24

راز خرید یه کاپشن خوب برای فصل سرما

  • 23 نوامبر 2020 - 17:15
راز خرید یه کاپشن خوب برای فصل سرما
کاپشن ها انواع مختلفی دارند که باید برای انتخاب یک کاپشن گرم و با کیفیت برای فصل سرد زمستان به نکات مهمی مانند جنس و طراحی آن توجه کنید.

راهنمای خرید کاپشن مناسب مردانه، زنانه و بچه گانه

با فرا رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا، نیاز به خرید لباس گرم احساس می شود. یک لباس گرم مناسب مانند کاپشن بهترین همراه شما در زمستان سرد است. کاپشن یک نوع کت زمستانی برای گرم نگه داشتن بالاتنه است که معمولا کلاه دارد و سبب گرم نگه داشتن سر می شود.

راهنمای خرید کاپشن

این نوع پوشش در گذشته بیشتر از جنس چرم بود و امروزه از الیاف مصنوعی مانند پلی استر و نایلون هم تولید می شود. در خرید کاپشن دقت کنید و جنسی را انتخاب کنید که ارزش پولی را که برایش می پردازید داشته باشد.

مطمئن باشید با خرید یک کاپشن مناسب تا چند سال هزینه ای برای لباس زمستانی نخواهید کرد. در این بخش از دنیای مد نمناک نکاتی که برای خرید کاپشن باید در نظر بگیرید را آورده ایم تا بتوانید کاپشنی مناسب انتخاب کنید.

خرید کاپشن

معرفی انواع کاپشن برای خرید بهتر

کاپشن های ضد آب که برای محافظت بدن از خیس شدن در برابر باران شدید تولید می شود. برخی از آنها تا کمر و به اصطلاح به صورت کت و برخی دیگر تا زانو و بلند تولید می شود و بهترین فصول سال برای پوشیدن آنها، فصل بهار و پاییز است.

کاپشن های چندلایه (چند کاره) از دو لایه متصل به هم تشکیل شده است. این کاپشن قابلیت جداسازی دارد و میتوان آن را به صورت جداگانه هم پوشید.

کاپشن های عایق پشمی یا کاپشن های پُفی دارای لایه داخلی پر است و بسیار گرم و نرم می باشد. این نوع کاپشن، یک عایق فوق العاده برای جلوگیری از ورود سرما و خروج گرماست و برای کسانی که در مناطق بسیار سرد زندگی می کنند، مناسب است.

ژیله ها (کاپشن های سبک و بدون آستین) که به نسبت کم تری از پشم گوسفند و دیگر جانوران در تولید آن استفاده شده و بسیار سبک تر است و در این لباس به دلیل آستین نداشتن شما تحرک و آزادی عمل بیشتری دارید. وزن کم، ضخامت پایین و راحتی آن، از دلایل محبوبیت ژیله هاست.

ژیله زمستان

کاپشن های جمع شو سبک (کاپشن پفی مسافرتی) یک کاپشن ضد آب و سبک با قابلیت بسته بندی راحت ، ضد آب با قابلیت تنفس بالا و حفظ گرمای فوق العاده هستند و مخصوص استفاده برای سفر و کوهنوردی می باشند.

سوئیشرت هابیشتر به عنوان لباسی گرم در هوای نه چندان سرد استفاده می شود. لایه داخلی بیشتر سوئیشرت ها از پشم گوسفند و پلی استر و لایه بیرونی آن از پارچه مقاوم تولید می شود.

کاپشن های ضخیم و سنگین (پارکا) که وزن بالا دارند و از خصوصیات دیگر آنها می توان به حفظ گرمای زیاد به دلیل استفاده از پارچه عایق و در بسیاری از موارد ضد آب بودن آن اشاره کرد. همانطور که گفتیم، موارد استفاده از این نوع کاپشن در سرمای بسیار شدید، به خصوص در قطب هاست. اکثر پارکاها ضدآب با قابلیت تنفس بالا هستند و برای استفاده در هوای سرد مناسبند.

کاپشن پارکا

نکاتی برای خرید کاپشن مناسب

کاپشن لباسی است که باید شما را گرم نگه دارد و از شما در برابر سرما، باد، باران و برف محافظت کند. اگر هنگام خرید دقت نکنید و کاپشنی تهیه نمایید که فاقد این ویژگی باشد و کارایی و گرمای لازم را نداشته باشند، تنها پولتان را هدر داده اید. بنابراین هنگام خرید کاپشن نکات زیر را در نظر بگیرید:

به عایق کاپشن دقت کنید:

عایق کاپشن شما را در روزهای سرد گرم نگه می دارد پس زمان خرید کاپشن حتماً دقت کنید که بین آستر و پارچه عایقی از جنس پشم، پشم شیشه یا کرک باشد. عایق داخلی کاپشن ها به دو دسته ی کلی پَر و الیاف تقسیم می شود. کرک یا پر بهترین عایق گرمایی است. کاپشن هایی با عایق کرک دوخت و ظاهری چند تکه دارند تا پرها در کاپشن تکان نخورد.

