22

چگونه از شنود تلفن همراه جلوگیری کنیم؟

  • 22 فوریه 2021 - 17:53
چگونه از شنود تلفن همراه جلوگیری کنیم؟
گوشی شما همیشه بصورت عادی در حال ضبط مالمات شما می باشد. در این گزارش از بخش تکنولوژی اپاراتمی شما را با نحوه جلوگیری از شنود گوشی توسط گوگل آشنا خواهیم کرد.

راه های جلوگیری از شنود تلفن همراه

همان گونه که مطلع هستید، امروزه در یکی از پیشرفته ترین و مهم ترین دهه ها زندگی می کنیم که در آن دستگاه های مختلفی برای ارتباط دادن انسان ها طراحی و ساخته شده اند که بی شک برای هر یک از ما موثر و قابل اهمیت هستند. در میان تمام تکنولوژی ها و فناوری هایی که این روزها مورد استفاده عموم کاربران قرار گرفته اند، می توان به گوشی های تلفن همراه اشاره داشت که واقعا نقش مهم و مفیدی در زندگی ما داشته اند و دارند و خواهند داشت.

شنود

اما گوشی های تلفن همراه دارای یک میکروفون هستند که ممکن است توسط شرکت ارائه دهنده گوشی دائما تحت نظر قرار بگیرید و تمام مکالمات شما و حتی کوچکترین صداها را چک و بررسی کنند. با این وجود اجازه دهید که نگاهی به واقعیت های موجود در زمان حال کنیم تا هر چه بهتر و بیشتر به این موضوع پی ببریم. از این رو در ادامه این گزارش از اپاراتمی با واقعیت های جالب در مورد شنود توسط گوگل و چگونگی جلوگیری از شنود تلفن همراه آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.

آیا گوگل همیشه در حال شنود کردن گوشی های اندروید است؟

قبل از اینکه ما در مورد مبحثی که در حال توضیح دادن آن هستیم، باید بگوئیم که دقیقا گوگل چه چیزی را ضبط و شنود می کند. خب! اگر از تنظیمات گوشی موتور جستجوی گوگل را فعال کرده باشید، تنها با گفتن Ok Google که تنها یک فرمان ساده است می توانید از گوگل خواسته های خود را درخواست کنید. از این رو قبل از گفتن این عبارت، تلفن شما به کلمه کلیدی Ok Google حساسیت خاصی دارد و دائما در انتظار این عبارت است.

اما گوگل تمام آنچه که می گوئین را ضبط نمی کند و دقیقا همانند Amazon Echo، ضبط دائم تمام چیزهایی که در طول روز می گوئید، بی فایده است و تنها فقط حجم عظیمی از اطلاعات بی فایده در سرورهای عظیم خود ذخیره خواهند کرد. جالب است بدانید که حتی اگر کلید واژه OK را فعال نکرده باشید، می توانید از دستورات صوتی استفاده کنید که باز هم گوگل آنها را ذخیره می کند.

با این حال ضربه زدن روی نماد میکروفون در نوار جستجو یا نگه داشتن انگشت خود بر روی دکمه هوم که در طی چند ثانیه Google Assistant فعال خواهند شد و منتظر درخواست شما خواهند بود تا با دستوراتی که نوشته شده اند، نیاز شما را برطرف کنند. در اصل هر آنچه که گوگل ضبط می کند، فرامین یا دستوراتی است که شما به تلفن همراه خود می گوئید چرا که وقتی شما از آن چیزی می خواهید، ابتدا صدای شما را ضبط می کند و سپس آنرا آنالیز می کند و در نهایت پاسخ خواسته شما می دهد.

چگونه می توانیم به صدای ضبط شده خود در گوگل گوش دهیم؟

گوگل یک پرتال را برای کاربران خود فراهم کرده است تا کاربران بتوانند تمام تعملات خود را با گوگل مشاهده کنند. این شنود مکالماتی است که شما از گوگل درخواست کرده اید. از این رو توصیه ای که ما برای شما داریم این است که از روش زیر به آنها دسترسی پیدا کنید. بنابراین طبق مراحل زیر پیش بروید؛

  1. از جیمیل خود وارد صفحه My Activity شوید. شما تمام چیزهایی که یوتیوب و یا سایر فعالیت های خود را مشاهده خواهید کرد.
  2. با کلیک کردن بر روی فیلتر و تاریخ که در زیر نوار جستجو قرار دارد، فیلتر ضبط صدا را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعدی، بر روی Deselect All زیر Filter by Google product کلیک کنید و سپس گزینه Voice and Audio را انتخاب کنید.
  4. بر روی Apply کلیک کنید.

شنود

در پنجره جدیدی که برای شما باز خواهد شد می توانید تمام ویس هایی که متعلق به خودتان هستند و در گوگل شنود و ذخیره شده اند، از جدید به قدیم گوش کنید. برای اطلاع از جزئیات آن ها بر روی Details کلیک کنید. اینک می توانید با خیالی راحت بر روی هر یک از آنها کلیک کنید و سپس گوش دهید.


