22

موجود دریایی موجود دریایی که غرق می شود !!

  • 16 دسامبر 2020 - 12:44
موجود دریایی موجود دریایی که غرق می شود !!
شاید باور این موضوع برای افراد سخت و دشوار باشد، اما برخی موجودات دریایی هستند که امکان غرق شدن آن ها در آب وجود دارد.

غرق شدن عجیب موجودات دریایی

اگرچه اکثر افراد تصور می کنند همه حیواناتی که در اقیانوس و دریا زندگی می کنند، می توانند زیر آب نفس بکشند اما این موضوع در مورد بعضی از این حیوانات حقیقت ندارد. در حقیقت بعضی از حیوانات هستند که زیر آب زندگی می کنند اما اکسیژن کافی را از آب دریافت نمی کنند و اگر این دریافت اکسیژن آنها مختل شود دچارغرق شدگی می شوند؛ برای اطلاع از این ماجرای عجیب و جالب با این بخش از سرگرمی اپاراتمی همراه شوید.

غرق شدن موجود دریایی

موجودات دریایی که در آب زندگی میکنند اما ممکن است غرق شوند

آیا می دانستید برخلاف این که بسیاری از جانوران توانایی دارند مدت زمان طولانی زیر آب نفس بکشند اما بازهم حیواناتی از جمله مار آبی، کروکودیل، تمساح، دلفین، نهنگ و دیگر موجودات دریایی هستند که اگر مدت زمان زیادی زیر آب بمانند، غرق می شوند؟ بله درست متوجه شدید؛ حیوانات دریایی مثل مار آبی، کروکودیل، تمساح، دلفین، نهنگ آبی (وال) اگر بیش از حد مجاز زیر آب بمانند غرق می شوند.

غرق شدن تمساح

علت آن این است که این حیوانات برای تنفس از هوا ریه دارند و از هوا نفس می کشند. در واقع حیواناتی که نام بردیم، نمی توانند زیر آب نفس بکشند. فقط توانایی این را دارند که نفس خود را برای مدت زمان طولانی نگه دارند.

ماهی ها آبشش دارند که باعث می شود بتوانند زیر آب نفس بکشند اما این جانوران آبزی مثل دلفین و نهنگ آبی برعکس ماهی ها هستند و می توانند فقط ۳۰ دقیقه زیر آب دوام بیاورند. حفره هایی روی بالای سر آن ها قرار گرفته و شبیه به بینی انسان عمل می کند. به همین دلیل چند وقت یکبار سر خود را از آب بیرون می آورند.

غرق شدن دلفین

از طرف دیگر حیوانات دریایی دیگری مثل لاک پشت آبی هنگام استراحت می تواند مدت زمان طولانی تری زیر آب بماند و حتی تا چند روز هم دوام بیاورد.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=1520
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 434 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.