19

حقایق پشت پرده ارگاسم در خواب

  • 08 فوریه 2021 - 15:19
حقایق پشت پرده ارگاسم در خواب
ارگاسم در خواب اتفاقی است که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده اند. پاسخ به سوالات پیرامون محتلم شدن در خواب، چگونگی ایجاد و راههای جلوگیری از آن را در ادامه خواهید دانست.

هر آنچه درباره ارگاسم در خواب یا شبانه لازم است بدانید

آیا انزال شبانه نشانه ی اختلال جنسی است یا بروز این حالت در خواب برای فرد ضرر دارد؟ ارگاسم در خواب موضوعی سوال برانگیز برای اکثر زوجین است. شاید تاکنون ارگاسم شبانه را تجربه کرده باشید اما سوالات بسیاری در مورد آن داشته باشید. با مطالعه این بخش از سلامت جنسی در نمناک، پاسخ تمام سوالات خود را خواهید یافت.

ارگاسم در خواب

ارگاسم در خواب

سوالات رایج درباره ارگاسم شبانه

ارگاسم در خواب چیست؟

رسیدن به خشنودی جنسی و خروج غیر عادی مایع منی در هنگام خواب، ارگاسم شبانه یا رویای خیس نامیده می شود. در منابع مذهبی ، این پدیده ” احتلام” نام دارد و منظور از دفع منی در هنگام خواب، تجربه لذت جنسی و جهش مایه منی است که فرد را محتلم می کند.

ارگاسم شبانه در زنان، همراه یا بدون ترشحات دستگاه تناسلی می باشد. اندام های جنسی در زمان بسته بودن چشمها بسیار حساس هستند، چون جریان خون بیشتری در اندام جنسی وجود دارد. بنابراین ممکن است در خواب به ارگاسم رسیده و بیدار شوید اما تا زمان بیدار شدن از وجود مایع ترشح شده اطلاعی نداشته باشید.

علت ایجاد ارگاسم در خواب شبانه چست؟

تا کنون علت مشخصی برای بروز ارگاسم شبانه مطرح نشده است. اما بر اساس نظریه های مختلف می توان گفت فکر کردن افراد به تجارب جنسی خود در طی روز و فکر کردن به مسائل جنسی می تواند در شکل یک رویای شبانه، فرد را به ارگاسم برساند. بر اساس شواهد علمی، خروج مایع منی ذخیره شده در بدن هنگام خواب در مردان و یا واکنش طبیعی اندام جنسی به فعل و انفعالات شیمیایی، هورمونها و یا موارد دیگر در بدن افراد می تواند منجر به ارگاسم شبانه شود. از سوی دیگر برخی از داروها که دارای ترکیبات تستسترون هستند احتمال ارگاسم شبانه را افزایش می دهند.

علت ارگاسم شبانه

آیا فقط می توان در دوران بلوغ ارگاسم خواب داشت؟

خیر. با وجود اینکه ارگاسم در خواب، طی دوران نوجوانی رایج تر است چرا که بدن تحت تاثیر برخی تغییرات هورمونی بزرگی است که موجب بلوغ جنسی می شود اما در دوران بزرگسالی نیز ممکن است ارگاسم در خواب شبانه رخ دهد به خصوص اگر از نظر جنسی فعال باشند. با افزایش سن این اتفاق کمتر رخ می دهد زیرا برخلاف دوران بلوغ، سطح هورمون ها خارج از کنترل نیست.

آیا زنان نیز می توانند ارگاسم در خواب را تجربه کنند؟

البته! هم زنان و هم مردان می توانند در یک خواب برانگیختگی را تجربه کنند. تحقیقات نشان می دهد که اغلب زنان قبل از ۲۱ سالگی، اولین ارگاسم خود را در خواب داشته اند. علاوه بر این، بر اساس مطالعه ای در سال ۱۹۸۶، ۳۷ درصد از زنان در سنین دبیرستان حداقل یکبار ارگاسم در خواب را گزارش کرده اند که نشان می دهد ارگاسم در خواب زنان چیز جدیدی نیست؛ با این وجود ارگاسم در خواب زنان همیشه رایج نیست.

مردان با مشاهده مایع منی در لباس خود متوجه به ارگاسم رسیدن خود در طول خواب می شوند اما این موضوع برای خانمها صدق نمی کند زیرا وجود مایعات واژن دلیل بر به ارگاسم رسیدن آنها نیست اما می تواند نشان دهنده برانگیخته شدن آنها بدون رسیدن به ارگاسم باشد.

