10

عجیب ترین ها در میان حیوانان جهان

  • 23 ژانویه 2021 - 17:53
عجیب ترین ها در میان حیوانان جهان
دیدن تصاویر عجیب ترین حیوانات جهان بدون شک باعث حیرت شما می شود و شما با مشاهده عجایب آفرینش شگفت زده خواهید شد.

با گروهی از عجیب ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

آیا می دانید در برخی از مناطق جهان حیوانات عجیب و غریبی زندگی می کنند؟ این روزها می توانید از طریق وب سایت های مختلف مرتبط با حیات وحش با این حیوانات آشنا شوید و در کمال حیرت تماشا کنید مخلوقاتی از پروردگار را که در نوع خود بی نظیرند. در این بخش از سرگرمی و گوناگون اپاراتمی  با تعدادی از این گونه حیوانات آشنا خواهید شد.

عجیب ترین حیوانات

عجایب حیوانات

۱- ناروال (شبه نهنگ تک شاخ)

این نهنگ خال دار با جثه متوسط ، نوعی پستاندار دریایی است و عجیب ترین مشخصه آن ها عاج (دندان) پیچ خورده نیزه مانند بلند است که فقط در جنس نر مشاهده می شود و می تواند تا ۲٫۷۴ متر افزایش یابد.

همانطور که گفته شد آنچه که این حیوان را عجیب کرده است عاج نیزه مانند اوست که نقش مهمی در جفت گیری دارد . بدان صورت که نرها برای تحت تاثیر قرار دادن ماده ها ، با عاج های خود مبارزه می کنند (گویی مشغول شمشیربازی با یکدیگر هستند). گاهی اوقات آثار عاج یک ناروال روی جمجمه دیگری دیده شده است . این حیوان در آب های قطب شمال به ویژه در سواحل شرقی و غربی گرین لند دیده می شود.

۲- مورچه خوار بزرگ

مورچه خوار بزرگ، بزرگترین گونه در تیره مورچه خواران است که برای تغذیه خود روزانه به بیش از ۳۵۰۰۰ مورچه و موریانه نیاز دارد. پنجه های خمیده شکل او به قدری محکم است که می تواند تپه های موریانه ای را بشکند. این جانور از دم بسیار بلند و پرپشت خود برای پوشاندن بدنش استفاده می کند، پوزه بلند و پرانتزی دارد، زبان او مقادیر زیادی غده های غلیظ و چسبنده تولید می کند که می تواند بدون درآوردن زبان خود شکار را به سمت دهانش هدایت کند .

مورچه خواران بزرگ در حالی که پنجه هایشان خم شده است ، روی انگشتان جلویی خود راه می روند و همین باعث می شود که برای انجام کار اصلی خود بسیار تیز باشند . این جانور در جنگل ها و دشت های ساوانای آمریکای مرکزی و جنوبی به ویژه در غرب برزیل یافت می شود .

مورچه خوار بزرگ

۳- میمون دماغ دراز

میمون دماغ دراز میمونی با رنگ قهوه ای مایل به قرمز و درخت زی است که به واسطه دماغ درازش شناخته می شود . گونه نر این میمون دارای دماغی بزرگ ، گوشتی و آویزان است که متاسفانه گونه های آن در معرض خطر انقراض هستند . این میمون گذشته از دماغ درازش که حین غذا خوردن مجبور است آن را کنار بزند، شناگر بسیار خوبی است و این به دلیل وجود پنجه های تار مانندش است ، این جانور در جنگل های حرا و تالاب های بورنئو دیده می شود .

۴- آفتاب پرست جکسون

آفتاب پرست جکسون گونه ای از آفتاب پرست های وحشی است که روی سرش سه شاخ دارد و به ظاهر موجودی مینیاتوری به نظر می رسد. عجیب ترین مشخصه این موجود همانند تمامی آفتاب پرست ها این است که او دارای چشمانی است که به طور مستقل می چرخد، زبانی پرتابی دارد که حدود صد برابر سریع تر از بقیه بدنش حرکت می کند و توانایی تغییر رنگ دارد که برای استتار در برابر شکارچیان عالی است.

وقتی شاخه درخت یا شاخ آفتاب پرستی دیگر وارد قلمرویشان شود، گونه نر این آفتاب پرست بسیار پرخاشگرانه عمل می کند . از آنجا که آفتاب پرست ها آهسته حرکت می کنند این امر بیشتر خنده دار به نظر می رسد تا این که خطرناک باشد. آفتاب پرست جکسون فقط در جنگل های کنیا و تعداد کمی از آن ها در تانزانیا مشهود است.

آفتاب پرست جکسون

۵- آی-آی

عجیب ترین و نادرترین گونه های لمور تحت عنوان آی آی شناخته می شود که از هرگونه حیوانی ذره ای را به ارث برده و ظاهری عجیب دارد . همین باعث شده است تا بومیان ماداگاسکار او را منادی بدشانسی بدانند.

