2

رابطه ی سن شروع قاعدگی با بیماری های زنان

  • 22 دسامبر 2020 - 19:18
رابطه ی سن شروع قاعدگی با بیماری های زنان
سن شروع قاعدگی یا پریود و سن بلوغ در میان دختران رابطه ای مستقیم با سلامتی آنها در سنین بالاتر دارد چنانچه محققان بعد از مطالعات گسترده بهترین و بدترین سن آغاز قاعدگی را مشخص کرده اند.

چه رابطه ای بین شروع قاعدگی یا پریود و شروع بیماری در زنان میباشد؟؟

سن شروع قاعدگی و سن بلوغ در میان دختران رابطه ای مستقیم با سلامتی آنها در سنین بالاتر دارد چنانچه محققان بعد از مطالعات گسترده بهترین و بدترین سن آغاز قاعدگی را مشخص کرده اند.

شروع قاعدگی

قاعدگی زودتر از موعد

رابطه ی سن آغاز پریود و قاعدگی با بیماری قلبی در زنان

سن بلوغ در میان دختران متفاوت است و نشانه های بلوغ در دختران وابسته به شرایط متفاوت بدنی و خانوادگی بروز می کند اما به طور کلی دختران بعد از ۱۳ سالگی تا قبل از ۱۷ سالگی قاعدگی را برای اولین بار تجربه می کنند و نشانه های بلوغ در این سنین در آنها ظهور می کند.

اخیرا جمعی از پزشکان و محققان دانشگاه آکسفورد انگلستان مطالعاتی را در این رابطه انجام داده اند و دریافتند که رابطه ای بین سن آغاز دوران قاعدگی با ابتلا به بیماری های قلبی عروقی وجود دارد که خود موجب تعجب این تیم تحقیقاتی شد.

 بیماری های قلبی زنان

دکتر دکستر یکی از اعضای این گروه گفت: زنان و دخترانی که سن آغاز دوران قاعدگی آنها کم تر از ۱۰ و بالاتر از ۱۷ سالگی بوده است نسبت به زنان و دختران دیگر خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آنها بیشتر است.

در طول ۱۱ سال حدود ۲۵۰٫۰۰۰ زن به دلیل بیماری های قلبی عروقی در بیمارستان بستری و یا فوت کرده اند.

این تیم تحقیقاتی بهترین سن برای آغاز دوران قاعدگی را سن ۱۳ سالگی دانست و بعد از انجام مطالعات به این نتیجه رسیدند که افرادی که در سن ۱۳ الی ۱۵ سالگی دوران قاعدگی شان آغاز شده است نسبت به زنان دیگر ۲۵ درصد از خطر ابتلا به بیماری های قلبی به دور هستند.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=1989
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 338 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.