نحوه جلوگیری از شنود گوشی اندروید توسط گوگل

جای نگرانی نیست! شما می توانید قابلیت ضبط صدای گوگل را در گوشی اندرویدی خود غیرفعال کنید. از این رو در ادامه با استفاده از مراحل ذیل هر چه بهتر می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید؛

۱- وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس گزینه Lock Screen را از منو جستجو و سپس انتخاب کنید.

شنود صدا

۲- در منو Lock Screen بر روی گزینه Smart Lock کلیک کنید.

شنود صدا

۳- در صفحه بعدی باید رمز گوشی خود را وارد کنید تا وارد صفحه جدید زیر شوید. در این صفحه گزینه Voice Match را را انتخاب کنید.

شنود مکالمات

۴- اینک گزینه Access with Voice Match را غیر فعال کنید.

شنود مکالمات

بعد از انجام این کار، دستیار گوگل دیگر هیچ دسترسی به گوگل نخواهید داد تا بتواند صدای شما را شنود و ضبط کند.


قطع کردن دسترسی برنامه های گوگل به میکروفون

اگر هنوز شک دارید که دسترسی گوگل به میکروفون گوشی شما قطع نشده است، می توانید با استفاده از آموزش زیر دسترسی میکروفون از تمامی برنامه های گوگل را قطع کنید؛

  1. وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس از منو تنظیمات گزینه Apps & notificatios را انتخاب کنید.
  2. کمی به سمت پائین اسکرول کنید تا به برنامه گوگل دست پیدا کنید. اینک بر روی آن کلیک نمائید.
  3. بر روی Permissions کلیک کنید و گزینه Microphone را از لیست انتخاب کنید.
  4. دسترسی را بصورت کامل توسط تصویر ذیل غیر فعال کنید.

شنود صدا


غیر فعال کردن تاریخچه جستجو گوگل

با استفاده از روش های بالا که به شما آموزش داده شد، می توانید به سادگی دسترسی گوگل را از گوشی خود غیر فعال کنید. اما اگر شما باز هم در مرورگر کروم خود با استفاده از voice اقدام به جستجو کنید، صدای شما را ضبط خواهد کرد. همچنین اگر شما چند گوشی یا چند تبلیت بصورت همزمان داشته باشید، با غیر فعال کردن یکی از آنها هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و در نتیجه بهتر است که تاریخچه صداهای ضبط شده را حذف کنید. در ادامه بصورت مرحله به مرحله به شما آموز شداده ایم؛

۱- از حساب کاربری گوگل خود گزینه Web & App را جستجو کنید.

۲- تیک گزینه “Include voice and audio recordings” را از حالت انتخاب غیر فعال کنید. این گونه شنود گوگل غیر فعال خواهد شد و دیگر صدای شما را ضبط نخواهد کرد.

شنود مکالمات

بعد از انجام فرآیند بالا، باید تمام صدهای شنود شده توسط گوگل را حذف کنید. برای حذف صداهای ضبط شده باید طبق مراحل زیر پیش بروید؛

  1. به صفحه My Activity گوگل بازگردید.
  2. بر روی گزینه Delete Activity از سمت چپ کلیک کنید.
  3. از فیلتر زمان، بر روی All Time کلیک کرده و در نهایت گزینه Delete را انتخاب کنید تا تمام فعالیت های شما حذف شوند.

شنود


حذف زمان بندی شده تاریخچه گوگل

اگر برای شما کمی دشوار است که به هر چند مدت وارد حساب گوگل خود شوید و اقدام به حذف تاریخچه جستجو خود نمائید، گوگل برای شما قابلیت زمان بندی را طراحی و افزوده است که می توانید با استفاده از این قابلیت بدون مراجعه به گوگل، دستور حذف تاریخچه گوگل را تنظیم کنید که طبیعتا از حالت دستی بسیار آسان تر می باشد.

شنود صدا

در همان صفحه My activity بر روی گزینه “Choose to delete automatically” کلیک کنید.این قابلیت به شما اجازه می دهد تا تاریخچه گوگل شما هر ۳ ماه یکبار یا هر ۱۸ ماه یکبار بصورت خودکار توسط گوگل حذف شود. اما اگر شما مرحله قبلی را انجام داده اید، نیازی به فعال کردن این قابلیت ندارید.

گوگل با صداهای شنود شده چه می کند؟

توجه داشته باشید که به غیر از گوگل، فقط خود شما هستید که می توانید به داده های صوتی خود دسترسی پیدا کنید مگر اینکه یا برای گوگل مشکلی پیش بیاید یا برای شما! از این رو گوگل از صدای شما برای درک بهتر استفاده می کند. برای مثال؛

  1. یادگیر تن صدای شما
  2. یادگیری نحوه تلفظ لغات و کلمات از بان شما
  3. تشخیص گفتن OK Google از زبان شما

امیدواریم این آموزش برای شما موثر واقع شده باشد.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=6034
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 953 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.