2

وضعیت جنین و مادر در “هفته نوزدهم بارداری”

  • 26 دسامبر 2020 - 10:36
وضعیت جنین و مادر در “هفته نوزدهم بارداری”
در “هفته نوزدهم بارداری” ریه های جنین در حال رشد است و همچنین میتوانید تکان خوردن او را احساس کنید و باید مراقب علائم و مشکلاتی در بدن خود باشید.

وضعیت جنین و مادر در هفته نوزدهم بارداری

به هفته ی نوزدهم بارداری خود رسیدید و باید آماده تغییراتی در وضعیت خود باشید . ریه های فرزند شما در حال رشد است، و در این هفته لوله های هوایی او شروع به تشکیل شدن می کنند همچنین میتوانید تکان خوردن او را احساس کنید این، چیزهایی است که کودک شما و بدن شما در هفته نوزده ام انجام می دهند.
هفته نوزدهم بارداری
هفته نوزدهم بارداری

علائم و تغییرات مادر و جنین در هفته نوزدهم بارداری

وضعیت جنین در هفته نوزدهم بارداری

کودک من در هفته نوزدهم بارداری چقدر بزرگ است؟

کودک شما در حال رشد است، حدود ۶ اینچ طول دارد که به اندازه یک انبه است ، تا به حال خوب رشد کرده و در این هفته حدود نیم پوند وزن دارد.
اندازه جنین در هفته نوزدهم بارداری

جنین در هفته نوزدهم بارداری به اندازه یک انبه است

فرزند من در هفته نوزدهم بارداری چه می کند؟

در این هفته، چربی در بدن نوزاد شما شکل می گیرد، هرچند او هنوز خیلی لاغر است ، اوهمچنین با یک پوسته مومی شکل پوشیده شده است، که در پزشکی به نام ونیکس کروزوس گفته می شود. این ماده ،چرب و سفید است و از مو، روغن و سلول های پوست مرده تشکیل شده است. ممکن است، زیاد جذاب نباشد، اما کار مهم آن محافظت از پوست نرم و حساس نوزاد از مایع آمنیوتیکی است که در آن زندگی می کند در واقع، بدون ورنیکس، انگار او نه ماه است که در حمام و زیر آب بوده، می شود.
اکثر نوزادان، پوست ورنیکس خود را قبل از زایمان از دست می دهند، اما برخی از نوزادان، به خصوص آنهایی که زودرس به دنیا می آیند، هنوز کمی از این پوست خود را دارند و پس از تولد، توسط ماما پاک می شوند.
در هفته نوزدهم ، رنگدانه های پوست ،در پوست نوزاد شما نیز شروع به رشد می کنند، با تشکر از ملانوسیت ها سلول های پوستی که رنگدانهای ملانین پوست را تولید می کنند ، و این پس از تولد و تا دوران کودکی ادامه خواهد یافت.
در حال حاضر، کودک شما در حال حرکت به اطراف است، بنابراین می توانید منتظر حرکات او در بین هفته های ۱۸ و ۲۲ باشید. گفته می شود که هر زن و هر کودک، با هم فرق می کنند، پس اگر شما هیچ حرکتی را احساس نکردید، این مسئله نشانه ای از وجود مشکل نیست. بعضی از چیزها به اندازه و سایز شما بستگی دارد، هرچه لاغرتر باشید، احتمال اینکه این حرکات و جنبش ها را زودتر احساس کنید، بیشتر است البته تا حد زیادی به موقعیت نوزاد شما نیز مربوط است – اگر او روبروی بدن شما باشد، درک این جنبش های اولیه سخت تر می شود. نگران نباشید اگر هنوز هیچ چیزی را احساس نکرده اید – در چند هفته آینده اتفاق خواهد افتاد.
وضعیت جنین در هفته نوزدهم بارداری

