3

۱۴درمان قطعی خانگی برای رفع “درد عصب دندان”

  • 24 ژانویه 2021 - 19:03
۱۴درمان قطعی خانگی برای رفع “درد عصب دندان”
درد عصب دندان از دردناک ترین تجربه ها برای یک فرد می باشد اما برای رفع “درد عصب دندان” به صورت موقت و قبل از مراجعه به پزشک، غیر از مصرف داروهای شیمیایی میتوانید از راه های درمان خانگی و طبیعی موثری استفاده کنید.

۱۴درمان قطعی خانگی برای رفع “درد عصب دندان”

اگر تا به حال دندان درد گرفته ایید، به خوبی می دانید که درد طوری است که آدم احساس می کند که انگار شخصی با چوبی مشتعل به سمت دندان شما می آید و دینامیتی را روشن می کند و شما منتظر منفجر شدن سر خود می مانید این نوع درد ها ،چیزهایی است که نمی توانید برای تسکینشان صبر کنید. خوشبختانه در این بخش از اپاراتمی براساس نسخه های طب سنتی، تعدادی درمان خانگی برای درد عصب دندان وجود دارد که می تواند دردتان را تا زمانی که به دندانپزشک مراجعه کنید، تسکین دهد.

درد عصب دندان

درد عصب دندان

راه های درمان درد عصب دندان با نسخه های گیاهی و خانگی

نسخه های درمانی گیاهی و خانگی برای رفع درد عصب دندان

۱٫ کمپرس سرد برای درد عصب دندان

معمولا درد عصب دندان همراه با التهاب است ، کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند و همچنین ناحیه آسیب دیده را بی حس می کند. یخ را در کیسه یا یک بسته قرار دهید ،و درون یک پارچه نازک بپیچانید، تا کمپرس سرد شما تهیه شود ، کمپرس سرد را در مجاورت محل درد، روی گونه قرار دهید و آن را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نگه دارید.می توانید چند بار در طول روز این کار را انجام دهید.

درمان طبیعی درد عصب دندان

استفاده از کمپرس سرد از راه های ساده درمان درد عصب دندان

۲٫ درد عصب دندان با سیر

سیر ،به شدت بر روی درد عصب دندان تاثیر دارد، سیر یک درمان خانگی است که می توان به آسانی از آن استفاده کرد ، سیر، دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است که برای از بین بردن درد کمک می کند و خواص آنتی بیوتیکی اش به مبارزه با هر گونه عفونت موجود کمک می کند. اگر می تونید جویدن را تحمل کنید، یک سیر تازه را بجوید و آن را روی نزدیکترین لثه منطقه آسیب دیده نگه دارید اگر نمی توانید بجوید، سیر را له کنید و طبق مورد پیش، روی لثه بگذارید.می توانید، این کار را ۳ یا ۴ بار در روز تکرار کنید.

درمان خانگی درد عصب دندان

تاثیر سیر در درمان درد عصب دندان

۳٫ روغن درخت چای موثر برای درد عصب دندان

یک درمان موثر و یک روغن موثر برای بهبود درد عصب دندان است ، روغن درخت چای ،علاوه بر خواص ضد التهابی و ضد درد اش، خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی دارد که از عفونت های ایجاد شده جلوگیری می کند و آن را کامل پاکسازی می کند. یک یا دو قطره از روغن درخت چای را روی لثه نزدیک محل آسیب دیده قرار دهید و آن را به خوبی ماساژ دهید ؛ همچنین، می توانید ۳ تا ۴ قطره از روغن چای را داخل یک لیوان آب ریخته و دهانتان را با آن شستشو دهید.می توانید هر یک از این درمان ها را ۳ تا ۴ بار در روز انجام دهید.

درمان درد عصب دندان با طب سنتی

بهبود درد عصب دندان با روغن درخت چای

۴٫تسکین درد عصب دندان آب نمک

ساده ترین نوع درمان برای درد عصب دندان که در همه خانه ها یافت می شود، آب نمک است ، آب نمک به دلیل خواص اسمو تی اش بر روی دندان اثر می گذارد،و معروف است ،به راحتی ،توسط پوشش جذب می شود و به ریشه که حل مشکل است ،وارد می شود. ½ قاشق چای خوری نمک را در ۴ اونس آب گرم بریزید.

۱/۴ لیوان را در داخل دهانتان بریزید و تکان دهید، به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید این کار را تا زمانی که لیوانتان خالی شود، انجام دهید و سپس در صورت لزوم، دهان خود را با دهانشویه ضد عفونی شستشو دهید ، می توانید این درمان را ۳ تا ۴ بار در طول روز تکرار کنید.

