16

کوچکترین کشور جهان با مساحتی کمتر ۱ کیلومتر! + عکس

  • 16 فوریه 2021 - 18:05
کوچکترین کشور جهان با مساحتی کمتر ۱ کیلومتر! + عکس
در بین 194 کشوری که در جهان وجود دارد کشورهایی هستند که مساحتی کم تر از 400 کیلومتر مربع دارند و اکثر کوچکترین کشورهای جهان در اروپا ، اقیانوس و آرام می باشند.

۱۰ کوچکترین کشور جهان

با بیش از ۱۹۴ کشور در جهان، فکر کردن به واژه ” کشور ” در برابر یک منطقه بزرگ با تعداد زیادی از مردم آسان است. بعضی از کشورها به قدری کوچک هستند که شهرها در کشورهای دیگر در مقایسه با آن ها بزرگ هستند اینها بیشتر در اروپا، و اقیانوس آرام یافت می شوند، کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که مساحتی کم تر از ۴۰۰ کیلومتر مربع دارند .

کوچکترین کشور جهان

۱۰ کشور برتر جهان مساحت کل ۱۴۹۱٫۴ کیلومترمربع را پوشش می دهند که کوچک تر از مساحت شهر هیوستون، تگزاس ( ۱۶۲۵٫۲ کیلومتر مربع) است.فهرستی از ۱۰ کشور کوچک در کل منطقه خشکی. برخی از کشورها، جزایر و مکان ها در این سیاره هستند را در این بخش از سرگرمیاپاراتمی جمع آوری کرده ایم .

کوچکترین کشور دنیا

کوچکترین کشورهای جهان را بشناسید

کوچکترین کشورهای جهان کدامند؟

این کشورهای کوچک با دولت های خودشان و فرهنگ شان، برخی از ثروتمندترین و دورافتاده ترین مناطق جهان هستند. امروز به ۱۰ کشور کوچک دنیا نگاهی می اندازیم:

۱۰٫ مالت – ۳۱۶ کیلومترمربع

مالت یک کشور در جزیره دیگر است و در دریای مدیترانه واقع شده است. جمهوری مالت در واقع از سه جزیره تشکیل شده است:کومینو ،گوزو و مالت، بزرگ ترین جزیره این کشور است. این کشور کوچک جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر دارد که آن را به یکی از کشورهای پر تراکم جهان تبدیل کرده است.

مقصد گردشگری محبوب دیگر، خارجی ها از سراسر جهان برای آب و هوای آفتابی، سواحل جذاب، تاریخچه غنی و زندگی شبانه پر جنب و جوش به مالت می رسند. مالت از ۱۱۶ کیلومتر مربع تشکیل شده است این کشور جز ۱۰ کشور کوچک جهان است.

مالت

مالت از کشورهای کوچک جهان

۹٫ مالدیو – ۳۰۰ کیلومتر مربع

مالدیو از نظر مساحت و جمعیت یک مقصد گردشگری محبوب در اقیانوس هند است. بیش از ۱،۱۹۲ جزیره مرجانی در مالدیو وجود دارد که در حال گسترش بیش از ۹۰،۰۰۰ کیلومتر مربع است و آن را یکی از کشورهای پراکنده ساخته است.

این کشور زمانی مستعمره بسیاری از امپراطوری ها، پرتغالی ها، هلندی ها و انگلیسی ها بود، ولی در سال ۱۹۶۵ تبدیل به یک کشور مستقل شد. امروزه مالدیو با توجه به سواحل شنی مشهور خود و آبهای آبی کریستال ، یک اقتصاد گردشگری پر جنب و جوش دارد. مالدیو نهمین کشور با مساحت زمینی مجموع ۳۰۰ کیلومتر مربع است.

مالدیو

مالدیو با مساحت زمینی ۳۰۰ کیلومتر مربع

۸٫ سنت کیتس و نویس – ۲۶۱ کیلومتر مربع

جزایر مادر هند غربی، این دو جزیره در کارائیب، از جزایر اول بودند که توسط اروپایی ها اشغال می شدند. آن ها در مجموع ۲۶۱ کیلومتر مربع را اشغال می کنند که سنت کیتس و نویس را هشتمین کشور کوچک دنیا می سازد.اقتصاد این کشور وابسته به صنعت گردشگری، کشاورزی و صنایع تولیدی کوچک است.

این جزایر به خاطر حیات فراوان دریایی مناطق غواصی فوق العاده ای فراهم می کنند. قرن هاست که صادرکننده بزرگ شکر هستند، مزارع بزرگ در حال حاضر زمین هایی زیبا هستند که به هتل ها و اقامتگاه ها تبدیل شده اند.

سنت کیتس و نویس

سنت کیتس و نویس از کشورهای کوچک دنیا

۷٫ جزایر مارشال – ۱۸۱ کیلومتر مربع

جزایر مارشال، که به طور رسمی جمهوری جزایر مارشال نامیده می شود، کشوری جزیره ای است که می توان آن را در اقیانوس آرام و تقریبا نیمه راه بین ایالت هاوایی و قاره استرالیا یافت. این بخشی از میکرونزی است.

