21

ترک عادات بد با چند حرکت یوگا !

  • 22 دسامبر 2020 - 12:06
ترک عادات بد با چند حرکت یوگا !
برخی حرکات یوگا برای ترک عادات بد افراد در زندگی بسیار مناسب می باشد، البته روش های ترک عادات بد با حرکات یوگا نیز در این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

چند حرکت ویژه ی یوگا برای ترک عادات بد

آیا یوگا می تواند عادات بد ما را ترک دهد؟ مطمئنا همه ما عادات بدی داریم که باید از آن ها خلاص شویم. خبر خوب این است که با تمرین یوگا می توانید تا حد زیادی از انجام آن ها دوری کنید. یوگا یک رویکرد جامع برای مقابله با عادت های بدی چون استعمال سیگار، بی حالی، خوردن غذاهای ناسالم و غیره است. همچنین یک روش عالی برای اولویت بندی و ترک عادت بد می باشد. یوگا علاوه بر کمک به ترک عادات بد، موجب افزایش انگیزه شما نیز خواهد شد.

ترک عادت بد

 ترک عادت بد

اثرات مثبت یوگا برای ترک عادات بد

همه ما می دانیم که یوگا علاوه بر آرام بخشی و نیروبخشی، به کشش عضلات و عضله سازی و تقویت آن ها کمک می کند اما چگونه به غلبه بر عادات بد کمک خواهد کرد؟ خب اولین قدم برای ریشه کن کردن آن ها این است که کمی تامل کنید و تاثیر این عادات را بر زندگی و وجودتان بررسی نمایید. یوگا به شما کمک می کند تا به جای اینکه روزتان را به بی فکری بگذرانید، کمی مکث کنید و تصمیمات معقولانه بگیرید.

با شروع یادگیری ژست های یوگا، لزوما در اولین حرکت تسلط بر آن را نخواهید داشت زیرا این امری زمان بر است و با تمرین مداوم موفق خواهید شد. یوگا به جای رضایت فوری، بر شادی طولانی مدت شما تاکید می کند. کمک می کند تا تاثیرات بد عادات روزمره ای که آزارتان می دهد را درک کنید. با خود صادق باشید و از آنچه برایتان مضر است دوری کنید.

یوگا بیانگر توانایی های واقعی شماست، این احساس نیروبخش شما را به سمت بهتر شدن سوق می دهد و در این مرحله تمام افکار منفی و غیر ضروری را از بین خواهد برد. حال بیایید در این بخش از نمناک با هم بررسی کنیم و بدانیم که کدام یک از حالات یوگا در غلبه بر عادات بد کمک می کند؟

حالاتی که در ادامه معرفی شده اند، مرکز انرژی را در ناف فعال نگه می دارد، دامنه فکری شما را گسترده کرده و در نهایت به حال خوب و داشتن عادات مثبت کمک خواهد کرد. سعی کنید این حالات را به مدت ۴۰ روز (صبح ها) انجام دهید تا شاهد تغییراتی در تفکر و رفتار خود باشید.

حرکات یوگا

روش ترک عادات بد با حرکات یوگا

۱- بالاسانا (حرکت بچه)

بالاسانا یا حرکت بچه، آسانایی شبیه به موقعیت جنینی است و یک سطح مبتدی از وینیاسا یوگا می باشد. صبح ها با معده خالی این حرکت را انجام دهید و به مدت ۱-۵ دقیقه در همین حالت بمانید.

این حرکت باعث آزاد شدن فشار قفسه سینه، شانه و کمر می شود. استرس و اضطراب را کاهش می دهد و بر سرگیجه غلبه می کند و جریان خون را در سراسر بدن تسهیل خواهد کرد.

تاثیرات یوگا

۲- بوجانگ آسانا ( مار کبرا)

بوجانگ آسانا یا حرکت مار کبرا، آسانایی است که شبیه سپرکردن سینه یک مار می باشد. این حرکت انرژی را به شما برمی گرداند و یک سطح مبتدی از آشتانگا یوگا است. صبح ها با معده خالی این حرکت را انجام دهید و به مدت ۱۵-۳۰ ثانیه آن را حفظ کنید.

