18

ارگاسم خانم ها و چند تصور اشتباه در مورد آن+ فواید ارگاسم برای سلامت

  • 09 فوریه 2021 - 12:59
ارگاسم خانم ها و چند تصور اشتباه در مورد آن+ فواید ارگاسم برای سلامت
ارگاسم در خانم ها یکی از بزرگترین چالش های زن و شوهرها محسوب می شود چرا که برخی خانم ها به راحتی به ارگاسم نمی رسند، در این مطلب به حقایقی در این باره اشاره می شود

آنچه باید در مورد ارگاسم خانم ها بدانید

در زمان ارگاسم مردها خروج مایع منی همراه با اسپرم و ورود آن به واژن اتفاق می افتد که فرایند مهمی برای بارور شدن است. اما آیا ارگاسم خانم ها هم در فرایند باروری مهم است؟ در این مقاله به اتفاقاتی که در زمان ارگاسم در بدن می افتد و همچنین به اشتباهات رایج در مورد ارگاسم اشاره می شود.

در زمان ارگاسم چه اتفاقاتی در بدن می افتد؟

در زمان برانگیختگی جنسی گردش خون به سمت ناحیه تناسلی افزایش پیدا می کند و منجر به افزایش حساسیت این ناحیه می شود. در زمان برانگیختگی ضربان قلب فرد، فشار خون و سرعت نفس کشیدن وی نیز افزایش پیدا می کند. با نزدیک شدن به ارگاسم عضلات هم دچار اسپاسم یا گرفتگی می شوند. بسیاری از خانم ها نیز در زمان ارگاسم دچار اسپاسم های ریتمیک در ناحیه واژن می شوند.

بسیاری از محققان معتقدند واکنش های جنسی مراحل خاصی را در پی دارد اما تئوری های ارائه شده آنها در مورد این مراحل متفاوت است. به هرحال اکثر این تئوری ها شامل مراحل زیر است:

  • هیجان که از طریق آن فرد دچار برانگیختگی می شود.
  • مرحله plateau که در آن برانگیختگی افزایش پیدا می کند.
  • ارگاسم که باعث تشدید احساسات و اوج لذت می شود.
  • مرحله پایانی که در آن برانگیختگی به پایان می رسد.

برخی خانم ها پس از آخرین مرحله هم می توانند یک ارگاسم دیگر را تجربه کنند، در حالیکه مردها قبل از اینکه دوباره بتوانند به ارگاسم برسند باید کمی استراحت کنند.

ارگاسم چه فوایدی برای سلامت دارد؟

گرچه مقالات زیادی در مورد ارگاسم و فواید آن برای سلامت پوست، مو و سلامت کلی جسم وجود دارد، اما شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان می دهند ارگاسم برای سلامت مفید است.

مسئله مهمی که وجود دارد این است که ارگاسم لذت بخش است و لذت شادی ناشی از آن به خودی خود می تواند فواید زیادی برای سلامت داشته باشد. رابطه جنسی لذت بخش می تواند به بهبود خلق و خوی افراد کمک کند، استرس را کاهش دهد، سیستم ایمنی را تقویت کند و رابطه عاطفی بین زن و شوهرها را بهبود بخشد.

واقعیت این است که خانم ها برای باردار شدن نیازی به رسیدن به ارگاسم ندارند، با این حال برخی بررسی ها نشان داده اند ارگاسم می تواند باروری را در خانم ها تقویت کند.

برخی اشتباهات در مورد ارگاسم در خانم ها

برخی اعتقادات اشتباه در مورد ارگاسم خانم ها وجود دارد که مردم سعی در اصلاح یا فراموش کردن آنها ندارند. در ادامه به برخی از رایج ترین تفکرات اشتباه در این باره اشاره می شود.

خانم هایی که نمی توانند ارگاسم شوند، مشکل روحی دارند!
orgasm01.JPG

گرچه رویدادهای ناخوشایند، مشکلات ارتباطی و بیماری های روحی عواملی هستند که رسیدن به ارگاسم را مشکل می سازند، اما بسیاری از خانم ها با وجود سلامت جسمی و روحی و ارتباط عاطفی سالم با همسر خود، باز هم در رسیدن به ارگاسم دچار مشکل هستند.