آی آی انگشت میانی بسیار بلندی دارد که شب ها روی تنه خالی درختان می زند تا صدای نوزادان حشره ای که داخل لانه کرده اند را بشنود و غذایی خوشمزه برای خود پیدا کند .او فقط در جنگل های شرقی ماداگاسکار دیده می شود و جمعیت سالمی دارد، اگر چه در معرض خطر است و بسیار خجالتی می باشد.

۶- لیسه دریایی

لیسه دریایی (حلزون دریایی) موجودی با شکل عجیب و غریب است که حدود ۳۰۰۰ گونه مختلف دارد و در صخره های مرجانی در سراسر جهان زندگی می کند . ویژگی لیسه های دریایی رنگ های غیر عادی و ظاهر شگرف آن هاست که توجه هر غواص عکاسی را به خود جلب می کند.

لیسه دریایی در انواع اشکال و رنگ ها وجود دارد. برخی از آن ها مانند ببر راه راه هستند و برخی دیگر لکه های نئونی روی بدن خود دارند. بعضی از آن ها شاخک هایی شبیه به بال ، بعضی ستون فقرات رنگی ، بعضی دم بلند و طویل دارند. آن ها از مرجان ها و انگل های سمی تغذیه کرده و سموم شان را در بدن خود ذخیره می کنند بنابراین بسیار خطرناک هستند . صخره های مرجانی سراسر جهان از استرالیا گرفته تا دریای سرخ خاورمیانه و جزیره سان میگوئل کالیفرنیا پناهگاه این موجود می باشد.

لیسه دریایی

۷- مارموست پیگمه

مارموست پیگمه اگرچه دارای دم بلند، خز طلایی موج دار و یال مودار شبیه شیر کوچکی است اما او در واقع کوچکترین میمون جهان است و وزن نر او تقریبا ۱۵ گرم است یعنی چیزی معادل یک عدد لیمو!

مارموست پیگمه مجموعه ای از تماس های ارتباطی را برقرار می کند. از فریاد و جیغ و سوت یک پرنده تا هشدار اولتراسونیک که برای انسان قابل شنیدن نیست. این موجود در جنگل های بارانی منطقه آمازون از جمله بخش هایی از برزیل، اکوادور، پرو و کلمبیا دیده می شود. آن ها را معمولا می توان از طریق قسمت های خراشیده شده روی درختان ( او از طریق شیره درختان تغذیه می کند) و صدا های متمایزشان برای برقراری ارتباط یافت.

۸- مرغ دله باشکوه

مرغ دله باشکوه گونه ای فریبنده با ظاهری معمولی است که از نوع مرغان دریایی بوده و گونه نر آن دارای کیسه قرمز توپ مانندی است که در فصل تولید مثل با باد کردن این کیسه باعث جذب هم نوع ماده خود می شود.

عجیب ترین ویژگی در مورد این پرنده کیسه قرمز رنگ سینه اش می باشد که عملکرد آن همانند یک بادکنک است. هر ساله در طول فصل جفت گیری نرها کیسه های قرمز خود را باد می کنند تا ماده ها را جذب کنند. از آن جایی که هنگام بادکردن قادر به پرواز نیستند اساسا در اطراف شاخه های درختان و صخره ها می ایستند و منتظر می مانند تا مورد توجه قرار بگیرند و جذابیت های خود را با بالا بردن منقار و بال زدن به طرفین تقویت می کنند.

اگرچه مرغ دله باشکوه درفصل زمستان ، شمال و جنوب ایالت متحده (از جمله فلوریدا و کارولینای ساحلی) دیده می شود اما بهترین مکان برای نمایش جفت گیری او در فصل بهار و جزایر گالاپاگوس است.

مرغ دله باشکوه

۹- تاپیر مالایی

بزرگ ترین و چشمگیرترین جلوه تاپیر های مالایی (پستانداران بزرگ و علف خوار از خانواده خوک و مورچه خوار) الگو های سیاه و سفید شبیه پاندا و یک پوزه انعطاف پذیر بلند است. تاپیر بزرگسال رنگ آمیزی جالبی دارد و نقش و نگار چنگال هایی روی بالاتنه اش باعث شده است تا او از شکارچیان مستور بماند و در میان سایه های جنگل مخفی شود.

این موجود اگرچه در معرض خطر نیست اما به ندرت در طبیعت دیده می شود. بهترین مکان برای دسدن آن ها جنگل های بارانی جنوب تایلند، شبه جزیره مالایی و جزیره سوماترا است.

۱۰- پلاتیپوس نوک اردکی

احتمالا شناخته شده ترین و عجیب ترین حیوان جهان نوک اردکی باشد. او پوستی پشمالو و زبر، دمی پهن، پاهایی پره دار و منقار و پوزه ای شبیه اردک دارد. هر چند ممکن است ظاهرش عجیب باشد اما روند تولید مثل او بسیار خارق العاده است. این یکی از دو پستاندار موجود در کره خاکی است که تخمگذاری می کند.

رودخانه ها و دریاچه های آب شیرین جنوب شرقی استرالیا ، مامن اصلی این حیوان است. پلاتیپوس ها حیواناتی ترسو و عموما شب رو هستند و بنابراین بهترین زمان برای دیدن آن ها هنگام گرگ و میش است.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=5070
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 770 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.