8

کدام قرص ماشین ظرفشویی بهتر است؟

  • 18 فوریه 2021 - 20:15
کدام قرص ماشین ظرفشویی بهتر است؟
بی شک قرص های ماشین ظرفشویی فینیش و فیری در صدر محصولات شوینده ی ظروف در سر تا سر جهان قرار دارند.

مقایسه قرص ظرفشویی فینیش و فیری

قابلیت های چشمگیر این برند ها را می توان به شویندگی و ضد عفونی کنندگی ظروف و دستگاه، سفید کنندگی، درخشان کنندگی، چربی زدایی، لکه بری، مبارزه با آهک و رسوبات موجود در فیلتر ماشین ظرفشویی اشاره نمود. محصولات تولیدی از نظر تعداد قطعات موجود در بسته بندی، نوع عملکرد، تنوع مدل، قابلیت های شستشو، رایحه و خصوصیات مختلف دیگر با هم متفاوت اند. ترجیهات و انتخاب هر فرد بستگی زیادی به نوع نیاز و انتظاری که از محصول مورد نظر دارد متفاوت است.

ما در این مقاله با بیان ویژگی ها و فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در مقایسه ی برندهای Finish و Fairy به بیان دقیق تر تفاوت های این دو برند پرداخته ایم تا بتوانیم شما را در انتخاب قرص ظرفشویی مورد نظرتان یاری رسانیم. پس با ما همراه باشید.

قرص ظرفشویی فینیش و فیری

  • نوع عملکرد و قابلیتهای شستشو

پاکسازی و ضدعفونی، افزایش درخشندگی، براقیت و چربی زدایی ظروف از اولین وظایفی است که هر قرصی از هر نوع برندی بر عهده می گیرد. برخی مدل ها به دلیل ترکیبات خاص خود دارای قدرت تمیز کنندگی فوق العاده بالایی خواهد بود. از جمله فینیش کوانتوم آلتمیت، پلاتینوم پلاس و All in 1 فیری که تا ۱۴ برابر قدرت شویندگی بالایی داشته و پاک کننده ی سرسخت لکه های چای، قهوه و مواد ته گرفته وغذاهای سوخته می باشند. مدل کوانتوم مکس نیز به دلیل شویندگی مطلوب خود تا ۵۷ لیتر، توانایی صرفه جویی در مصرف آب خواهد داشت. مدل ساده ی کلاسیک نیز بدون نیاز به پیش شستشو ظروف، آنها را تمیز کرده و ضد عفونی می کند.
  • محافظت از ظروف

علاوه بر خاصیت شویندگی قرصها، حفظ کیفیت ظروف و جلوگیری از ایجاد خط و خش روی آنها نیز مورد توجه قرار می گیرد. ظروف کدر و قاشق و چنگال های زنگ زده مورد پسند نبوده و قابل قبول نخواهد بود. برخی مدل های قرص ماشین ظرفشویی فینیش و تمامی مدل های فیری دارای نمک و جلادهنده در ترکیبات خود می باشند که سخت ترین آب ها را نرم کرده و از ایجاد آسیب و خط و خش بر ظروف کریستالی جلوگیری می کنند. جلادهنده ها درخشندگی ظروف را بیش از پیش بالاتر برده و از ظروف نقره، استیل و فولاد محافظت می کنند. مدل های All In 1 همه ی برندها از این دست می باشند.
  • تنوع مدل

قرص های ظرفشویی با مواد و در غلظت های مختلف در دو دسته تک کاربردی و چند منظوره تولید می شوند. انواع مختلفی که به صورت پودر فشرده و گونه های دیگری که توسط آنزیم های ژل یا مایع های مختلف شوینده پشتیبانی می شوند. قرص های Finish دارای تنوع بیشتری هستند که با توجه به تعداد ظروف، کثیفی آنها و مدت زمان شستشو گزینه های متنوعی را برای انتخاب پیش روی مصرف کننده قرار می دهند. به طور مثال قرص های کلاسیک و All in 1 max این برند بر خلاف قرص ماشین ظرفشویی فیری که قابلیت نصف شدن و استفاده در میزان کم ظروف را خواهند داشت
  • قدرت حل شوندگی قرص ها

قدرت حل شوندگی قرص ها در برنامه های شستشوی کوتاه مدت و انواع دما ها مشخص می شود. مدل فیری پلاتینوم پلاس و کوانتوم مکس فینیش به قابلیت حل شدن در چرخه ی کوتاه مدت معروف اند .مواد ژلی و محفظه های قابل حل این قرص ها عمل شستشو را به راحتی انجام می دهند. مدل کلاسیک که به حالت جامد و پودر فشرده است ممکن است در طول شستشوی ظروف به خصوص در دمای پایین یا شستشوی سریع حل نشده و ایجاد رسوب در محفظه ی جا قرصی نماید. برای استفاده از این نوع قرص ها بهتر است در میزان ظروف کم اقدام به نصف کردن قرص نمایید.
  • قیمت

مهمترین عاملی که سبب تمایز قرص ها از یکدیگر می شود، قیمت آنها می باشد. کافیست کل هزینه ی بسته را بر تعداد قطعات تقسیم کنید تا بتوانید برآورد مناسبی از هزینه نمایید. قرصهای کلاسیک Finish به دلیل عملکرد ساده و تک کاربردی جز ارزان ترین نوع کپسولهای ماشین ظرفشویی به حساب می آیند. قرص های فیری به دلیل عملکرد چندگانه دارای قیمت بالاتری می باشند.
  • محافظت از ماشین ظرفشویی

از جمله بارزترین ویژگی قرص های Fairy تمیز کردن و رسوب زدایی دستگاه شما می باشد. نمک موجود در این قرص ها می توانند رسوبات آهکی و چربی ها را از قسمت های پنهان دستگاه و قسمت فیلتر شسته و در سخت ترین آب ها نیز مانع از رسوب گذاری در این نواحی شود. مدل های All in 1 و کوانتوم Finish نیز جرم ها و رسوبات آهکی دستگاه را تمیز کرده و طول عمر دستگاه شما را افزایش خواهند داد.
  • رایحه

عطر و بوی کپسول های ظرفشویی یکی از آپشن هایی است که به هنگام خرید قرص مد نظر قرار می دهیم. رایحه ای که بعد از باز کردن درب دستگاه به مشام می رسد قطعا لذت بخش خواهد بود. طبق نظر سنجی های انجام شده قرص های Finish دارای رایحه ی تند و Fairy دارای رایحه های ملایم و دلچسب تری هستند. رایحه های لیمو و کلاسیک محبوب ترین نوع آنها می باشند.
لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=5920
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 421 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.