16

بهترین روش درمان موخوره بدون کوتاهی و دارو

  • 28 فوریه 2021 - 10:52
بهترین روش درمان موخوره بدون کوتاهی و دارو
خشکی مو باعث ایجاد موخوره می شود اما درمان هایی وجود دارد که می توان با آن ها بدون کوتاه کردن مو موخوره را از بین برد مثل ماسک روغن های گیاهی و مایونز.

علت اصلی موخوره و راههای درمان موخوره به روش خانگی و سنتی

اگر بخواهیم موخوره را تعریف کنیم باید بگوییم موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی (تروما یا حرارت) و یا آسیب شیمیایی به مو است و در خانمها شایعتر است.

درمان موخوره

لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو از بین می رود، در نتیجه قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می شود. خانم ها به دلیل داشتن موهای بلند با عارضه موخوره یا همان دوشاخه شدن انتهای مو آشنا هستند. در ادامه این بخش از سلامت اپاراتمی روشهای پیشگیری و درمان این آسیب را می خوانید.

درمان خانگی موخوره

علل به وجود آمدن موخوره روی موها و راه های درمان آن

علل اصلی بروز موخوره

  • قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید
  • آلودگی هوا و مواد شیمیایی
  • استفاده بیش از حد از آب داغ برای شستن مو
  • استفاده نامناسب از محصولات مو
  • استفاده از شامپو های قوی و خشن با مواد شیمیایی بسیار
  • استفاده بیش از حد از ژلهای مو و تافت و..
  • استفاده بیش از حد از آبی که حاوی کارولین زیاد میباشد ،که باعث می شود رنگ موها کم رنگ شود و در نهایت منجر به موخوره می شود.
  • استفاده بیش از حد از محصولات خشک کن مو، مانند:اتو مو و سشوار که به ظاهر برای آراستگی مو حساب می شوند اما باعث آسیب های جدی به فولیکول های مو می شود.
  • استفاده از شانه و برس های اشتباه که می تواند به ریشه و ساقه مو آسیب برساند.

 علت موخوره

بررسی علت های مختلف ایجاد موخوره

بهترین و قوی ترین درمان های خانگی طبیعی برای ریزش مو بدون کوتاه کردن آنها

تخم مرغ عالی برای درمان موخوره:

  1. یک عدد تخم مرغ را بشکنید و زردی آن را جدا کنید،
  2. یک قاشق غذا خوری عسل و سه قاشق غذا خوری روغن زیتون به آن بیفزایید.
  3. تمام مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و مخلوط بدست آمده را بر روی موی مرطوب اعمال کنید
  4. وبعد از ۳۰ دقیقه ، با آب بشویید و در آخر موهایتان را با شامپو شستشو دهید.

و یا

  1. از سوی دیگر میتوانید یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری روغن بادام ترکیب کنید
  2. مخلوط بدست آمده را بر روی موهای مرطوب و قسمت آسیب دیده آن ماساژ دهید.
  3. بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با آب شستشو دهید و در اخر از شامپو استفاده کنید.

و یا

  1. همچنین میتوانید یک عدد تخم مرغ را بشکنید
  2. با یک قاشق آب ترکیب کنید و این مخلوط را جایگزین شامپوی خود کنید.

و یا

  1. ۲ عدد تخم مرغ را با مقداری موز و آب پرتقال مخلوط کنید
  2. این ماسک را روی موهای خود اعمال کنید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

میتوانید از مخلوط تخم مرغ و ماست هم برای درمان مو خوره استفاده کنید:

  1. اینگونه که ۲ عدد تخم مرغ را بشکنید
  2. با یک فنجان ، ماست پر چرب ترکیب کنید
  3. در آخر ، یک و نیم قاشق غذا خوری روغن بادام به این ترکیب بیفزایید.
  4. به خوبی هم بزنید تا یک خمیر ضخیم بدست آید و بعد روی موخوره ها بمالید.
  5. و محل تحت درمان را با یک حوله خشک بپوشانید
  6. بعد از ۳۰ دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

تخم مرغ برای موخوره

تخم مرغ از مواد مغذی برای تقویت مو و درمان موخوره

درمان موخوره با ماسک موی آووکادو:

یک عدد آووکادو رسیده را خورد و له کنید .سپس با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید ،زمانی که خمیر مورد نظر را بدست آوردید ، روی مو خوره بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه شستشو دهید.این روند را یکبار در هفته تکرار کنید.

از سوی دیگر میتوانید یک آووکادو رسیده را له کنید و با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و روغن زیتون ترکیب کنید.به خوبی هم بزنید تا زمانی که یک ترکیب کرم مانند بدست آورید.آن را روی موهای خود به جز ریشه ها اعمال کنید.و بعد از ۳۰ دقیقه با آب و شامپو بشویید و همچنین میتوانید تمام عناصر بالا ، یعنی سفیده های تخم مرغ ،آوو کادو و روغن زیتون را ترکیب کنید و به عنوان یک نرم کننده از آن استفاده کنید.