محوطه اطراف این جزایر به طور باورنکردنی تنوع زیستی دارد و شامل بیش از ۸۰۰ گونه ماهی و همچنین ۱۶۰ مرجان است. منطقه اطراف جزایر مارشال همچنین میزبان تعدادی از کشتی های غرق شده نیز می باشد. جزایر مارشال با ۱۸۱ کیلومتر مربع، هفتمین کشور کوچک جهان هستند.

جزایر مارشال

جزایر مارشال کشوری جزیره ای و زیبا

۶٫ لیختن اشتاین – ۱۶۰ کیلومتر مربع

با زبان آلمانی صحبت می کند، این تنها کشوری است که در جهان به طور کامل در کوه های آلپ قرار دارد. این کشور بین سوییس و اتریش واقع شده و کم ترین نرخ بیکاری ( ۱٫۵ درصد ) سرانه تولید ناخالص ملی را دارا می باشد.

ورود به این کشور کمی مشکل است ، چرا که هیچ فرودگاهی در داخل مرزهای آن وجود ندارد. بازدید کنندگان باید از طریق فرودگاه زوریخ برای رسیدن به این سرزمین کوهستانی که هنوز توسط یک شاهزاده اداره می شود، بروند. لیختن اشتاین با ۱۶۰ کیلومتر مربع ششمین کشور کوچک جهان است.

لیختن اشتاین

لیختن اشتاین به طور کامل در کوه های آلپ قرار دارد

۵- سان مارینو – ۶۱ کیلومتر مربع

سان مارینو به طور کامل توسط ایتالیا احاطه شده است. با مجموع ۶۱ کیلومتر مربع پنجمین کشور کوچک جهان است. این کشور ادعا می کند قدیمی ترین کشور موجود در جهان است و از نظر سرانه تولید ناخالص ملی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. جمعیت این کشور تنها ۳۰،۰۰۰ نفر است که پایین ترین نرخ بیکاری در جهان را دارد.

سان مارینو

سان مارینو از ثروتمندترین کشورهای جهان

۴٫ – تووالو ۲۶ کیلومتر مربع

این جزیره که قبلا به جزایرالیس شناخته می شد در اقیانوس آرام در شمال شرقی استرالیا قرار دارد. با مجموع ۲۶ کیلومتر مربع، چهارمین کشور کوچک در حدود ۱۰۰۰۰ نفر است که ۸ کیلومتر جاده دارد و تنها یک بیمارستان در جزیره اصلی وجود دارد.

این کشور زمانی یک منطقه بریتانیایی بود اما در سال ۱۹۷۸ مستقل شد. به خاطر موقعیت دورتر، از نظر گردشگری چندان قابل توجه نیست. در سال ۲۰۱۰، کم تر از ۲،۰۰۰ گردشگر به تووالو آمدند که ۶۵ درصد از آن ها برای کسب و کار به این کشور می آمدند.

 تووالو

تووالو چهارمین کشور کوچک جهان

۳٫نائورو – ۲۱ کیلومتر مربع

یک کشور جزیره ای در شرق استرالیا واقع شده است، کوچک ترین کشور جزیره ای در جهان است. این شهر در دهه ۱۹۸۰ برای استخراج معدن فسفات آن مشهور بود ، اما اکنون جزیره ای آرام از رادار توریست ها است. قبلا به عنوان جزیره خوشایند شناخته می شد، منابع فسفات آن در حال حاضر کاهش یافته و منجر به نرخ بیکاری ۹۰ درصد و ۱۰ درصد باقیمانده توسط دولت شده است.

همچنین نائورو به عنوان کشور با افراد چاق دنیا شناخته می شود و ۹۷ ٪ درصد از مردان و ۹۳ ٪ از زنان چاق و یا اضافه وزن دارند .به همین دلیل ، در رده بالای دیابت نوع ۲ قرار دارد و ۴۰ درصد از جمعیت آن از این بیماری رنج می برند. نائورو در مجموع ۲۱ کیلومتر مربع است که این کشور را به سومین کشورکوچک جهان تبدیل کرده است.

نائورو

نائورو کوچک ترین کشور جزیره ای در جهان

۲٫ موناکو – ۲ کیلومتر مربع

این شهر درریورا ” فرانسه ” واقع شده است و بیش ترین تعداد میلیونرها و بیلیونر ها را در جهان دارد. همچنین دومین کشور کوچک است که تنها ۲ کیلومتر مربع وسعت دارد. موناکو به خاطر قمار و اجناس لوکسش معروف است، زمین بازی مورد علاقه ثروتمندان و مشاهیر است.

اهالی موناکو ،از فرانسه در سه طرف و در یک طرف دریای مدیترانه زندگی می کنند، بیشتر به زبان فرانسه حرف می زنند. با جمعیتی بیش از ۳۶،۰۰۰، موناکو کشور پرجمعیت است. مسابقات فرمول ۱، مسابقه ای است که با گذر از خیابان های شهر برگزار می شود.