ارگاسم یک واکنش جنسی و روحی است و هر گونه مشکل و بیماری در بدن می تواند رسیدن به لذت جنسی و ارگاسم را در فرد مختل سازد.

برخی افراد نیز به خاطر روان نشدن و خشکی واژن خود نمی توانند به ارگاسم برسند، این مشکل معمولا در زمان مصرف قرص های ضد بارداری یا قرص های هورمونی یا پس از بارداری و در دوران یائسگی بروز می کند.

به علاوه برخی خانم ها دچار ولوودینیا می شوند؛ ولوودینیا یک درد بدون علت در ناحیه واژن یا اطراف دهانه واژن است. درمان این مشکل و سایر مشکلات جنسی به بهبود لذت جنسی و رسیدن به ارگاسم کمک می کند.

ارگاسم از طریق دخول رایج ترین و سالم ترین نوع لذت جنسی است

تصور اشتباهی که بین اکثریت مردم وجود دارد این است که خانم ها از طریق رابطه جنسی کامل و به عبارتی از طریق دخول به ارگاسم می رسند. اما لازم به ذکر است که بسیاری از خانم ها تنها با تحریک کلیتوریس ارگاسم را تجربه می کنند.

خانم ها نمی توانند ارگاسم واژینال داشته باشند

گرچه ارگاسم واژینال زیاد رایج نیست و اکثر خانم ها از طریق تحریک کلیتوریس به ارگاسم می رسند، اما در عین حال برخی خانم ها دارای ارگاسم واژینال هستند و از طریق کلیتوریس نمی توانند ارگاسم را تجربه کنند.

نکته قابل ذکر این است که ارگاسم خانم ها با تحریک نقاط مختلف حاصل می شود، این نقاط عبارتند از واژن، کلیتوریس و نوک پستان ها. خانم ها دارای نیازهای متفاوت هستند و نقطه حساس و قابل تحریک در همه خانم ها یکسان نیست، لازم است بدن خانم ها، نیازها و حساسیت های آنها شناخته شود.

خانم ها برای رسیدن به ارگاسم باید عاشق پارتنر خود باشند

ارگاسم یک تجربه روحی و بیولوژیکی پیچیده است و رسیدن به ارگاسم برای همه یکسان نیست. برخی خانم ها برای رسیدن به ارگاسم باید عاشق پارتنر خود باشند در حالیکه همه خانم ها اینطور نیستند. نوع رابطه فرد با شریک جنسی می تواند بر روی ارگاسم تاثیر بگذارد، اما ممکن است هیچ تاثیری هم نداشته باشد.

عواملی که در رسیدن به ارگاسم خانم ها کمک می کنند، عبارتند از:

  • رابطه دهانی را امتحان کنید
  • طول رابطه جنسی را افزایش دهید
  • مشکلات عاطفی و ارتباطی را با فرد مقابل حل کنید
  • نیازهای فرد مقابل را بشناسید و از وی بپرسید
  • در زمان رابطه علاقه خود را بیان کنید
  • فانتزی های جنسی خود را بیان کنید
  • موقعیت های جنسی جدید را امتحان کنید

به ارگاسم رسیدن خانم ها توسط مردها قابل تشخیص است

هیچ راهی برای تشخیص تجربه ارگاسم در خانم وجود ندارد، مگر اینکه از وی بپرسید و خود او رسیدن به ارگاسم را اعلام کند. برخی خانم ها در زمان ارگاسم ناله می کنند و برخی دیگر ساکت هستند، برخی در این شرایط گر می گیرند و عرق می کنند، اما برخی خانم ها هیچ یک از این واکنش ها را نشان نمی دهند. اگر می خواهید بدانید همسرتان ارگاسم را تجربه کرده یا خیر، بهتر است بی پرده از او بپرسید.

اگر پاسخ همسرتان منفی بود بهتر است از قضاوت، عصبانیت یا احساس ناامیدی اجتناب کنید، زیرا اینها فقط فشار را بر شما و همسرتان بیشتر می کند و منجر به بروز اضطراب می شود. به جای بهتر است به علت بروز این مشکل فکر کنید و به دنبال حل آن باشید.

 

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=5714
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : سیمرغ
  • 278 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.