فواید ماسک مو آلوئه ورا برای درمان موخوره:

۱ یا ۲ عدد برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل آن را استخراج کنید و این ژل را روی موهای خود اعمال کنید و بعد از ۳۰ دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید.برای گرفتن نتیجه بهتر ، میتوانید ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذا خوری آب لیموی تازه و ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون ، روغن کرچک یا روغن جوجو با ترکیب کنید و بعد روی مو های خود اعمال کنید . میتوانید این روش را ۲ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید.

درمان موخوره با ماسک مو ماست:

۲ الی ۴ قاشق غذا خوری ماست ساده را به طور مستقیم روی موهای خود اعمال کنید و به آرامی روی مو خوره ها ماساژ دهید و بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید.اگر بخواهید که ماسک آبرسانی تهیه کنید ، یک عدد تخم مرغ را بشکنید و با ماست ترکیب کنید این روش را ۲ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید.

ماست برای موخوره

گذاشتن ماست روی سر برای درمان موخوره

روش تهیه ماسک پاپایا برای موخوره و درمانش:

یک عدد پاپایا را له کنید و با یک فنجان ماست و یک فنجان موز مخلوط کنید.بعد از آن یک قاشق غذا خوری عسل و روغن نارگیل به این ترکیب بیافزایید و به خوبی هم بزنید تا یک ماسک غلیظ بدست اید. ماسک را روی مو خود اعمال کنید و به مدت ۳۰ دقیقه با یک حوله یا کلاه بپوشانید و در آخر با آب شستشو دهید.

ماسک موی عسل مفید و مغذی برای موخوره:

۲ قاشق غذا خوری عسل را با یک قاشق غذا خوری دوغ و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و همه انها را به خوبی هم بزنید و کمی گرم کنید.و بعد ماسک را روی موهای خود اعمال کنید و به مدت ۲۰ دقیقه با یک حوله یا کلاه بپوشانید و در آخر با آب شستشو دهید.

از سوی دیگر میتوانید حدودا نصف یک فنجان عسل را با سه قاشق غذا خوری روغن زیتون ترکیب کنید.و بعد ماسک بدست امده را روی موهای خود بمالید و با یک حوله یا کلاه پوشش دهید.و بعد از ۳۰ دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید.همچنین میتوانید ۴ قاشق غذا خوری روغن بادام را با ۲ قاشق غذا خوری عسل و ۲ قاشق غذا خوری گلیسیرین ترکیب کنید. بعد از شامپو کردن موهای خود این ترکیب را به عنوان یک نرم کننده روی قسمت مو خوره موها اعمال کنید.و یا حتی میتوانید عسل را به میزان

یک به دو ، به شامپو یا نرم کننده روزانه خود اضافه کنید و روی قسمت های مو خوره ماساژ دهید. پس از چندین بار استفاده میتوانید نتیجه بهتر شدن آن را ببینید.فراموش نکنید که عسل باعث روشن تر شدن موهای شما میشود.

 عسل برای درمان موخوره

مزایای عسل برای رفع موخوره

درمان موخوره با ماسک موی شیر با تخم مرغ:

ابتدا تخم مرغ را بشکنید و زردی آن را جدا کنید و داخل یک کاسه بریزید و بعد یک دوم قاشق چای خوری شکر و چند قطره روغن زیتون را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. ابتدا موهای خود رذا با شامپو و آب داغ تمیز کنید و بعد این ماسک را روی قسمت مو خوره اعمال کنید.و بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

ماسک مو روغن زیتون برای درمان و رفع موخوره:

ابتدا مقداری روغن زیتون را داخل یک کاسه تمیز بریزید و در یک مایکروویو گرم گنید و مستقیم بر روی موهای آسب دیده اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید.و با استفاده از یک حوله یا کلاه روی آن را بپوشانید و صبح روز بعد با شامپو و نرم کننده معمولی شستشو دهید این روش را حداقل یکبار در هفته تکرار کنید.

همچنین میتوانید یک چهارم فنجان روغن زیتون را با یک دوم فنجان عسل ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید . سپس آن را روی قسمت مو خوره موها بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه با اب ولرم و شامپو شستشو دهید این کار را ۱ الی ۲ بار در هفته تکرار کنید.

درمان و خلاصی از موخوره با ماسک موی روغن نارگیل:

برای این روش ، نیاز به مقداری روغن زیتون دارید تاغ به آرامی روی موهای خود ماساژ دهید اجازه دهید تا در طول شب کاملا به موهای شما نفوذ کند و صبح روز بعد بشویید. روغن نارگیل داغ نیز یکی دیگر از درمان های موثر برای موهای آسیب دیده است.