مهم ترین ضعف پر، این است که کرک ها در محیط مرطوب به یکدیگر چسبیده و قابلیت عایق بودن خود را از دست می دهند. در صورتی که کاپشن با عایق پر خیس شود باید به خوبی خشک شود تا دوباره بتواند شما را به خوبی گرم کند.

کاپشن پری که ضخامت بیشتری داشته باشد، ساختار گرم تری نیز دارد. کاپشن های پر راحت تر و بهتر فشرده می شوند و می توان با راحتی بیشتری آن ها را داخل کیف یا چمدان جای داد.

کاپشن های دیگر که عایقی از جنس الیاف دارند، گرمای بسیار خوبی ایجاد می کنند. مزیت این نوع عایق ها این است که در محیط مرطوب به هم نمی چسبند و زودتر می توان آن ها را خشک کرد.

از معایب عایق الیاف این است که به مرور زمان به دلیل فشرده شدن و ازهم بازشدن های متعدد، قابلیت عایق بودن خود را از دست می دهند. عایق های الیاف به صورت آستر در بعضی کاپشن ها به کاررفته و قابل جدا شدن هستند و با تغییر دما نیز می توانید از کاپشن خود به خوبی استفاده کنید.

عایق کاپشن

به کیفیت پارچه و دوخت توجه کنید:

کیفیت پارچه کاپشن باید طوری باشد که با آویزان کردن مشکلی برای کاپشن شما پیش نیاید. اگر می خواهید بدانید کیفیت کاپشن چقدر خوب است، نگاهی به درزهای دوخته شده و همچنین نوع درزهای کاپشن مورد نظر خود بیندازید تا درزها و سطح کاپشن هیچ پارگی، نخ اضافی، پوسیدگی، سوراخ، زدگی و … نداشته باشد.

رویه کاپشن باید با کیفیت باشد:

رویه یا لایه ی بیرونی یک کاپشن محافظ شما در برابر، باد، برف، آب و سرماست پس باید رویه کاپشن با کیفیت باشد. از الیاف نایلونی و پلی استری در رویه کاپشن استفاده می شود تا ضدآب شوند و شما در باران خیس نشوید.

اگر در منطقه معتدل و پر باران زندگی می کنید کاپشنی با رویه ضد آب بخرید. در مناطق خشک و کویری، ضدآب بودن اهمیتی ندارد و بیشتر باید به عایق بودن کاپشن دقت کرد. جنس نایلونی کاپشن را در برابر آتش حساس می کند. پس اگر کنار آتش هستید مراقب کاپشن خود باشید.

جنس رویه کاپشن

به نوع و طراحی کاپشن دقت کنید:

کاپشن ها را می توان به دو دسته ی کلی تقسیم بندی نمود:کاپشن های روزمره و کاپشن های ورزشی

کاپشن های ورزشی که شامل کاپشن کوهنوردی، طبیعت گردی و اسکی می شوند، طراحی خاصی دارند که به حرکت راحت تر ورزشکاران کمک کرده و رنگ های روشن و مشخصی مانند سبز فسفری، نارنجی، قرمز، آبی و… دارند.

این نوع کاپشن ها جیب های متعدد داخلی و بیرونی دارند تا ورزشکاران بتوانند وسایل موردنیاز خود را به راحتی همراه داشته باشند. در عایق این کاپشن ها از پر پرندگانی مانند غاز و اردک یا از الیاف مصنوعی استفاده می شود تا از نفوذ سرما و خروج گرما جلوگیری شود.

کاپشن های روزمره برای استفاده ی روزانه طراحی شده اند و به نسبت کاپشن های ورزشی، ساختار ساده تری دارند. برای فعالیت های ورزشی از کاپشن های روزمره نباید استفاده شود زیرا باعث کاهش بازه ی حرکتی ورزشکار شده و راحتی وی را کاهش می دهند.

کاپشن های ورزشی

کاپشن بلند بخرید:

معمولاً کاپشن ها کوتاه هستند ولی برخی کاپشن های زمستانی فقط تا کمر نیستند و می توانند بلندتر باشند. هرچقدر کاپشن تان بلندتر باشد شما را بیشتر گرم می کند. در صورت زندگی در مناطق سرد برای گرمتر شدنتان از کاپشن های بلند استفاده کنید.