موناکو

موناکو بیش ترین تعداد میلیونرها و بیلیونر ها را در جهان دارد

۱٫ واتیکان – ۰٫۴۴ کیلومتر مربع

کوچک ترین کشور جهان واتیکان است که به عنوان دید مقدس نیز شناخته می شود. واتیکان با ۰٫۴۴ کیلومتر مربع کوچک ترین کشور از نظر مساحت است. این کشور کاملا در شهر رم پایتخت ایتالیا قرار دارد و مرکز کلیسای کاتولیک است.

این کلیسا همچنین خانه بزرگ ترین کلیسا در جهان است – سنت ، که برخی از برجسته ترین آثار هنری رنسانس مانند پیتا و خلق آدم را در دست دارد. درآمد آن از مشارکت های داوطلبانه بیش از ۱ میلیارد عضو کلیسای کاتولیک رومی در سراسر جهان تامین می شود. بقیه اقتصاد آن از فروش تمبرهای پست، توریست و هزینه های پذیرش موزه ها ناشی می شود.

واتیکان

واتیکان با ۰٫۴۴ کیلومتر مربع کوچک ترین کشور جهان

۵۰ کشور کوچک جهان

رتبه نام کشور مساحت (کیلومتر مربع ) مساحت ( مایل )
۱ واتیکان ۰٫۴۴ ۰٫۱۷
۲ موناکو ۲٫۰۲ ۰٫۷۸
۳ نائورو ۲۱ ۸٫۱
۴ تووالو ۲۶ ۱۰
۵ سان مارینو ۶۱ ۲۴
۶ لیختن اشتاین ۱۶۰ ۵۲
۷ جزایر مارشال ۱۸۱ ۷۰
۸ سنت کیتس و نویس ۲۶۱ ۱۰۱
۹ مالدیو ۲۹۸ ۱۱۵
۱۰ مالتا ۳۱۶ ۱۲۲
۱۱ گرانادا ۳۴۴ ۱۳۳
۱۲ سنت وینسنت و گرنادین ۳۸۹ ۱۵۰
۱۳ باربادوس ۴۳۱ ۱۶۶
۱۴ آنتیگوا و باربودا ۴۴۳ ۱۷۱
۱۵ سیشل ۴۵۵ ۱۷۶
۱۶ پالائو ۴۵۹ ۱۷۷
۱۷ آندورا ۴۶۸ ۱۸۱
۱۸ سنت لوسیا ۶۰۶ ۲۳۴
۱۹ سنگاپور ۶۸۷ ۲۶۵
۲۰ میکرونزی ۷۰۲ ۲۷۱
۲۱ تونگا ۷۱۷ ۲۷۷
۲۲ دومینیکا ۷۵۱ ۲۹۰
۲۳ بحرین ۷۶۵ ۲۹۵
۲۴ کیربیاتی ۸۱۱ ۳۱۳
۲۵ سائو تومه ۹۶۴ ۳۷۲
۲۶ کومور ۱,۸۶۲ ۷۱۹
۲۷ موریس ۲,۰۳۰ ۷۸۴
۲۸ لوکزامبورگ ۲,۵۸۶ ۹۹۹
۲۹ سامئو ۲,۸۲۱ ۱,۰۸۹
۳۰ کیپ ورد ۴,۰۳۳ ۱,۵۵۷
۳۱ ترینیداد و توباگو ۵,۱۲۸ ۱,۹۸۰
۳۲ برونیی ۵,۲۶۵ ۲,۰۳۳
۳۳ قبرس ۹,۲۴۱ ۳,۵۶۸
۳۴ گامبیا ۱۰,۰۰۰ ۳,۸۶۱
۳۵ باهاما ۱۰,۰۱۰ ۳,۸۶۵
۳۶ لبنان ۱۰,۲۳۰ ۳,۹۵۰
۳۷ جاماییکا ۱۰,۸۳۱ ۴,۱۸۲
۳۸ قطر ۱۱,۵۸۶ ۴,۴۷۳
۳۹ وانواتو ۱۲,۱۸۹ ۴,۷۰۶
۴۰ مونته نگرو ۱۳,۴۵۲ ۵,۱۹۴
۴۱ تیمور شرقی ۱۴,۸۷۴ ۵,۷۴۳
۴۲ سوازیلند ۱۷,۲۰۴ ۶,۶۴۳
۴۳ کویت ۱۷,۸۱۸ ۶,۸۸۰
۴۴ فیجی ۱۸,۲۷۴ ۷,۰۵۶
۴۵ اسلوونی ۲۰,۱۵۱ ۷,۷۸۰
۴۶ اسراییل ۲۰,۳۳۰ ۷,۸۵۰
۴۷ آل سالوادور ۲۰,۷۲۱ ۸,۰۰۰
۴۸ بلیز ۲۲,۸۰۶ ۸,۸۰۵
۴۹ جیبوتی ۲۳,۱۸۰ ۸,۰۴۱
۵۰ مقدونیه ۲۵,۴۳۳ ۹,۸۲۰

 

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=5909

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.