17

رشد موهای ریخته شده سر با ماسک موی مخصوص

  • 20 فوریه 2021 - 19:34
رشد موهای ریخته شده سر با ماسک موی مخصوص
موهایی که از سر ریخته شده اند را می توان با ماسک ها و مواد گیاهی بازگرداند و باعث رشد مجدد موهای سر شد، با موادی که در خانه تان وجود دارند و شما از خواص آن بی اطلاعید.

رشد و رویش مجدد و سریع موهای ریخته شده با ماسک موهای طبیعی و گیاهی

در آینه که نگاه می کنید مدام حسرت زمانی را می خورید که موهایتان هنوز پرپشت بود و نریخته بود اما افسوس هیچ سودی نخواهد داشت. برای رشد مجدد موهای ریخته شده بهتر است خودتان دست به کار شوید.

رشد موهای ریخته شده

مثل همیشه استفاده از راه و روش گیاهی و طب سنتی بهترین گزینه ی پیشنهادی است که در این بخش از سلامت پوست و موی اپاراتمی بهترین ماسک ها و گیاهان دارویی برای تقویت و پرپشت شدن موهای ریخته شده را به شما معرفی می کنیم.

موهای ریخته شده را می توانید برگردانید و موجب رشد و رویش مجدد آنها شوید. این یک شعار و یا تبلیغ نیست بلکه حقیقت درمان ریزش مو در طب سنتی است. در اغلب اوقات، ریزش مو یک روند طبیعی مربوط به سن است، که از دید پزشکان جز بیماری های خطرناک محسوب نمیشود با این حال، با گذشت زمان ریزش مو ، به یک نگرانی مشترک در بسیاری از مردم تبدیل شده است.

رویش مجدد مو تضمینی

درمان های خانگی برای کنترل ریزش مو و رشد مجدد موهای ریخته شده سر

در این بخش از روش های درمان ریزش موی سر در نمناک تعدادی از درمان های خانگی برای ریزش و رشد مجدد مو،و یا در کل جلوگیری از ریزش مو آورده شده است.

۱٫ شیر نارگیل

روش ۱٫شیر نارگیل:

یک عدد نارگیل تازه یا خشک شده را بشکنید و پوست قهوه ای آن را بشکنید و سپس گوشتش را بیرون بیاورید. آب نارگیل را بگیرید و میوه تازه نارگیل را در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید سپس آن را با پارچه صاف کنید.این مخلوط را به مدت ۵ دقیقه حرارت دهید.

صبر کنید تا خنک شود و سپس درون یک بطری بریزید و در یخچال یا فریزر بگذارید تا یخ زده شود سپس آنرا روی پوست سر و موی خود بمالید. به مدت ۵ دقیقه روی سرتان ماساژ دهید و بعد از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه موهایتان را با شامپو و بعد با نرم کننده بشویید و این روند را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

رویش مجدد مو در طب سنتی

رشد موهای ریخته شده با نارگیل و ترکیبات آن

رشد موهای ریخته شده با استفاده از ماسک های طبیعی و عالی

روش ۲: شیر نارگیل و عسل:

هم نارگیل و هم عسل محبوب هستند و به راحتی در همه جا پیدا می شوند. مخلوطی از عسل و شیر نارگیل برای تغذیه موهای آسیب دیده و افزایش رشد مو عالی میباشد.این راه حل همچنین نقش مهمی در جلوگیری از ریشه مو نیز دارد.

نارگیل کاملا تازه یا خشک را بشکنید و گوشت آن را از پوسته قهوه ای نارگیل جدا کنید ،سپس گوشت را با آب نارگیل مخلوط کنید و کمی آب نیز به آن بیفزایید و سپس درون یک پارچه صاف کنید و به مدت ۵ دقیقه حرارت دهید،سپس اجازه دهید تا خنک شود ،چند قطره عسل را به آن اضافه کنید و این مخلوط را به طور مستقیم روی پوست سر و موی خود اعمال کنید.

بعد از ۳۵ دقیقه با شامپوی معمولی و بعد با نرم کننده شستشو دهید و در صورت نیاز این درمان را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

نکته:شما میتوانید مخلوط باقی مانده از شیر نارگیل و عسل را برای استفاده دفعه بعد در یخچال ذخیره کنید.

رویش مجدد مو در طب اسلامی

روش ۳ ؛ شیر نارگیل ، ماست و آبلیمو:

همانطور که قبلا ذکر شد ، شیر نارگیل را تهیه کنید ، آبلیمو و یک دبه ماست را به آن اضافه کنید و سپس روی پوست سر و موی خود اعمال کنید.به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب گرم و نرم کننده شستشو دهید در صورت نیاز این درمان را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

۲٫ روغن نارگیل:

ابتدا موهای خود را با آب گرم شستشو دهید. مقداری روغن نارگیل را در دستانتان بریزید و سپس به طور مستقیم بر روی پوست سر و موی خود اعمال کنید.حداقل ۵ دقیقه ماساژ دهید، و از یک کلاه دوش یا حوله برای پوشاندن موهایتان استفاده کنید و پس از ۳۰ دقیقه یا حتی بیشتر ، کلاه را برداشته و مو را به طور کامل با شامپو شستشو دهید.این درمان را۱ یا ۲ بار در هفته تکرار کنید.