حرکات و تغییرات جنین در هفته نوزدهم بارداری 

وضعیت مادر در هفته نوزدهم بارداری

در حال حاضر، بدن شما احتمالا درد دارد چه این حس در پشت شما باشد و چه در پاهایتان ، هر دو آنها عادی هستند و زمانی که به گرفتگی پا تبدیل شود، متاسفاته در هنگام خواب و در رختخواب بیشتر احساسش می کنید. هیچ کس واقعا نمی داند چرا آنها در زمان خواب شروع می شوند، در زمانی که به شدت به خواب نیاز دارید، اما وقتی که این گرفتگی های دردناک پا شروع می شوند، سعی کنید پاهایتان را صاف کنید و پاها را بکشید و آرام زانو و انگشتانتان را خم کنید شما همچنین ممکن است متوجه شوید که لنزهای تماسیتان کمی ناراحت کننده شده اند یا کمی تار می بینید.
با وجود اینکه ترسناک به نظر می رسد، تغییرات دید در بارداری رایج و شایع است، زیرا هورمون های بارداری باعث ایجاد تجمع مایع در چشم می شود و منحنی چشم شما را تغییر می دهند. هورمون ها، همچنین می توانند بر تولید اشک شما نیز تأثیر بگذارند، به همین دلیل چشم ها ممکن است کمی خشک شوند این اتفاق خوبی نیست، اما این تغییرات معمولا موقتی هستند، پس اغلب آنها ارزش خرید و گرفتن نسخه جدید را ندارند. گفته می شود که مشکلات جدی بینایی می تواند نشانه ای از دیابت بارداری یا فشار خون بالا باشد، بنابراین حتما درباره تغییرات بینایی خود به پزشک یا مامای خود گزارش دهید.
وضعیت مادر در هفته نوزدهم بارداری

مشکل بینایی و تاری دید در هفته نوزدهم بارداری

مشکلات جسمی مادر در هفته نوزدهم بارداری

در هفته نوزدهم بارداری مراقب این علائم باشید

افزایش اشتها
آیا همیشه گرسنه هستید؟ این، نشانه ای است که کودک شما در حال رشد است، بنابراین کیف دستی خود را پر از تنقلات سالم کنید!
یبوست
این، یک عارضه جانبی طبیعی در دوران بارداری است، یک نگاهی به مکمل ها و داروهایی که مصرف می کنید، بیاندازید، مخصوصا آنهایی که آهن دارند درباره مشکل خود ،حتما با پزشک و مامای خود صحبت کنید.
گرفتگی بینی
همانطور که در هفته های گذشته ذکر شد، هورمون های بارداری اغلب باعث تورم بینی می شوند، که باعث دشوار شدن نفس کشیدن می شوند ، سعی کنید به آرامی یکی از سوراخ های بینی خود را ببندید و به آرامی با دیگری، شروع به دمیدن کنید تا راه آن یکی باز شود.
تاری دید
همانطور که در بالا ذکر شد، این یکی دیگر از عوارض جانبی طبیعی و شایع بارداری است که ناشی از ایجاد و تجمع مایع در چشم است.سعی کنید بیش از حد نگران نشوید، اما حتما این مورد را به پزشک و ماما خود بگویید.
کمردرد
رحم شما در حال رشد و بزرگ شدن است و فشاری اضافی بر روی کمر شما قرار می دهد اگر از درد کمر رنج می برید، آن را آسان بگیرید ورزش بارداری را کنار بگذارید و سعی نکنید چیزهای سنگین را بردارید.
علائم هفته نوزدهم بارداری

علائم و مشکلات مادر در هفته نوزدهم بارداری

آنچه می توانید در هفته نوزدهم بارداری انجام دهید

در یک کلاس زایمان ثبت نام کنید

برای شرکت در این کلاس ها زود است، زیرا اکثرا در سه ماهه سوم خود شروع به شرکت می کنند، اما این هفته زمان خوبی برای شروع تحقیقات است .
یک قرار ملاقات برای دندانپزشکی تعیین کنید
حتی اگر مشکلات لثه ای نداشتید، نیمی از زنان باردار به این مشکل مبتلا هستند، پس یک ویزیت با دندانپزشک ارزشش را دارد.
لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=2150
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 684 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.