22

افزایش سرعت گوشی های اندرویدی تنها در ۵ دقیقه + آموزش

  • 22 دسامبر 2020 - 11:43
افزایش سرعت گوشی های اندرویدی تنها در ۵ دقیقه + آموزش
تصور اینکه گوشی هوشمند اندرویدی ما دارای سرعت پایینی باشد کمی دور از انتظار است.اما این اتفاق ممکن است در هر زمانی رخ دهد.کافی است برخی از ترفندهای اندرویدی برای افزایش سرعت گوشی را بدانیم.

 افزایش سرعت گوشی های اندرویدی تنها در ۵ دقیقه

اسمارت فون ها امروزه نسبت به گوشی های قدیمی و ساده بیشتر به عنوان یک وسیله همراه، تبدیل به مغز دوم هر یک از ما شده اند و به همین دلیل همیشه ما آنها را به همراه خود داریم و شاید در مواقع بسیار اضطراری فراموش کنیم که باید آنرا با خودمان حمل کنیم. از این رو می توان به اهمیت و نقش مهم اسمارت فون ها در زندگی امروزی و مدرن در آینده اشاره کرد که بی شک روند زندگی را بهبود داده است.

افزایش سرعت گوشی

اما گوشی ها از همان ابتدا این گونه نبودند و در طی یک دهه گذشته توانستند با پیشرفت بسیار زیادی روبرو شوند و این حقیقی انکار کردنی نیست و از مهم ترین عوامل پیشرفت این صنعت در میان سایر صنایع برتر جهان می توان محبوبیت و همگانی بودن آنها اشاره کرد که این دلیل بر رقابت تنگاتنگ بزرگترین قطب های سازنده گوشی های هوشمند شد و امروزه توانسته اند پرچم داران متعددی را رونمایی نمایند.

با این حال گوشی هایی که امروزه توسط شرکت های بزرگ گوشی سازی جهان اعم از سامسونگ، هواوی، اپل، موتوروالا، الجی، گوگل، بلک بری و… چه در میان پرچم داران و چه در میان رده ها، با حافظه های مطلوبی ( ۳۲، ۶۴، ۱۲۸ و… ) عرضه می شوند که قطعا می توانند نیاز هر کاربری را به سادگی تمام برطرف سازند.

این در حالی است گوشی هایی که در سال های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۷ رونمایی شدند، از حافظه کمتری برخوردار بودند و امروزه نیز در دست استفاده هستند و از بزرگترین مشکلاتی که کاربران آنها ممکن است با این گوشی ها روبرو شوند، حافظه کم آنها و همچنین پیغامی که نشان دهنده پر شدن حافظه می باشد که هر چه حافظه پر شود، گوشی شما سرعتش کاهش خواهد یافت.

به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک شما را با برخی روش های سریع و آسان آشنا سازیم که قطعا می توانند در افزایش سرعت گوشی شما بسیار موثر و تاثیرگذار باشند و برای انجام آنها نیاز به تخصص خاصی نیست. همراه ما باشید.

راه هایی برای افزایش سرعت گوشی اندروید

۱- غیرفعال کردن انیمیشن گوشی –  یک دقیقه

زمانیکه شما از صفحه هوم، شروع به انتخاب برنامه ها می کنید یا برنامه های باز را می بندید و یا حتی در بین برنامه سوئیچ می کنید، گوشی شما بصورت پیش فرض دارای تنظیماتی می باشد که در حین جابجایی با محیط کاربری زیبایی شما را سرگرم کند. اما این تنظیمات پیش فرض تنها مواقعی پاسخگو هستند که حافظه گوشی تا میزان زیادی پر نشده باشد و همچنین برنامه های باز نیز از حد خود عبور نکند!

با این حال برای آنکه بتوانید این معضل را حل کنید نیاز به یک دقیقه وقت دارید تا همانند مراحل ذکر شده در زیر آنرا برطرف کنید.

مرحله اول ؛ از منو کاربری، وارد تنظیمات گوشی هوشمند خود شوید و سپس بر روی گزینه ” Developer options ” کلیک کنید.

 ترفندهای اندرویدی

 علت کاهش سرعت گوشی

مرحله دوم ؛ اینک کمی به سمت پائین اسکرول کنید تا به بخش تنظیمات ” Windows animation scale ” برسید. اینک باید بر روی این گزینه کلیک کنید.