بوجانگ آسانا روحیه شما را بهبود بخشیده، نشاط را برایتان به ارمغان می آورد، استرس و خستگی را از بین برده، انعطاف پذیری شما را بهبود می بخشد و انحنای کمرتان را کاهش خواهد داد.

یوگا و ترک عادت بد

۳- دانوراسانا (حرکت کمان)

دانوراسانا یا حرکت کمان، آسانایی است که شبیه کمان می باشد و تمرینی کششی برای کمر محسوب می شود. این حرکت سطح مبتدی وینیاسا یوگا است. صبح ها با معده خالی این حرکت را انجام دهید و به مدت ۱۵-۳۰ ثانیه آن را حفظ کنید.

دانوراسانا در غلبه بر بی حالی و رخوت کمک می کند و در نتیجه هنگام خستگی یا بیش فعالی شما را متعادل نگه می دارد. این حرکت سینه، گردن و شانه ها را باز می کند.

برای ترک عادت بد

۴- یوشترآسانا (حرکت شتر)

یوشترآسانا یا حرکت شتر، آسانایی است که شبیه ژست و حرکات شتر است و یک حرکت مبتدی از وینسایا یوگا می باشد. این حرکت را صبح ها با معده خالی انجام دهید و به مدت ۳۰-۶۰ ثانیه آن را حفظ کنید.

یوشترآسانا باعث بهبودی و تعادل چاکرا (مرکز انرژی بدن) می شود. اندام های شکمی و لگن را تحریک کرده، برای سیستم گوارشی و تولید مثل مفید خواهد بود، سلامتی و نشاط تان را به همراه دارد و بالاتنه تان را فراخ و وضعیت بدنی تان را بهبود می بخشد.

فواید حرکات یوگا

۵- آدوموکهاشوان آسانا (حرکت سگ سر پایین)

آدوموکهاشوان آسانا، آسانایی شبیه ژست سگی با سر رو به پایین است. این حرکت، سطح مبتدی آشتانگا یوگا می باشد. صبح ها با معده خالی این حرکت را انجام دهید و به مدت ۱-۵ دقیقه آن را حفظ کنید.

آدوموکهاشوان آسانا باعث جوان سازی و انرژی بخشی شده، مغز را تسکین داده و باعث آرامش آن می شود، در نتیجه از افسردگی پیشگیری خواهد کرد. بی خوابی و خستگی را از بین برده و درمانی برای فشار خون بالا محسوب می شود.

آدوموکهاشوان آسانا

۶- وریکش آسانا (حرکت درخت)

وریکش آسانا، آسانایی شبیه به درخت است و در این وضعیت همچون درختی استوار مستحکم و متعادل می ایستیم. این حرکت سطح مبتدی یوگا هاتا می باشد. صبح ها با معده خالی این تمرین را انجام دهید و به مدت یک دقیقه آن را حفظ کنید.

وریکش آسانا قدرت و تمرکز شما را بهبود می بخشد، اثر آرام بخشی بر بدن دارد، سیستم عصبی را ریلکس کرده و اعتماد به نفس تان را افزایش خواهد داد.

ترک عادت های بد

۷- ناتاراجاسانا (حرکت رقصنده)

ناتاراجاسانا یا حرکت رقصنده، آسانایی است که به نام ناتاراجا، ارباب رقص نامگذاری شده است. این حرکت شبیه یکی از رقص های اوست و سطح مبتدی وینیاسا یوگا می باشد. صبح ها با معده خالی آن را انجام دهید و به مدت ۱۵-۳۰ ثانیه آن را حفظ نمایید.

ناتاراجاسانا فشار روانی را از بین می برد، انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد، کمک می کند تا ذهن و بدن خود را متمرکز کنید و این حرکت همچنین تمرکز و تعادل شما را بهبود خواهد بخشید.

همه ما عادات بدی داریم که زندگی با آن ها خوب نیست بنابراین باید راهی پیدا کنیم تا از آن ها خلاص شویم. یوگا به اعتماد به نفس کامل کمک می کند تا با عادات بد ریشه دار مقابله کنید پس از همین حالا شروع کنید.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=1921
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 860 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.