6

۱۱ علت اصلی بی میلی جنسی زن و مرد

  • 21 دسامبر 2020 - 12:46
۱۱ علت اصلی بی میلی جنسی زن و مرد
بی میلی جنسی می تواند مشکلاتی در زندگی مشترک به وجود بیاورد و برخی از شرایط جسمی و روحی عامل عدم تمایل مرد و زن به روابط زناشویی می شود که یکی از دلایل این مشکل در زنان رفتار مردان می باشد.

۱۱ علت مخفی که میتواند رابطه جنسی را با مشکل رو به رو کند

سرد مزاجی و بی میلی زنان می تواند به اندازه انزال زودرس در مردان منجر به کاهش و تخریب رابطه جنسی در زندگی مشترک شود. علل این اختلال جایی در رفتار مردان و تغییرات بدنی زنان پنهان است. کم شدن میل جنسی و روبرویی با سرد مزاجی در زنان مشکلی است که برای بسیاری از زوجین بعد از ازدواج ایجاد می شود. گاهی علت را زایمان و تغییرات جسمی و روحی زن می دانند اما در نگاه کلی می تواند علت بی میلی زنان به رابطه زناشویی با همسر را ریشه یافته در رفتارهای مردان دانست. اما همیشه مقصر دیگری نیست بلکه برخی از شرایط جسمی و روحی عامل بی میلی جنسی در زن و مرد می باشد ؛ با توجه به این مسئله در ادامه این بخش از سلامت اپاراتمی به دلایل اصلی دیگری که عامل بی میلی جنسی به خصوص در زنان می شوند می پردازیم.

بی میلی جنسی

دلایل اصلی بی میلی جنسیدلایل و مشکلات اصلی بی میلی جنسی زن و مرد 

علت بی میلی جنسی زنان و مردان

خسته بودن

بیش از اندازه خسته بودن برای داشتن رابطه جنسی برداشتی قدیمی است، اما معلوم می شود که ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که ما تصور می کردیم. مطالعه بنیاد ملی خواب نشان داد که از هر چهار زوج آمریکایی، یک زوج اغلب در پایان روز آنقدر خسته هستند که نمیتوانند با شریک خود رابطه جنسی برقرار کنند یک مطالعه در مجله پزشکی جنسی همچنین نشان داد که عدم خواب، می تواند تاثیر منفی بر روی میل جنسی شما داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید سرگرم کار باشید، باید با بالش خود همخواب شوید.

استرس زیاد

اگر واقعا احساس فشار در کار را تجربه کرده اید ، سطح کورتیزول شما به دلیل استرس احتمالا زیاد است این کورتیزول یک قاتل خالص است و ممکن است تستوسترون و سایر محصولات هورمون را سرکوب کند، و جذابیت رابطه را کاهش میدهد.

بی میلی جنسی زنان استرس و خسته و بودن از دلایل بی میلی جنسی 

هورمون های شما ضعیف هستند

اگر شما با تستوسترون طبیعی پایین متولد شده اید، چه مرد و چه زن، ممکن است همیشه دچار کمبود جنسی داشته باشید. پزشک شما می تواند با انجام تست به شما اطمینان دهد که آیا هورمون شما نارسایی دارد یا خیر اما گاهی اوقات به طور طبیعی اتفاق نمی افتد. اگر فردی هستید که از داروهای پیشگیری استفاده میکنید، تغییر ناگهانی قرص یا مصرف نکردن آن میتواند دلیل این موضوع باشد. اگر قرص مستقیما بر روی رابطه جنسی تاثیر گذار نباشد، می تواند هورمون های شما را تحت تاثیر قرار دهد، و بسیاری از افرادی که آن را مصرف کرده اند، تغییر ناگهانی در میزان میل جنسی خود را گزارش می کنند. در همه این موارد، شما می توانید با پزشک خود صحبت کنید، تا ببینید فرم دیگری برای پیشگیری از بارداری برای شما مناسب است یا خیر.

افسرده بودن

هنگامی که سلامت روانی شما در حالت ناسالم است، ممکن است نخواهید کاری انجام دهید، حتی رابطه جنسی ، دکتر کنستانتین جورج می گوید:اگر شما علائم افسردگی و یا بیماری های روحی دیگر را تجربه کرده اید، می تواند از تمایل شما برای داشتن رابطه جنسی بکاهد. علاوه بر این، اگر شما در حال حاضر داروهای ضد افسردگی مصرف میکنید و پروسه درمانی را طی میکنید، میتواند بر روی میل جنسی تاثیر گذار باشد. اما این بدان معنا نیست که شما باید درمان علائم را متوقف کنید، تا میل جنسی برگردد:با پزشک خود صحبت کنید، اگر فکر میکنید مشکل از داروها است، سعی کنید نسخه ای را که برای شما بهتر است پیدا کنید.

