20

جزئیات مرگ معمایی ۳ بیمار کرونایی در یک ساعت / در تهران رخ داد

  • 15 نوامبر 2020 - 12:58
جزئیات مرگ معمایی ۳ بیمار کرونایی در یک ساعت / در تهران رخ داد
معمای مرگ 3 بیمار کرونایی در یک بیمارستان پای خانواده ها را به دادگاه باز کرد.

خانواده این بیماران با شکایت به دادسرای جنایی تهران خواهان بررسی علت مرگ آنها شدند

شکایت خانواده سه بیمار کرونایی که در یک روز و یک ساعت در بیمارستان جان باخته‌اند، باعث شد تا بازپرس جنایی دستور تشکیل یک تیم کارشناسی برای بررسی علت مرگ آنها را صادر کند.

ماجرای مرگ مرموز ۳ بیمار کرونایی در بیمارستان

چند روز قبل خانواده یک بیمار کرونایی به دادسرای امور جنایی تهران رفت و از کادر درمان و مسئولان یکی از بیمارستان‌های پایتخت به خاطر مرگ پسرش شکایت کرد و گفت: ۵ روز قبل پسر ۳۸ ساله‌ام به خاطر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد.

وضعیت جسمی پسرم خیلی بد نبود و ۴ روز بعد از بستری شدنش نیز بیمارستان به ما گفت که او بهبودی کامل پیدا کرده و یک یا دو روز دیگر ترخیص می‌شود. از نظر جسمی هم واقعاً حال پسرمان خوب بود. تا اینکه روز پنجم بیمارستان به ما خبر داد که پسرم به خاطر بیماری فوت کرده است.

او ادامه داد: من به مرگ پسرم مشکوک هستم. روزی که پسرم فوت کرد، دستگاه اکسیژن بخشی که او در آن بستری بود خراب بوده است. خراب بودن دستگاه و کار نکردن آن باعث شده که اکسیژن به پسرم نرسد و مرگ او را رقم بزند.

شکایت خانواده مرد ۳۸ ساله تنها گزارشی نبود که به بازپرس جنایی اعلام شد. به دنبال آن نیز دو خانواده دیگر به دادسرا رفته و شکایتی مشابه مطرح کردند. یکی از آنها بیمارشان مرد ۵۵ ساله‌ای بود که یک هفته در همان بیمارستان بستری شده بود. دیگری نیز مرد ۴۹ ساله‌ای بود که او نیز به خاطر کرونا ۱۰ روز در آن بیمارستان بستری شده بود.

این دو خانواده نیز اظهار داشتند قبل از این حادثه شاهد بهبود بیماران‌شان بودند و بیمارستان به آنها نوید ترخیص آنها را داده بود اما ناگهان با خبر مرگ‌شان مواجه شده بودند. دو خانواده نیز مدعی بودند که دستگاه اکسیژن بیمارستان خراب بوده و نرسیدن اکسیژن به بیماران‌شان مرگ آنها را رقم زده است.

۳ مرگ در یک ساعت در بیمارستان تهران راز عجیبی داشت

با شروع تحقیقات در این سه پرونده موضوع قابل توجه دیگری که از سوی خانواده‌ها مطرح شد و پرونده پزشکی بیماران نیز آن را تأیید می‌کرد، زمان مرگ سه مرد مبتلا به بیماری کرونا بود. هر سه مرد در یک ساعت و در یک روز جان‌شان را از دست داده بودند.

با طرح شکایت سه خانواده به دستور بازپرس مصطفی واحدی تحقیقات آغاز شد، اما بیمارستان مدعی بود که دستگاه اکسیژن خرابی نداشته و مرگ سه بیمار به خاطر کرونا بوده است.

بدین ترتیب بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران دستور تشکیل تیم سه نفره کارشناسی متشکل از پزشک و مهندسان پزشکی را صادر کرد تا بررسی شود که دستگاه در زمان مورد نظر خراب بوده یا خیر؛ درصورتی که تیم کارشناسی با خرابی دستگاه مواجه شوند، بازپرس جنایی دستور شناسایی مقصران و افرادی را که مسئول این موضوع بوده‌اند و برای رفع خرابی اقدامی نکرده‌اند ، صادر می کند.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=274
  • نویسنده : مجید
  • ارسال توسط :
  • منبع : رکنا
  • 631 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.