27

مزدا ۳ و جک شاسی بلند در بازار چند؟

  • 15 نوامبر 2020 - 12:26
مزدا ۳ و جک شاسی بلند در بازار چند؟
در شرایطی که قیمت خوردوهای خارجی سر به فلک کشیده است، خودروهای مونتاژی به صرفه تر و پرطرفدار شده اند، مزاد ۳ و جک شاسی بلند نمونه ای از این خودروهاست.

به گزارش کاماپرس، با بالارفتن قیمت خودروهای خارجی در ایران، مردم به سمت خودروهای مونتاژی سوق داده شدند، خودروهایی که معمولا قطعاتشان از خارج وارد می شد و با همکاری خودروسازان داخلی مونتاژ و روانه بازار می شدند.

با اعمال تحریم ها علیه ایران میزان واردات این قطعات کمتر و حتی در مواردی قطع شد، اما هنوز هم می توان در بازار خودروهای مونتاژی کارنکرده پیدا کرد.

رصد برخی از مونتاژی ها در بازار نشان می دهد که این خودروها با رنج قیمتی ۲۸۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بازار داد و ستد شدند.

به گزارش اقتصادنیوز؛ با اعمال مجدد تحریم ها و توقف تولید برخی از مونتاژی ها شاهد رشد قیمت این خودروها در بازار بودیم، ‌به گفته فعالان بازار خودرو محدودیت در عرضه این خودروها موجب شد تا فروشنده ها خود مرجع قیمت گذاری خودروها شوند و این امر موجب شده  این بازار  همواره با نوسان قیمت همراه باشد.

در مقابل مونتاژی های که تولید آنها متوقف شده و غالبا در رده خودروهای اروپایی و یا کره ای قرار دارند، مونتاژ چینی ها همچنان ادامه دارد و با توجه به قیمت این خودرو متقاضیان خودروهای وارداتی که بودجه خرید این نوع خودروها را ندارند به سمت خودروهای مونتاژی و غالبا چینی روی آورده اند.

قیمت مزدا ۳ بیش از یک میلیارد تومان

مزدا ۳ جدید در سال ۱۳۸۹ توسط گروه بهمن در ۲ نوع سدان و هاچبک و در تیپ های  عرضه شد.   این خودرو تا سال ۱۳۹۸ در خط تولید گروه بهمن قرار داشت و به صورت مونتاژی عرضه شد، اما هنوز از نسل سوم آن برای بازار داخل کشور خبری نیست، در حالی که از عرضه ی آن در بازار های جهانی بیش از ۵ سال می گذرد. با توجه به توقف تولید این خودرو هنوز در بازار می توان مدل کارنکرده این خودرو را پیدا کرد. براساس رصد بازار در حال حاضر این خودرو با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون خرید و فروش می شود.

قیمت پژو ۲۰۰۸ پرواز از ۱۱۰ میلیون به یک میلیارد

پژو ۲۰۰۸   یک خودروی خانوادگی چندکاره، در کلاسSUV های جمع و جور است، که تمامی ویژگی های محصولات پژو و شخصیت خودروهای SUV را داراست. با توقف تولید قیمت این خودرو نیز نجومی شد و مرز یک میلیارد تومان را رد کرد .

جک؛ چینی پرطرفدار

جک از دیگر خودروهای چینی در بازار است که مدل شاسی بلند آن در بازار طرفدار بسیاری دارد. در حال حاضر « G۴جک» که در رده های خودروهای سدان قرار دارد مدل ۹۹ این خودرو امروز در بازار با قیمت ۴۳۰ میلیون تومان در بازار داد و ستد شد، قیمت خورد و مدل « S۳ جک» نیز با قیمت ۵۷۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

 

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=252
  • نویسنده : مجید
  • ارسال توسط :
  • منبع : kamapress
  • 839 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.