19

بزی که از ترس غش میکند !!

  • 17 دسامبر 2020 - 23:11
بزی که از ترس غش میکند !!
بزهای محلی وجود دارند که به بزهای غش کننده معروف هستند، در ادامه از دلیل غش کردن این بزها و رازهای جالب درباره بزهای غش کننده مطلع خواهید شد.

بزهای غش کننده
سرگرمی گوناگون

بزی که از ترس غش میکند !!

کد مطلب : ۷۹۱۵۷زمان مطالعه : ۳ دقیقه
بزهای محلی وجود دارند که به بزهای غش کننده معروف هستند، در ادامه از دلیل غش کردن این بزها و رازهای جالب درباره بزهای غش کننده مطلع خواهید شد.

بزهای غش کننده و حقایق جالب درباره ی آنها

احتمالاً تا به حال در یوتیوب ویدیو های زیادی را در مورد غش کردن بز ها مشاهده کرده اید. شاید شما هم دوست دارید چیزهای بیشتری را در مورد این بزها بدانید. این بزها در شبکه های اجتماعی آنلاین به شدت مشهور هستند و به آن ها بزهای غش کننده گفته می شود اما آیا واقعاً آن ها غش می کنند؟ در واقع این بزها واقعا غش نمی کنند اما به بزهای غش کننده معروف شده اند. خب پس اگر غش نمی کنند، دقیقاً چه اتفاقی برای بدنشان می افتد ؟ پاسخ را در این بخش از سرگرمی و گوناگون نمناک خواهید خواند.

بزهای غش کننده

دلیل و ماجرای غش کردن بزهای غش کننده

عامل اصلی این حالت در بزهای غش کننده ترس و سرماست. این نوع از بزهای محلی به دلایل بیولوژیک که شبیه به حالت غش کردن است، روی زمین می افتند. از بیرون احساس می کنید که آن ها از حال رفته اند اما در واقع عضلات بز سفت می شود.

زمانی که عضلات سفت می شوند، بز نمی تواند به سرعت خودش را ریلکس کند و در نتیجه روی زمین می افتد. بز به طور کامل در این شرایط از محیط اطراف آگاهی دارد و می داند که چه اتفاقی می افتد اما در یک وضعیتی است که کنترل بدن خودش را ندارد به همین دلیل این سفتی موقت ماهیچه، یک اختلال ژنتیکی در این بز ها محسوب می شود.

مغز بز از لحاظ ژنتیکی، سیگنالی را به چشم و گوش ارسال می کند. این سیگنال پاسخ جنگ را صادر می کند و زمانی است که مغز تصمیم می گیرد یا در جای خود باقی بماند و یا فرار کند. این تصمیم گیری معمولاً بین ۵ تا ۲۰ ثانیه زمان می برد. زمانی که این اتفاق می افتد، بز بعد از این مدت زمان آرام می شود و می تواند از محل خطر فرار کند.

زمانی که به شدت احساس وحشت کند و یا بیش از حد در معرض سرما قرار بگیرد، از این وضعیت رنج می برد. هیچ احساس دردی هم نمی کند اما این اتفاق برایش می افتد و این در زندگی بزها کاملا نرمال است.

بز غش کننده

آیا همه بزهای غش کننده این حالت را دارند؟

همه بزهای غش کننده این وضعیت را به شکل یکسان تجربه نمی کنند. ممکن است شرایط بزهای مختلف با یکدیگر بر اساس سن، آب، آمینو اسید و غیره در بدن آن ها متفاوت باشد. زمانی که بز به سن بلوغ می رسد، این تجربه کمتر از سنین پایین تر برای او می افتد چون بیشتر از آن خبر دارد در نتیجه می تواند سازگاری با محیط ایجاد کند و کمتر از چیز های اطراف خود می ترسد.

رازهای خواندنی دیگر در مورد بزهای غش کننده

این بزها معمولاً سیاه و سفید هستند اما ترکیب های رنگی دیگری هم در آن ها به چشم می خورد. آن ها معمولاً چشم های بزرگی دارند و موهای شان کوتاه یا گاهی بلند است. این بزها معمولاً از درخت مو و بوته ها تغذیه می کنند. آن ها معمولاً غذاها را از طریق مزه تشخیص می دهند. این حیوانات بسیار اجتماعی هستند و می توانند با انسان ها هم ارتباط برقرار کنند. این بزها باهوش هستند و می توانند پازل های آسان را حل کنند و همچنین تا سن ۸ سالگی عمر می کنند.

غش کردن بز

انسان ها و بزهای غش کننده

بزهای غش کننده در کل جهان وجود دارند اما سال ۱۸۸۰ در تنسی یافت شدند. بنابراین به بزهای تنسی معروف هستند. تعداد زیادی از آن ها هم در آمریکا باقی مانده است. ۱۰ هزار از این بزها در جهان وجود دارد. از این بزها به دلیل گوشتشان نگهداری نمی کنند، بلکه نسل آن ها را به خاطر شرایط منحصر به فردی که دارند، ادامه می دهند. مراقبت کردن از آن ها راحت است و خوشبختانه سایز کوچکی دارند و دوست داشتنی هستند.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=1642
  • نویسنده : مجید
  • ارسال توسط :
  • منبع : namnak
  • 612 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.