19

پدران جاودان سینمای ایران

  • 17 دسامبر 2020 - 19:11
پدران جاودان سینمای ایران
در این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نمناک مروری بر ماندگارترین و نامدارترین پدران سینمای ایران خواهیم داشت که توصیه میکنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

نامدارترین پدران سینمای ایران

بازیگران پیشکسوت زیادی در سینمای ایران مقابل دوربین رفته و ماندگار شده اند و با وجود درگذشت برخی، هنوز هم با آوردن نامشان دل هواداران از محبت سرشار میشود.

پدران سینمای ایران

پدران سینمای ایران نمونه ای از پیشکسوتانی هستند که با بازی های درخشان و موفقی که در سینما داشتند در میان مردم ماندگار شدند و پیوستنشان به ابدیت هم نتوانست مهر و یادشان را از دل مردم بیرون کند.

در این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نمناک به سراغ پدران ماندگار سینمای ایران رفته ایم و مروری بر این چهره های جاودان دنیای هنر خواهیم داشت.

پدران سینمای ایران که ماندگار شدند

پدران جاودان زیادی در سینمای ایران هنرنمایی کرده اند که ما در این مطلب به برخی از آنها اشاره میکنیم.

محمدعلی کشاورز

محمدعلی کشاورز یکی از ماندگارترین پدران سینمای ایران است که با بازی در نقش پدری مهربان، دلسوز و گاهی خشن و لجباز در سینمای ایران جاودانه شد.

اسدالله خان معروف مجموعه پدرسالار نمونه ای از بازی درخشان محمدعلی کشاورز در سینمای ایران است که در نقش پدر در این سریال بازی ملموس و ماندگاری را از خود برجای گذاشت و کمتر کسی از مخاطبان تلویزیون پیدا میشود که اسدالله خان سربال پدرسالار را نشناسند.

این هنرمند کشورمان در فیلم و سریال های زیادی نقش پدر را ایفا کرد که سریال دایی جان ناپلئون ناصر تقوایی نمونه ای از آن بود.

محمدعلی کشاورز

جمشید مشایخی

جمشید مشایخی یکی دیگر از پدران ماندگار سینمای ایران است که اغلب او را در نقش پدربزرگ در فیلم و سریال ها دیده ایم.

پدربزرگ مهربان سینمای ایران ۱۳ فروردین ماه ۹۸ درگذشت اما یاد و خاطره اش با این آثار ماندگار همیشه جاودان است و بازی های درخشان او در فیلم هایی چون عشق گمشده، پدربزرگ، سلام پدربزرگ، همه چیز آنجاست و… هرگز فراموش نمیشود.

جمشید مشایخی

علی نصیریان

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت کشورمان یکی دیگر از پدران ماندگار سینمای ایران است که با بازی های درخشان در قاب سینما ماندگار شد.

این هنرمند کشورمان بازی های بی بدیلی را در نقش پدر در قاب سینما و تلویزیون از خود به یادگار گذاشته است که نمونه بازر آن بازی در نقش بزرگ آقا در سریال شهرزاد، بازی در فیلم بوی پیراهن یوسف، بازی در سریال میوه ممنوعه و نقش های مشابه آن است.

بازی های درخشان علی نصیریان در سینما و تلویزیون از او چهره ماندگاری ساخته است و سالهاست به عنوان یکی از بهترین های دنیای هنر شناخته میشود.

علی نصیریان

عزت الله انتظامی

استاد عزت الله انتظامی یکی دیگر از پدران ماندگار سینمای ایران است نقش های ماندگار زیادی از او در سینما و تلویزیون به ثبت رسیده است.

بازی در نقش پدر در فیلم روسری آبی و جعفرخان از فرنگ برگشته از درخشان ترین کارهای کارنامه این استاد بازیگری است که بازیگری را از دهه ۳۰ آغاز کرد و به آقای بازیگر سینمای ایران معروف است.

این هنرمند سینمای ایران ۲۶ مردادماه سال ۹۷ درگذشت و برای همیشه با نقش هایش جاودانه شد.

عزت الله انتظامی

داریوش ارجمند

داریوش ارجمند یکی دیگر از پدران جاودان سینمای ایران است که در نقش های ماندگار زیادی مقابل دوربین رفته است.

این هنرمند پیشکسوت سینمای ایران حضور در دنیای بازیگری را از دهه ۶۰ آغاز کرد و نقش های ماندگار زیادی را خلق کرده است و به عنوان یکی از پدران جاودان سینمای ایران میتوان از هم یاد کرد.

حشمت فردوس سریال ستایش نمونه ای از بازی درخشان داریوش ارجمند در نقش یک پدر است که البته نمایشی از یک پدر مستبد و سختگیر، لجباز و گاهی خودخواه است که مهربانی را در دلش پنهان کرده است.

داریوش ارجمند

خسرو شکیبایی، مهدی هاشمی، پرویز پرستویی، امین تارخ، مهدی سلطانی و… از دیگر پدران ماندگار سینمای ایران هستند که با هنرنمایی در نقش پدر در قاب سینما جاودان شدند.

خسرو شکیبایی

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=1560
  • نویسنده : مجید
  • ارسال توسط :
  • منبع : namnak
  • 338 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.