روش درمان درد عصب دندان

 شستشو با آب نمک آسان ترین راه درمان درد عصب دندان

۵٫ گل میخک برای رفع درد عصب دندان

این یکی از مؤثرترین مواد ضد درد طبیعی است ،که به طور حرفه ای برای درمان درد عصب دندان استفاده می شود. گل میخک، دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است، به همراه آنتی بادی های ضد درد که اثبات شده که همانند بنزوکائین موثر هستند، این یک عنصر بی حس کننده در اکثر ژل های دندان درد است ،که شما می توانید بدون نسخه آن را دریافت کنید ؛ به آرامی، روغن گل میخک را به لثه مجاور دندان آسیب دیده ماساژ دهید. اگر نمی خواهید از روغن گل میخک استفاده کنید، می توانید چندین تکه گل کامل میخک را بجوید و آنها را بین گونه و لثه در نزدیکترین دندان خراب شده متمرکز کنید. همچنین، می توانید ۱ قاشق چایخوری پودر گل میخک را در یک لیوان آب گرم بریزید و دهان خود را با آن شستشو دهید، تا به تسکین درد کمک کند، این درمان ها را ۳ تا ۴ بار در روز استفاده کنید.

روغن گل میخک

 استفاده از میخک یا روغن آن موثر در درمان درد عصب دندان

۶٫ گیاه دندان درد

احتمالا، شما حتی نمی دانستید همچنین گیاهی با این اسم وجود دارد ؛ این گیاه اغلب به نام های اسپیلانتس الراس یا زچوان باتن نامیده می شود. این گیاه خاص، برای از بین بردن درد و التهاب دندان در پزشکی شرقی بسیار پر کاربرد است و مشابه میخک عمل می کند ، دو تا از گلها را از گیاه بکنید و آنها را در گونه خود در کنار دندان آسیب دیده، قرار دهید. به عنوان یک جایگزین، می توانید عصاره این گیاه را روی لثه نزدیک ترین دندان آسیب برسانید ؛ همچنین، می توانید با چای این گل ها یا اضافه کردن عصاره گل به آب گرم، دهان خود را شستشو دهید.هر یک از این درمان ها را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

۷٫ زنجبیل برای کاهش درد عصب دندان

این یکی دیگر از درمان های گیاهی عالی است، که برای از بین بردن درد عصب دندان به خوبی کار می کند ، زنجبیل ،نه تنها دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است، بلکه یک عامل ضد التهابی عالی نیز می باشد. به اندازه ۱/۲ انگشت از ریشه زنجبیل تازه را خرد کنید و آن را پوست بکنید ؛ زنجبیل را خرد کرده یا بجوید و سپس آن را بین گونه و لثه خود، در کنار دندان آسیب دیده نگه دارید. همچنین ،می توانید ریشه زنجبیل را در یک فنجان آب در حدود ۵ تا ۷ دقیقه بجوشانید، چای را صاف کنید، اجازه دهید تا سرد شود و سپس از این چای، به عنوان دهان شویه استفاده کنید ؛ هر کدام از این درمان ها را ۳ تا ۴ بار در روز استفاده کنید.

زنجبیل

 رفع درد عصب دندان با زنجبیل

۸٫ زردچوبه و درد عصب دندان

زردچوبه، در درمان درد عصب دندان بسیار موثر است. زردچوبه، یک گیاه ضد التهابی قوی است که به عنوان ایبوپروفن موثر در کاهش التهاب شناخته شده است، اما بدون عوارض جانبی. چند قطره آب گرم را به ۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه اضافه کنید، تا یک خمیر سفت بدست آید ؛ به وسیله یک تکه پنبه ، از این خمیر بردارید و به لثه دندان آسیب دیده خود بزنید. یک جایگزین، اگر می توانید ریشه تازه زردچوبه را پیدا کنید، آن را له کنید و یا بجوید، و آن را بین گونه و لثه خود نگه دارید، همانطور که در درمان های زنجبیل و سیر در بالا انجام دادید این درمان را ۳ تا ۴ بار روزانه تکرار کنید.

زردچوبه

کاهش و درمان درد عصب دندان با زرچوبه

۹٫ نعناع و آویشن مفید برای درد عصب دندان

ترکیب نعناع و آویشن ،یک درمان خانگی برای درد عصب دندان است ؛ هر دوی این گیاهان ،دارای خواص ضد میکروبی هستند و به عنوان یک ضد عفونی کننده برای از بین بردن علت درد عمل می کنند، اما همچنین برای کاهش التهاب، که بخشی از درد است نیز بسیار مفید است. ساده ترین نوع استفاده از این دو گیاه، ۲ تا ۳ قطره از هر یک با ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کرده و سپس آن را مستقیما به محل آسیب دیده بزنید. همچنین می توانید برگ تازه ای از هر یک از این را بجوید یا خرد کنید و پالپ آنها را بین گونه و لثه، در نزدیکی دندان آسیب دیده قرار دهید. یک درمان دیگر این است که ۱ قاشق چای خوری از هر یک از برگ ها در یک فنجان آب برای ۵ تا ۷ دقیقه بجوشانید، سپس چای را فشار دهید تا صاف شود، اجازه دهید تا سرد شود و بعد از این چای به عنوان دهان شویه استفاده کنید ؛ می توانید هر یک از این درمان ها را ۳ تا ۴ بار در روز استفاده کنید.

