسط :
  • منبع : sharekhabar
  • 219 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.