ماسک مو روغن جوجوبا برای رهایی از موخوره:

در این روش چند قطره روغن جوجوبا را روی دست های خود بریزید و بر ، روی موهایتان ماساژ دهید این روش را تا زمانی که مطمئن شوید موهایتان نرم تر و ضخیم تر شده اند، به طور منظم تکرار کنید.گزینه دوم برای استفاده از روغن جوجو با این است که این روغن را به شامپوی روزانه خود اضافه کنید و به طور معمول از آن استفاده کنید. برای گرفتن نتایج بهتر ، بهتر است که این درمان را ۲ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید.

 روغن جوجوبا برای موخوره

خواص روغن جوجوبا برای موخوره

با ماسک مو روغن کرچک از موخوره خلاص شوید:

یک چهارم فنجان آب را با یک چهارم فنجان روغن کرچک مخلوط کنید و به آرامی روی مو خوره مو ماساژ دهید.برای این کار بهتر است که از نوک انگشت های خود استفاده کنید ، زیرا احتمال جذب اسیدهای چرب و امگا ۹ را بالاتر میبرد و بعد موهای خود را با آب گرم بشویید و با حوله خشک کنید.

ماسک موی روغن چوب صندل مفید برای درمان موخوره:

ابتدا چند قطره از روغن چوب صندل را با کمی روغن زیتون و روغن جوجوبا ،ترکیب کنید بعد این مخلوط را به آرامی روی قسمت آسیب دیده مو بمالید . از این طریق میتوانید خیلی زود مو خوره را از بین ببرید و موهایتان را نرم و لطیف کنید.

راه دیگر استفاده از این روغن این است که چند قطره از آن را روی دست خود بمالید و بعد روی مو ماساژ دهید.بعد از گذشت مدتی براقی و درخشندگی مو خود را نظاره گر خواهید بود.پ

 روغن گیاه چوب صندل

روغن چوب صندل پر خاصیت برای  رفع موخوره

درمان موخوره با ماسک روغن درخت چای:

ارزان ترین وسریعترین راه استفاده از این روغن این است که با نرم کننده معمول خود ترکیب کنید. اینگونه که میتوانید یک قاسق غذا خوری روغن درخت چای را به نرم کننده اضافه کنید بعد روی موهای خود اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب و شامپو بشویید.

رفع و درمان موخوره با ماسک مو روغن بادام:

۲ قاشق غذا خوری روغن بادام را حدو ۴۰ ثانیه روی حرارت قرار دهید ، همچنین میتوانید به آن چند قطره وانیل اضافه کنید و این ترکیب را به آرامی روی موهای خود ماساژ دهید و بعد از ۳۰ دقیقه با شامپو و آب سرد بشویید.

گزینه دیگر برای استفاده از روغن بادام این است که:

یک چهارم فنجان روغن بادام را با یک عدد تخم مرغ ترکیب کنید. اجازه دهید به مدت ۴۰ دقیقه روی موهایتان بماند و بعد با آب و شامپو شستشو دهید.

 درمان موخوره با روغن بادام

خاصیت روغن بادام برای موخوره

ماسک مو رز ماری مخصوص درمان موخوره:

مقداری برگ رز ماری را ، با ریشه گیاه بابا آدم، ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید سپس آن را روی موهای خود اعمال کنید و بعد از حدود ۸ ساعت شستشو دهید در نهایت میتوانید این مخلوط را درون یک بطری بریزید تا بعدا استفاده کنید.

درمان موخوره با سس مایونز:

حتما از سس مایونز پرچرب استفاده کنید، نه کم چرب. زیرا سس مایونز کم چرب می تواند به موهای شما آسیب بزند.

فقط نوعی از مواد طبیعی را تهیه کنید ،که موهایتان را از مواد شیمیایی مضر نجات دهید.

بسته به اندازه طول موهای تان، یک دوم فنجان سس مایونز را تهیه کنید.

از یخچال یا فریزر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا کمی گرم شود ،تا بتواند به راحتی به فولیکول های مو نفوذ کند.

سپس با دستانتان یا با استفاده از یک شانه، روی موهایتان اعمال کنید.

به مدت یک ساعت روی آن را با یک کلاه یا حوله یا پارچه بپوشانید و سپس با آب گرم و شامپو شست و شو دهید.