درمان گیاهی درد عصب دندان

استفاده از آویشن موثر در درمان درد عصب دندان

۱۰٫ گیاه بومادران برای درد عصب دندان

ممکن است شما به علت داشتن بسیاری از داروهای خانگی متفاوت دیگر، با این گیاه آشنا نبوده باشید، اما این گیاه در درمان درد عصب دندان بسیار موثر است. بومادران، دارای خواص بی حسی می باشد که به کاهش درد کمک می کند، همچنین برای بهبود زخم ها و جراحات که ممکن است باعث درد شده باشند، مفید می باشد ، هم ریشه و هم برگ گیاه بومادران ،می تواند بسیار موثر باشد. از برگ ها و ریشه بومادران، مطابق گیاهانی که در بالا ذکر شد، استفاده کنید.

گیاه بومادران

رهایی از درد عصب دندان با استفاده از گیاه بومادران

۱۱٫ پیاز برای درمان درد عصب دندان

باور کنید یا نه، می توانید با استفاده از پیاز ،از درد عصب دندان رها شوید ؛ ترکیبات گوگردی آلی که در پیاز یافت می شود، به عنوان یک ضد باکتری کار می کنند، اما در کاهش التهاب و کاهش عفونت هم موثرند ؛ یک تکه ای از پیاز تازه و خام را برش بزنید و آنرا خرد کنید یا بجوید.پیاز خرد شده را بین گونه و لثه در مجاورت دندان آسیب دیده، قرار دهید شما همچنین ،می توانید آب پیاز را بگیرید و آن را مستقیما روی لثه آسیب دیده بگذارید یا ۱ قاشق چایخوری عصاره پیاز را به ۴ اونس آب گرم اضافه کنید و از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید.هر کدام از این درمان ها را ۳ تا ۴ بار در روز تکرار کنید.

۱۲٫ روغن پونه کوهی مفید برای درد عصب دندان

همانند روغن درخت چای، روغن پونه کوهی برای درمان خانگی درد عصب دندان بسیار مفید است روغن پونه کوهی ،دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی است، همچنین دارای خواص ضد التهابی و اثر ضد درد نیز می باشد. ۲-۳ قطره روغن پونه بر روی لثه کنار دندان آسیب دیده خود بزنید ؛ همچنین، می توانید ۶ قطره روغن پونه را به ½ فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را به عنوان یک دهان شویه استفاده کنید.

روغن پونه کوهی

 روغن پونه کوهی برای تسکین درد عصب دندان

۱۳٫ عصاره وانیل و درد عصب دندان

عصاره وانیل واقعی ( نه مصنوعی)، اثر درمانی بر درد عصب دندان دارد ؛ وانیل دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی، برای کمک به درد است، و دارای الکل است که اثر تسکین دهنده و بی حسی خفیفی برای کاهش درد دارد. چند قطره عصاره وانیلی را مستقیما بر روی لثه دندان آسیب دیده قرار دهید همچنین، می توانید یک قاشق چایخوری عصاره وانیل را به ½ فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را به عنوان دهان شویه استفاده کنید هر یک از این درمان ها را ۳ تا ۴ بار در روز تکرار کنید.

عصاره وانیلعصاره وانیل به کاهش درد عصب دندان کمک می کند

۱۴٫ کاهش درد عصب دندان با گیاه سایه بان

این گیاه، یک درمان موثر برای کاهش درد عصب دندان است. چیزی که سایه بان را موثر ساخته، خاصیت بی حسی طبیعی آن است، که باعث تسکین سریع درد می شود ، ۱ قاشق سوپ خوری ریشه خشک شده اش را در یک فنجان آب به مدت ۱۲ ساعت خیس کنید. آ ب و ریشه ها را بجوش آورده و سپس به مدت ۵ دقیقه حرارتش را کم کنید.چای را صاف کنید و اجازه دهید تا خنک شود ؛ این چای را بنوشید، قبل از بلعیدن در دهانتان نگه دارید و آن را به اطراف بچرخانید ؛ این کار را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید. از نوشیدن این چای، بیش از دو هفته پرهیز کنید.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=5100
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 234 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.