بی میلی جنسیافسردگی عامل بی میلی جنسی در زن و مرد 

تیروئید شما کم کار است

بر طبق مطالعات متعدد، اگر بیماری تیروئید یا سطوح غیر طبیعی تیروئید داشته باشید، می تواند عوارض زیادی بر روی میل جنسی شما داشته باشد. هیپوتیروئیدی می تواند بر متابولیسم شما تأثیر بگذارد، که به نوبه خود باعث کاهش تولید هورمون جنسی می شود ، مهم این است که سطح تریروئید شما توسط پزشک آزمایش شود، تا علت مشخص شود.

به باشگاه (یا یوگا یا پیاده روی)نرفتن

پمپاژ خون در تمرینات شما می تواند به شما کمک کند تا پمپاژ خون بهتری در اتاق خواب داشته باشید ، دکتر ویلیام کالب، نویسنده “قدرت جوان سازی استمناء” می گوید:عدم تمرکز می تواند باعث کاهش میل جنسی شما شود، زیرا این می تواند هورمون های شما را تحت تاثیر قرار دهد. او گفت:”از لحاظ فیزیکی غیر فعال بودن، وزن اضافی و استرس ذهنی می تواند موجب تغییرات در تولید هورمون ما، به ویژه هورمون های جنسی تستوسترون و استروژن شود.تستوسترون دارای عملکردهای بسیاری است، در میان آنها حفظ میل جنسی است. هنگامی که تولید هورمون جنسی ما کاهش می یابد و یا از تعادل خارج میشود، برقرار کردن رابطه جنسی به مشکل خواهد خورد.

تغذیه مناسب ندارید

همه ما یک قطعه خوب از پیتزا را دوست داریم، اما اگر یک رژیم متعادل نداشته باشید، ممکن است به رابطه جنسی شما ضربه بزرگی وارد شود. غذاهای سرخ شده و نمکی موجب ورم میشوند و اگر شما تا به حال یک بشقاب سیب زمینی سرخ کرده خورده اید، می دانید که اغلب رابطه جنسی آخرین چیزی است که میخواهید.مطالعات همچنین نشان داده اند که یک رژیم متعادل می تواند باعث افزایش میل جنسی شما شود، بنابراین اگر به مقدار کمی محرک نیاز دارید،ذرت را کنار بزارید و هندوانه مصرف کنید.

بی میلی جنسی مردان بی میلی جنسی و عدم تمایل به روابط زناشویی در مردان 

حس خوب نداشتن

اگر شما در مورد خودتان احساس خوبی ندارید، احتمالا نمی خواهید رابطه جنسی با شخص دیگری داشته باشید. تصویر خودتان ممکن است در حقیقت شما را در یک زندگی جنسی شاد قرار دهد.

افرادی که دچار اعتماد به نفس کم، خودکفایی پایین و یا فقدان عشق هستند، به راحتی اشتیاق به رابطه جنسی را از دست میدهند. ذهن، منطقه ی اصلی است و اگر آن را در معیارهای منفی مثل کم ارزش بودن خود درگیر کنیم، در نتیجه تمایلمان برای نداشتن رابطه بیشتر میشود .اگر احساس می کنید افکار منفی در مورد خود و بدنتان دارید، با همسرتان در مورد اینکه چگونه می توانید در طول رابطه جنسی راحت تر باشید ،صحبت کنید.یک راه جدید برای خود پیدا کنید، با یک درمانگر در مورد چگونگی به دست آوردن اعتماد به نفس صحبت کنید.

کم بود آب

احتمالا به دلایل زیاد در طول روز آب مینوشید، اما در اینجا یک مورد دیگر نیز وجود دارد:کمبود H2O میتواند موجب کاهش میل جنسی شود .عدم هیدراتاسیون موجب سردرد می شود و هیچ کس نمی خواهد با سردرد رابطه جنسی داشته باشد همچنین، عدم هیدراتاسیون می تواند خشکی واژن را ایجاد کند، که باعث ناراحتی جنسی می شود.اگر حس میکنید آمادگی جنسی ندارید، سعی کنید یک لیوان آب اضافی در طول روز بخورید و ببینید کمک کننده هست یا خیر.

برطرف نشدن نیازها علل مخفی که موجب مشکل در روابط جنسی می شود 

شما داروی جدیدی مصرف میکنید

اگر دارو جدیدی را شروع کرده اید، می تواند اثری ناخواسته بر میل جنسی شما داشته باشد ؛ به گفته دکتر جورج، علاوه بر داروهای ضد افسردگی و ضد بارداری ، همانطور که قبلا هم ذکر شد، انسداد دهنده بتا و مهارکننده های ACE نیز می توانند علت این موضوع باشند. اگر مشکوک هستید که قرص ها دلیل مشکل هستند ، از عوارض جانبی آنها مطلع شوید و با پزشک خود درمورد آن صحبت کنید.

برطرف نشدن نیازها

اگر نیازهای شما با داشتن رابطه با شریک خود برطرف نشود، انگیزه خود را برای ایجاد رابطه از دست میدهید ؛ در مورد آنچه که موجب تحریک شما میشود با شریک خود صحبت کنید تا اگر مشکلی ندارند آن را انجام دهند. همسرتان باید دنبال پیدا کردن راهی برای ایجاد رابطه جنسی بهتر برای شما باشد، بنابراین با او صحبت کنید.

 

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=1844
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 363 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.