23

راه حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ شما اینجاست

  • 20 فوریه 2021 - 19:47
راه حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ شما اینجاست
در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی ، لپ تاپ ها با مشکلات بیشتری مواجه شده و شناخت عیب ها و راه حل برطرف آنها می تواند کمک شایانی به کاربران کند.روشن نشدن لپ تاپ یکی از این مشکلات کامپیوترهای پرتابل است.

راهکارهایی برای رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ

شاید تا به حال برای شما نیز اتفاق اتفاده است که بعد از کند شدن لپ تاپ یا ویروسی شدن لپ تاپ و اتفاقات این چنینی کامپیوتر را خاموش کرده اید و موفق نشده اید که مجددا آن را روشن کنید و به همین دلیل اولین کاری که ممکن است انجام دهید این می باشد که لب تاپ را فورا در کیف می گذارید تا به متخصصین این زمینه تحویل دهید.

روشن نشدن لپ تاپ

اما صبر کنید! شاید شما موفق به بر طرف کردن این مشکل شدید و دیگر نیازی به هزینه های گران قیمت امروزی نداشته باشید. به همین دلیل در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی اپاراتمی ما قصد داریم شما را هر چه بهتر با روش های ساده برای از بین بردن مشکل روشن نشدن لپ تاپ آشنا سازیم. همراه ما باشید.

راه حل روشن نشدن لپ تاپ

در ابتدا ما قصد داریم شما را با توصیه های معمولی آشنا سازیم که می توانند باعث روشن نشدن لپ تاپ شوند. از این رو تمام موارد زیر را به خوبی مطالعه و قدم به قدم انجام دهید ؛

۱- بررسی منبع برق لپ تاپ

بطور کلی لپ تاپ ها از دو طریق برق و باتری می توانند انرژی خود را تامین کنند که به مرور زمان با برخی اشتباهات اعم از خارج نکردن به موقع شارژر لپ تاپ و همچنین شارژ تعداد بالا لپ تاپ در طول روز و… ممکن است عمر باتری لپ تاپ را به بیشترین میزان ممکن کاهش دهید و دیگر بازدهی کافی برای روشن شدن نداشته باشد.

چرا لپ تاپ روشن نمیشه

نحوه بررسی لپ تاپ خاموش

به همین دلیل اولین توصیه ای که ما برای شما داریم شامل موارد ذیل می باشد ؛

  1. باتری لپ تاپ را خارج کنید، سپس شارژر را به آن وصل کرده و اجازه دهید تا چند دقیقه از مدت زمان اتصال برق مستقیل به لپ تاپ بگذرد. اینک دکمه پاور را بفشارید و اگر لپتاپ روشن شد نشان دهنده این است که مشکل از باتری شما می باشد.
  2. شاید ممکن است اصلا ایراد از باتری لپ تاپ نباشد! از سیم شارژر باشد که بنابر نگهداری نامناسب، دچار قطع و وصلی شده باشد. به همین دلیل اگر روش اول پاسخگو نبود، می توان مشکل را به کابل شارژر لپ تاپ مرتبط کرد.

۲- بررسی دقیق لپ تاپ

اگر روش بالا تاثیری بر رفع مشکل لپ تاپ شما نداشت، ممکن است مشکل از جای دیگر باشد! برای مثال توصیه می شود ابتدا دکمه پاور را بفشارید و بعد از فشردن آن، لپ تاپ را تا نزدیکی گوش خود بالا بیاورید تا از صحت و سلامت فن آن آگاه شوید. اگر فن به همراه چراغ های کناری روشن بودند، می توان حدس زد که گویا مشکل از صفحه نمایش لپ تاپ شما می باشد!

روشن نشدن لپ تاپ

علت اصلی روشن نشدن لپ تاپ

به همین دلیل توصیه می شود که با استفاده از کابل HDMI، لپ تاپ را به تلویزیون متصل کنید و سپس آنرا روشن کنید و اگر تصویر را بر روی تلویزیون مشاهده نمودید، مشکل در صفحه نمایش لپ تاپ شما می باشد و باید آنرا تعویض نمایید.


چگونه لپ تاپ خاموش شده را روشن کنیم ؟

در این قسمت قصد داریم شما را با روشی ساده و آسان معرفی کنیم که به کمک آن می توانید لپ تاپ خاموش را روشن کنید. از این رو این آموزش را قدم به قدم انجام دهید ؛

  1. سیم شارژر را از لپ تاپ جدا کنید.
  2. باتری را از لپ تاپ خارج کنید.
  3. دکمه پاور لپ تاپ را به مدت ۳۰ ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  4. اینک سیم شارژر را مجددا به لپ تاپ متصل کنید.
  5. ۳ دقیقه دیگر باتری را به لب تاپ متصل کنید.
  6. اینک دکمه پاور را بفشارید تا لپ تاپ روشن شود.

علت روشن نشدن لپ تاپ

راه حل روشن نشدن لپ تاپ

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=5974
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 724 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.