 مایونز برای موخوره

سس مایونز ارگانیک برای درمان موخوره

ماسک موی موز و آووکادو برای درمان موخوره:

  1. یک آووکادو نصفه و موز رسیده را خورد کنید و سپس داخل مقداری شیر نارگیل بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید .
  2. خمیر به دست آمده را مستقیماً روی موهای خود اعمال کنید.
  3. و بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

همچنین می توانید از مخلوط تخم مرغ و موز استفاده کنید. اینگونه که:

  1. دو عدد موز رسیده را با دو عدد تخم مرغ مخلوط کنید. به خوبی هم بزنید و کمی عسل نیز به آن اضافه کنید.
  2. سپس، مخلوط را روی قسمت های آسیب دیده مو اعمال کنید.
  3. و بعد از ۳۰ دقیقه ،با شامپو و آب شستشو دهید.

 ماسک موز و آووکادو

موز و آووکادو برای درمان کردن موخوره

ماسک موی چای بابونه برای رهایی از موخوره:

۲ الی ۳ فنجان آب را درون یک قابلمه بجوشانید . سپس یک الی دو چای کیسه ای را داخل ظرف در حال جوش بیاندازید.

یک فنجان چای بابونه و یک فنجان گل های خشک بابونه را به آن اضافه کنید.

شعله را کم کنید و اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه بماند و خنک شود.

سپس چای های کیسه ای و گل ها را از درون آب در بیاورید و آب را مستقیماً روی سر اعمال کنید. اینکار را مرتب تکرار کنید.

 بابونه برای موخوره

بابونه مفید در رفع و درمان موخوره

ماسک موی سرکه سیب مفید برای درمان موخوره:

ابتدا یک فنجان سرکه سیب را با آب ترکیب کنید . پس از شستن موهای تان با شامپو، این ترکیب را روی موی سر خود اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه با آب بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

نکته :توجه داشته باشید، اگر چه سرکه برای سلامتی مزایای زیادی دارد. اما استفاده بیش از حد از آن، موجب آسیب های جدی به مو می شود .علاوه بر این، در هنگام استفاده از سرکه باید مراقب چشم های خود باشید. زیرا ممکن است باعث تحریک آنها شود.

 ماسک موی سرکه سیب مفید

فواید سرکه سیب برای درمان کردن موخوره

درمان موخوره با ماسک موی کپسول ویتامین e:

روش ۱:

شما می توانید غذاهایی را مصرف کنید که سرشار از ویتامین E هستند. مانند:آجیل، کره بادام زمینی ،کلم بروکلی و اسفناج.

توصیه می شود که بزرگسالان، روزانه ۱۵ میلی گرم ویتامین E استفاده کنند.

اگر شما بتوانید این قاعده و قانون را اجرا کنید، موهای ضخیم تر و انعطاف پذیرتری خواهید داشت . زیرا به گردش خون در پوست سر کمک می کند .

روش ۲:

بستگی به اندازه طول موی شما، به ۲۰ عدد یا حتی بیشتر، کپسول ویتامین E نیاز دارید. که آنها را درون یک کاسه تمیز خالی کنید و مستقیم روی موهای خود اعمال کنید .

روش ۳:

شما می توانید بعد از اینکه موهایتان را شانه کردید، روغن ویتامین E را روی موهای تان به آرامی ماساژ دهید و بعد ،با استفاده از یک شانه ی دانه درشت ،موهایتان را شانه کنید.

سپس با یک کلاه روی آن را بپوشانید و بعد از یک ساعت با آب شستشو دهید .

روش ۴:

یکی دیگر از راههای استفاده از این ویتامین، این است که آن را به شامپوی روزانه خود اضافه کنید.

که به اندازه کافی باعث نرم و لطیف شدن موهای شما می شود.

ویتامین ای برای مو

کپسول ویتامین E برای درمان موخوره

درمان و رهایی از موخوره با ماسک موی کدو حلوایی:

ابتدا یک عدد کدو حلوایی را بپزید. بعد از پخته شدن، له کنید و با کمی ماست ترکیب کنید.

بعد، ترکیب را روی موهای خود ماساژ دهید. و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب و شامپوی ملایم شستشو دهید.

از سوی دیگر،می توانید آب کدو حلوایی را بگیرید و بعنوان یکی از موثرترین درمان های خانگی موخوره استفاده کنید.

دو عدد کدو را بپزید و حدود دو فنجان آب از آن استخراج کنید.

بعد، فراموش نکنید که یک قاشق غذاخوری از ماست، عسل و روغن نارگیل به آن اضافه کنید.

همه این مواد را به خوبی هم بزنید تا یک خمیر یا مخلوط همگن ، به دست آورید.

اکنون زمان آن است که ماسک را روی قسمت های آسیب دیده مو اعمال کنید ، سپس، با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بعد از۱۵ دقیقه، با آب و شامپوی ملایم شستشو دهید.

ماسک کدو برای مو

ماسک کدو حلوایی برای درمان موخوره

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=6084
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 613 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.