 ترفند گوشی اندروید

نحوه بالا بردن سرعت گوشی

مرحله سوم ؛ بعد از کلیک گزینه “ Animation off ” را برگزینید. بعد از این مرحله دو مورد پایینی مرحله دوم یعنی ” Transition animationscale ” و ” Animator duration scale ” انجام دهید و آنها را به حالت “ Animation off ” تغییر دهید تا این گونه تغییرات ثبت شما اعلام شوند.

 علت کندی گوشی

 راههای افزایش سرعت گوشی

۲- حذف برنامه های غیر ضروری و اضافه – ۱ دقیقه

درست از زمانیکه شما گوشی همراه خود را از فروشنده خریداری می کنید، برخی از برنامه ها در آن نصب شده اند که بی شک برای هر یک از ما کاربرد خاصی ندارند و تنها فضای اضافی را اشغال نموده اند. از این رو برای آنکه بتوانید حافظه گوشی خود را آزاد کنید، نیاز به این دارید تا برنامه های اضافی و غیرکاربردی را حذف کنید.

برای این کار می بایست مراحل ذیل را در پیش بگیرید ؛

مرحله اول ؛ از منو کاربری وارد بخش تنظیمات ” Settings ” شوید.

 دلایل اصلی کند شدن گوشی

دلایل کاهش سرعت گوشی اندرویدی

مرحله دوم ؛ اینک وارد ” Apps ” شوید و شروع به بررسی برنامه های موجود در اسمارت فون خود نمائید.

 چرا گوشی هنگ می کند؟

افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

مرحله سوم ؛ در این مرحله برنامه هایی که هیچ کاربردی برای شما ندارند را انتخاب کنید و سپس گزینه ” Unistall ” را بفشارید.

 افزایش سرعت گوشی

نحوه حذف برنامه ها در گوشی اندروید

۳- حذف ویجت های غیر کاربردی – ۲۰ ثانیه

یکی دیگر از چیزهایی که می توانند سرعت و روند لود شدن صفحه نمایش را بعد از باز کردن قفل، آهسته سازند، ویجت هایی هستند که بر روی صفحه هوم قرار داده اید. از این رو بهترین اقدام این است که ویجت های غیر ضروری که شاید تاکنون حتی یکبار نیز از آنها استفاده نکرده اید را پاک کنید.

برای حذف ویجت های غیر کاربردی نیاز به انجام کار خاصی ندارید و تنها می بایست انگشتتان را روی ویجت نگه دارید تا به حالت انتخاب دربیاید و سپس همانند تصویر زیر گزینه ” Remove from Home screen ” را بفشارید.

 راه های افزایش سرعت گوشی

راه های بررف کردن کندی گوشی اندروید

۴- بررسی و حذف حافظه مرورگر کروم – ۱ دقیقه

یکی از برنامه هایی که ما در طول روز از آن به میزان زیادی استفاده می کنیم، مرورگر اسمارت فون می باشد که ممکن است روزانه چندین ساعت در جستجو و گشت و گذار باشیم. به همین دلیل با هر بار مراجعه و جستجو در مرورگر حافظه کش اسمارت فون شما پر می شود و با پر شدن حافظه، محدودیتی در اجرا برنامه های مختلف اعمال می شود که شاید منبع این محدودیت ها را ندانیم.

به همین دلیل هر چند مدت یکبار حافظه کش مرورگر خود را حذف کنید تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشید. برای این اقدام نیز می بایست کارهای ذیل را انجام دهید ؛

مرحله اول ؛ وارد مرورگر کروم شوید و از قسمت بالا سمت چپ، گزینه ۳ نقطه عمودی را انتخاب کنید تا پنجره ذیل برای شما باز شود.

 نحوه حذف حافظه کش کروم اندروید

نحوه حذف حافظه کش کروم اندروید

مرحله دوم ؛ بعد از باز شدن پنجره بر روی ” Settings ” کلیک کنید تا وارد تنظیمات مرورگر شوید. سپس گزینه ” Site settings ” را انتخاب کنید.

 راه حذف کش کروم

مراحل حذف حافظه کش کروم اندروید

مرحله سوم ؛ در این مرحله گزینه ” Storage ” را انتخاب کنید.