ارگاسم شبانه زن

آیا ارگاسم در خواب، همیشه طبیعی است؟

به عنوان یک فرد بالغ، زیاد نگران نباشید چرا که موضوع غیر عادی نمی باشد و با افزایش سن، میزان هورمون کاهش می یابد و در نتیجه بر روی فراوانی ارگاسم ها در خواب تاثیر می گذارد. اما در بزرگسالی تمام شدن ارگاسم در خواب متوقف نمی شود. اگر نگران ارگاسم در خواب به دفعات زیاد هستید، با پزشک صحبت کنید تا هر گونه مسائل پزشکی را بررسی کند.

در صورتی که پزشک با بررسی های خود هیچ چیز غیر عادی را مشاهده نکند ممکن است که فرد را به یک مشاوره یا روان شناس ارجاع دهد. یک مشاور می تواند ریشه های رویاها و معنای آنها را بیابد و نسبت به درمان آن اقداماتی را انجام دهد.

آیا ارگاسم شبانه به دلیل میل جنسی زیاد است؟

خیر. ارگاسم در خواب دلیلی بر بالا بودن میل جنسی در فرد نیست. اگر چه برخی از رویاهای جنسی به خشنودی جنسی و رویای خیس ختم می شود اما این پدیده شامل همه افراد نمی شود.

جنب شدن زن

ارگاسم در خواب شبانه را چه افرادی تجربه می کنند؟

تمام افراد بعد از رسیدن به دوران بلوغ امکان تجربه ارگاسم شبانه را دارند اما شیوع آن در افراد متفاوت است. برخی افراد در طول زندگی خود هرگز ارگاسم شبانه را تجربه نمی کنند اما دسته دیگر به دفعات دچار آن می شوند.

البته باید ذکر کرد که ارگاسم شبانه در مردان بیشتر از زنان گزارش شده است.

اگر ارگاسم در خواب داشته باشم چه کار باید کرد؟

ارگاسم در خواب نباید موجب ناراحتی و خجالت فرد شود چرا که کاملا طبیعی است. از خواب خود به عنوان فرصتی برای کشف فانتزی ها، تمایلات جنسی و خواسته های درونی استفاده کنید اما اگر این موضوع موجب ناراحتی شما شده است به مشاور مراجعه کنید. مشاور به شما کمک می کند که تفکرات ذهنی و آنچه در ذهن شما می گذرد را بررسی کرده و روشهای مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

 دلیل ارگاسم در خواب

آیا خواب های جنسی همیشه به ارگاسم ختم می شوند؟

خیر. آیا در هر رابطه جنسی، به ارگاسم می رسید؟ احتمالا پاسخ شما منفی خواهد بود. این موضوع در مورد رویاهای جنسی نیز صادق است. شما ممکن است در خواب، فعالیت جنسی را انجام دهید اما این بدان معنا نیست که به ارگاسم رسیده باشید، حتی اگراین موضوع موجب بیدار شدن شما شود.علاوه براین ممکن است یک خواب جنسی شما را به اوج لذت برساند اما در واقعیت موجب انزال و خروج منی نگردد.

آیا فقط رویاهای جنسی باعث ارگاسم در خواب می شود؟

لزوماً خیر. رویاهای جنسی همیشه موجب ارگاسم نمی شوند، بلکه فشار و یا حساسیت در برابر اندام های جنسی می تواند موجب ارضا شدن و ارگاسم در خواب شود. همه مسائل بستگی به این دارد که بدن شما چه چیزی را ایجاد می کند.

ارگاسم زنان

چرا ارگاسم در خواب برای برخی افراد راحت تر از واقعیت است؟

توانایی به ارگاسم رسیدن برای هر کسی متفاوت است و بسیاری از افراد برای رسیدن به آن دچار مشکل هستند. در حقیقت، مطالعات نشان داده اند که ۷۵ درصد از زنان نمی توانند به تنهایی از رابطه واژینال به ارگاسم برسند.

از این تعداد، ۵ درصد زنان هرگز به اوج لذت جنسی نمی رسند.رویا های جنسی، معمولا  به دور از استرس، پریشانی و هرگونه حواس پرتی است، این عوامل باعث اختلال در ارگاسم می شود. اگر در خواب به راحتی به ارگاسم می رسید پس می وانید با کمی فکر و یا مشورت با مشاور ریشه های عواملی که موجب ارگاسم در خواب می شوید را پیدا کرده و آن ها را در واقعیت با زندگی جنسی خود ترکیب کرد.