نکته:اگر روغن نارگیل شما جامد یا نیمه جامد است ، قبل از استفاده آن را گرم کنید.

روغن نارگیل

۳٫ آلوئه ورا:

روش۱ : ژل آلوئه ورا

۱ برگ تازه آلوئه ورا را ببرید و ژل داخل آن را استخراج کنید، این ژل را به طور مستقیم روی پوست سر خود اعمال کنید و بعد از ۱ ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. این درمان را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

روش۲ : آلوئه ورا و روغن نارگیل

طبق روش قبل ، ژل آلوئه ورا را استخراج کنید، ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری روغن نارگیل و ۲ قاشق غذا خوری از این ژل را با هم ترکیب کنیدو به طور کامل بر روی پوست سر و موی خود بمالید و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید،سپس موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید و بعد از ۱ ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

روش۳: آلوئه ورا و عسل:

۲ قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و ۲ قاشق غذا خور یعسل را درون یک کاسه ترکیب کنید و با استفاده از یک قاشق به خوبی هم بزنید و بعد بر روی پوست سر و موهای خود اعمال کنید و با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از ۱ ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را ۲تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

آلوئه ورا برای مو

روش۴ ؛ آلوئه ورا و روغن زیتون:

۲ قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و ۳ قاشق غذا خوری روغن زیتون را درون یک کاسه بریزید و با استفاده از یک قاشق به خوبی هم بزنید. بعد بر روی پوست سر و موهای خود اعمال کنید و بعد به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از ۱ ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را ۲تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

روش۵ : آلوئه ورا و تخم مرغ:

۲ عدد تخم مرغ را بشکنید و سفیده های آن را درون یک کاسه بریزید و یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا نیز به آن اضافه کنید،آنها را به خوبی هم بزنید بعد بر روی پوست سر و موهای خود اعمال کنید و بعد به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید و با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را ۲تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

تخم مرغ برای مو

۴٫چریش:

روش ۱: روغن چریش:

قبل از استفاده ، این روغن را گرم کنید. دو تا سه قطره از این روغن را کف دست هایتان بریزید. و به صورت مستقیم روی مو ها و کف سر خود اعمال کنید. به مدت ۵ دقیقه، به خوبی ماساژ دهید. با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از یک ساعت با آب گرم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

نکته:ممکن است که روغن چریش بوی بدی داشته باشد.

روغن گیاهی

روش ۲ : پودر برگ چریش:

این پودر را با کمی آب گرم مخلوط کنید تا یک ماسک به دست آید و بعد به صورت مستقیم روی مو ها و کف سر خود اعمال کنید. کمی صبر کنید تا خشک شود. بعد با آب گرم بشویید. این درمان را دو بار در هفته تکرار کنید.

روش ۳: برگ های چریش تازه ی خرد و آسیاب شده:

مقداری برگ چریش را تهیه کنید. به خوبی با آب تمیز کنید و آسیاب کنید. سپس با کمی آب گرم مخلوط کنید تا یک ماسک بدست آید. سپس آن را در تمام پوست سر خود و از ریشه تا ساقه موهایتان بمالید. با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از یک ساعت با شامپوی ملایم شستشو دهید. این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

روش ۴ : برگ های چریش جوشانده شده:

۱ مشت برگ های چریش تازه را تهیه کنید و به خوبی با آب بشویید و سپس آنها را در آب بجوشانید. بعد از جوشیدن صبر کنید تا رنگ آب به قهوه ای تیره تغییر کند ، سپس اجازه دهید تا خنک شود و سپس موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید و بعد از این آب استفاده کنید و دوباره موهایتان را شستشو دهید و بعد اجازه دهید تا موهایتان به صورت طبیعی خشک شود.این درمان را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

کنترل ریزش موی سر

۵٫ ماست:

نصف فنجان ماست را بر روی کف سر و مو های خود به صورت مستقیم اعمال کنید.با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از ۲۰ دقیقه با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

۶٫ آب پیاز:

روش ۱٫ فقط پیاز:

پوست یک عدد پیاز تازه را بکنید و بعد از شستشو ، به قطعات کوچک برش دهید و سپس آب آنها را بگیرید.سپ آن را بر روی پوست سر و موهایتان اعمال کنید و به آرامی به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از ۳۰ دقیقه با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

پیاز برای مو

روش ۲٫ پیاز و آلوئه ورا:

۱ قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذا خوری آب پیاز را درون یک کاسه مخلوط کنید.آن را بر روی پوست سر و موهایتان اعمال کنید و به بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه موهایتان را با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

روش۳٫ پیاز و روغن زیتون:

آب پیاز را درون یک کاسه بریزید و سپس یک قاشق غذا خوری روغن زیتون بهآن اضافه کنید ، ترکیب را به خوبی هم بزنید و سپس روس پوست سر و موهایتان اعمال کنید و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید،با استفاده از یک کلاه حمام موهای خود را بپوشانید و بعد از یک ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. این درمان را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

روغن زیتون

۷٫چای سبز:

نیم لیتر آب و ۳ عدد چای کیسه ای سبز را تهیه کنید و آنها را به مدت ۵ دقیقه بجوشانید.سپس موهایتان را با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید و بعد از این چای ولرم برای شستشوی آنها برای بار دیگر استفاده کنید.سپس اجازه دهید تا کاملا خشک شود.این درمان را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

۸٫ ماسک سفیده تخم مرغ:

۲ عدد تخم مرغ تازه را بشکنید و سفیده و زرده آن را جدا کنید،سفیده آن را به طور مستقیم روی پوست سر و موهایتان اعمال کنید و بعد از نیم ساعت با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را ۲ تا ۳بار در هفته تکرار کنید.

نکته: برای موهای چرب فقط از سفیده تخم مرغ و موهای خشک از تخم مرغ کامل استفاده کنید.

ماسک تخم مرغ

۹٫ سیب زمینی:

پوست ۲ عدد سیب زمینی متوسط را بکنید ، آنها را برش دهید و آب سیب زمینی را بگیرید بعد به طور مستقیم روی پوست سر و مو هایتان اعمال کنید، به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید ، و با استفاده از یک کلاه حمام موهایتان را بپوشانید. بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه با شامپو بشویید و این درمان را هر ۲۰ روز یکبار تکرار کنید.

۱۰٫سیر:

۶ تا ۸ عدد سیر را تهیه کنید و آن را به قطعات کوچک برش دهید و بعد آنها را له کنید و با کمی آب مخلوط کنید. سپس آن را به طور مستقیم روی سر و موهای خود بمالید و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

نکته:شما میتوانید چند قطره از آب سیب را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید و به عنوان شامپوی روزانه ار آن استفاده کنید.

خواص سیر

۱۱٫آبلیمو:

مقداری آبلیمو را روی پوست سر خود ، به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به آرامی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با شامپوی ملایم و آب ولرم شستشو دهید.این دذمان را یکبار در هفته تکرار کنید.

نکته:شما همچنین میتوانید به مخلوط آبلیموی خود مقداری روغن نارگیل ، روغن زیتون، روغن کرچک یا آلوئه ورا برای گرفتن نتایج بهتر اضافه کنید.

۱۲٫ روغن کرچک:

۳ قاشق غذا خوری روغن کرچک را کمی گرم کنید و روی مو و پوست سر خود اعمال کنید و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید و با استفاده از یک کلاه حمام موهایتان را بپوشانید و بعد از حداقل نیم ساعت با شامپو مناسب موهای خود و آب ولرم شستشو دهید.این درمان را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

نکته:برای گرفتن نتایج بهتر ، شما میتوانید روغن کرچک را با کمی روغن جوجوبا ، رز ماری و یا روغن درخت چای ترکیب کنید.

روغن کرچک

۱۳٫ گزنه گیاهی مخصوص رویش مجدد موهای ریخته شده

برای استفاده از گیاه گزنه برای رشد و پرپشت شدن موهای ریخته شده باید به این روش ها که در ادامه بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته ایم عمل کنید.

روش ۱: دم کردن گزنه

مقدار ۴۰ گرم برگ گزنه را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت ۱۰ دقیقه دم کنید . از شب تا صبح روی موهایتان باشد .

روش ۲: گزنه و الکل

اگر ریشه ی گزنه را داخل الکل شصت درجه خیس کنید، و آن را پانزده روز در آفتاب نگهداری کنید و سپس صاف کنید مایعی بدست می آید که چنانچه سه قاشق آنرا با آب مخلوط کرده ، به سر بمالید از ریزش مو جلوگیری می نماید و موجب پرپشتی موهای سر می شود.

روش ۳: جوشانده گزنه

به اندازه ۳۰ گرم گزنه را در یک لیتر آب ریخته و بمدت ۱۰ دقیقه آن را بجوشانید و وقتی خنک شد آن را روی سر ماسک کنید.

گزنه برای مو

تغییر عادات سبک زندگی برای تقویت موهای سر

  • اجتناب از خوردن هله هوله
  • کاهش نوشیدنی های کافئین دار
  • کاهش و از بین بردن استرس و اضطراب
  • فراهم کردن ویتامین های ضروری که برای مراقبت از مو لازم هستند.
لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=5968
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 371 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.