 حافظه کش کروم اندروید

آسان ترین روش ها برای افزایش سرعت گوشی اندروید

مرحله چهارم ؛ در نهایت همانند تصویر ذیل بر روی ” Clear Site storage ” کلیک کنید تا حافظه کش شما حذف شود.

 افزایش سرعت گوشی اندرویدی

بهترین و آسان ترین روش ها برای برطرف کردن کندی گوشی

۵- پاک کردن حافظه کش گوشی – ۱ دقیقه

بطور کلی برنامه هایی که داخل اسمارت فون شما وجود دارند، به مرور زمان میزانی از حافظه را در بر می گیرند و این در حالی است که شاید شما هیچ اطلاعاتی در مورد آنها نداشته باشید. از این رو باید برای این مشل راه حلی پیدا کرد که بتوان این حافظه را پاکسازی نمود. از این رو نیازی نیست و در ادامه این آموزش می توانید به آسانی حافظه کش را حذف کنید.

مرحله اول ؛ ابتدا از منو کاربری وارد ” Settings ” شوید.

 علت کند شدن سرعت گوشی

نحوه حذف حافظه کش گوشی اندروید

مرحله دوم ؛ اینک وارد ” Device maintenance ” شوید و بعد از کلیک، صبر کنید تا گوشی شما آنالیز شود. از این رو بر روی چیز دیگری کلیک نکنید.

افزایش سرعت گوشی

چگونه حافظه کش گوشی را خالی کنیم؟

مرحله سوم ؛ در این مرحله بر روی گزینه ” Storage ” کلیک کنید تا وارد صفحه ذیل شوید.

 افزایش سرعت گوشی اندرویدی

نحوه افزایش حافظه گوشی

مرحله چهارم ؛ در این مرحله بر روی گزینه ” Clean Now ” کلیک کنید تا حافظه کش شما در اندروید ۹ حذف شود.

 روش آسان حذف حافظه کش گوشی اندروید

روش آسان حذف حافظه کش گوشی اندروید

۶- پاکسازی حافظه کش صفحه مجازی اینستاگرام – ۴۰ ثانیه

یکی از پرکاربردترین برنامه های این روزها، صفحات مجازی هستند که بسیار پرکاربرد هستند و ما روزانه چندین ساعت زمان در آنها سپری می کنیم. با این حال لازم به ذکر است که بدانید تمامی ویدیوهایی که شما در این برنامه کاربردی مشاهده می کنید، بصورت خودکار دانلود و سپس در پوشه خود به عنوان فایل کش ذخیره می شوند.

شاید تا این قسمت چیزی در مورد دانلود خودکار ویدیوهای اینستاگرام و ذخیره شدن آنها در پوشه ای خاص را هیچ اطلاعاتی نداشتید و کمی عجیب باشد. به همین دلیل هم اکنون با مراحل ذیل فورا اقدام به حذف و پاکسازی ویدیوهای کش شده اینستاگرام نمایید.

مرحله اول ؛ از منو کاربری گزینه ” My files ” را انتخاب کنید و سپس بر روی ” Internal storage ” کلیک کنید.

 دلایل اصلی کند شدن گوشی اندروید

چرا گوشی من هنگ می کند؟

مرحله دوم ؛ در میان گوشه هایی که هم اکنون مشاهده می کنید، پوشه ” Android ” را برگزینید و سپس گزینه ” Data ” را انتخاب کنید.

 دلایل اصلی کند شدن گوشی اندروید

دلایل اصلی کند شدن گوشی اندروید

مرحله سوم ؛ اینک پوشه ” com.instagram.android ” را انتخاب کنید سپس بر روی ” Cache ” کلیک کنید.

 دلایل اصلی کند شدن گوشی اندروید

دلایل اصلی کند شدن گوشی اندروید

مرحله چهارم ؛ در این مرحله با کلیک بر روی دو پوشه دیگری که بعد از ” Cache “برای شما باز خواهند شد، به فایل های دانلود شده اینستاگرا دست پیدا خواهید کرد که تمام آنها را به حالت انتخاب در آورید و سپس گزینه دیلیت را برگزینید و تمام آنها را حذف کنید.

نحوه حذف حافظه کش اینستاگرام در اندرویدنحوه حذف حافظه کش اینستاگرام در اندروید

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=1918
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 657 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.