ارگاسم شبانه در چه موقعی از شب رخ می دهد؟

وقتی فرد وارد مرحله “رِم” (مرحله ای از خواب که بدن، شروع به تولید عمیق ترین امواج یعنی امواج دلتا می نماید. این امواج در رفع بسیاری از خستگی ها و انقباض های بدن موثر است)در طی خواب می شود ارگاسم رخ می دهد زیرا در این مرحله حرکات سریع چشم به گونه ای رخ می دهد که که اغلب از زیر پلک قابل تشخیص است، علاوه بر این جریان خون در ناحیه واژن یا آلت تناسلی افزایش پیدا می کند. مدت زمان آن بین چند دقیقه تا نیم ساعت متفاوت است.

رویای جنسی

آیا به ارگاسم نرسیدن در خواب عادی است؟

برخی افراد ممکن است ارگاسم شدن در خواب را بارها تجربه کنند در حالیکه افراد دیگر شاید به ندرت آن را در خواب مشاهده کنند. از سوی دیگر برخی افراد در نوجوانی بارها و بارها ارگاسم در خواب را تجربه می کنند اما در بزرگسالی به ندرت و یا اصلا با ان مواجه نشوند. این موضوع برای همه متفاوت است.

آیا می توان خود موجب ارگاسم در خواب شد؟

تاکنون تحقیقات کاملی پیرامون ارگاسم شبانه انجام نشده است به همین دلیل نمی توان ارگاسم در خواب را پیش بینی کرد اما برخی تحقیقات نشان می دهند که خوابیدن در وضعیت رو به شکم می تواند موجب خواب های جنسی یا شهوت کننده شود اما علت این پیوند هنوز مشخص نیست. اما برای آزمایش این نظریه می توانید قبل از خواب به روی شکم دراز بکشید.

احتلام در خواب

آیا می توان از ارگاسم در خواب جلوگیری کرد؟

خیر. ارگاسم شبانه دلیل یک بیماری خاصی نیست البته به نظر برخی از متخصصان خواب شاید بتوان رویاهای خود را کنترل کرد. با توجه به تحقیقات، ممکن است شما بتوانید با فکر کردن به یک سوژه قبل از چرت زدن و یا با استفاده از محرک های بیرونی در هنگام خواب، بر روایت رویایی خود تاثیر بگذارید اما امتحان کردن این تاکتیک ها به این معنا نیست که شما واقعاً رویاهای خود را با موفقیت کنترل خواهید کرد، یعنی هیچ تضمینی وجود ندارد که شما بتوانید واقعاً از مشاهده یک رویای جنسی جلوگیری کنید.

آیا ارگاسم در خواب کاملا طبیعی است؟

ارگاسم در خواب یک علامتی است از سوی مغز که  نشان می دهد که لیبیدو و فانتزی های سکسی شما درست کار می کنند. به همین دلیل نباید از مشاهده رویای خیس و تجربه ارگاسم شبانه احساس عذاب وجدان دشته باشید حتی اگر فعالیت جنسی فعالی در رویا ببینید. خواب های جنسی تنها حالت نمادین دارند و نشان دهنده میل شما برای داشتن ارتباط جنسی با دیگران نیست.

برانگیختگی در خواب

آیا نعوظ مردان در طول خواب همان ارگاسم شبانه است؟

تحقیقات نشان می دهند که برخی از مردان ممکن است در طی خواب شبانه، به دفعات نعوظ کامل یا جزئی داشته باشند، این اتفاق به معنی مشاهده رویای جنسی و انزال نیست زیرا در طول شب، جریان خون در ناحیه آلت تناسلی تغییر می کند به همین علت  دچار نعوظ در شب می شود.

آیا می توان برای تجربه ارگاسم در خواب کاری انجام داد؟

ارگاسم شبانه غیرقابل پیش بینی است و اجبار و تلاش برای مشاهده رویای جنسی فایده ای ندارد. شما با خوابیدن به روی شکم، فکر کردن به فانتزی های جنسی یا هر کار دیگر نمی توانید تجربه ارگاسم در خواب را داشته باشید.

کلام آخر

تجربه ارگاسم در خواب پدیده مثبتی است که نمی توان هیچ کنترلی روی آن داشت. فعال بودن انسان از نظر جنسی ارتباطی به ارگاسم شبانه ندارد. ارگاسم شبانه معمولا پس از دیدن رویای جنسی رخ می دهد. داشتن ارتباط جنسی با فرد دیگر در عالم رویا نشان دهنده علاقه انسان برای ارتباط با او در علام واقعیت نیست بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=5633
  • ارسال توسط :
  • منبع : namnak
  • 485 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.