درز کاپشن باید به خوبی دوخته و مهر و موم شده باشد:

موقع خرید کاپشن را خوب بررسی کنید تا ایراد و شکافی در درزها نداشته باشد. دوخت ها نباید به آستر و عایق برسند.

کاپشن کلاه دار بخرید:

کلاه کاپشن در روزهای سرد و بارانی می تواند از سر شما در برابر سرما محافظت نماید. اگر نمی خواهید هزینه ای جداگانه هم برای خرید کلاه بکنید، کاپشن کلاه دار بخرید.

کاپشن کلاه دار

زیپ کاپشن باید محافظ داشته باشد:

زیپ کاپشن باید محافظ داشته باشد تا باد از لابه لای آن نفوذ نکند. محافظ تکه پارچه ای است که جلوی زیپ دوخته شده و معمولاً با دکمه بسته می شود و جلوی نفوذ باد و سرما را می گیرد تا باد از لابه لای آن نفوذ نکند.

زیپ کاپشن شما باید مستحکم باشد:

کاپشنی که می خرید باید دارای زیپ های ضد آب و مستحکم باشد. اگر زیپ کاپشن شما مستحکم نباشد و به خوبی نیز بسته نشود، سبب نفوذ سرما به داخل کاپشن و احساس سردی برایتان خواهد شد.

جیب های کاپشن بخش مهمی از آن است:

اگر می خواهید در سرمای زمستان علاوه بر بدنتان دستان شما نیز گرم شود، کاپشن دارای جیب بخرید تا در سرمای زمستان بتوانید دستان خود را در جیبتان فرو برید و جلوی سرد شدن دستتان را بگیرید. کاپشن جیب دار باعث می شود تا وسایل بیشتری را در کاپشن خود جای دهید.

کاپشن جیب دار

کاپشنی با سایز مناسب انتخاب کنید:

زمان خرید کاپشن برچسب راهنمای سایز آن را بخوانید و حتما سایزهای مختلف را امتحان کنید زیرا همهٔ برندها سایزهای یکسان ندارند. در زمستان زیر کاپشن لباس های دیگر هم می پوشید؛ پس با توجه به آن اندازهٔ مناسب را انتخاب کنید.

به قابلیت جمع شدن در قسمت انتهایی کمر توجه نمایید:

برخی از کاپشن ها در قسمت انتهای کمردارای نخ های کششی هستند. کشیدن این نخ ها سبب بیشتر گرم شدن بدن و جلوگیری از ورود و خروج هوا می شود.

کاپشنی بخرید که دور کلاه خز داشته باشد:

در برخی از کاپشن ها لبه های کلاه، لبه پایین و جلو خز دارد. اگر دوستدار محیط زیست هستید کاپشن با خز مصنوعی بخرید که علاوه بر زیبایی به ایجاد و حفظ گرمای بیشتر کمک می کند.

کاپشن با کلاه خز

سرآستین های کاپشن را بررسی کنید:

برای حفظ گرمای بیشتر در سرمای زمستان سرآستین های کاپشن نقش مهمی دارد. در برخی از این کاپشن ها، دکمه های فلزی یا پلاستیکی فشرده برای بستن قسمت مچ دست استفاده می شود، اما کاملا از ورود سرما جلوگیری نمی کند.

کاپشنی بخرید که سرآستین ها با جنسی متمایز از جنس کاپشن تولید می شودو سرآستین به آستین دوخته شده و کاملا به مچ دست می چسبد، و مانع از ورود یا خروج سرما و گرما می شود.

به قسمت یقه کاپشن توجه نمایید:

برای جلوگیری از نفوذ سرما تمامی کاپشن ها با استفاده از زیپ یا دکمه بسته می شود اما برخی از کاپشن های زمستانی، در قسمت یقه چسب هایی برای کیپ و کامل بسته شدن یقه دارند تا در سرمای شدید بدن را تا جای ممکن گرم نگه دارند.

خرید کاپشن مردانه

جنس پارچه استفاده شده را درنظر بگیرید:

چنانچه در مطالب قبلی نمناک اشاره داشتیم کاپشن ها را از پارچه های مختلف مانند چرم، جیر، پشم، پر و … تهیه می کنند.

جیر

کاپشن جیر زیبا و شیک است و مقاومت و ماندگاری بالایی دارد اما مانند کاپشن چرم گرمای خوبی ندارند و نمی توانند شما را از سرما حفظ کنند.

چرم

کاپشن های چرمی، یکی از زیباترین ها کاپشن ها هستند که اگر در تهیه آنها از چرم با کیفیت و اصل استفاده شده باشد، دارای استحکام و ماندگاری بالایی می باشند اما شاید به اندازهٔ کاپشن های زمستانی گرما نداشته باشند پس کاپشن چرم را به عنوان یک لباس زمستانی و گرم انتخاب نکنید.

کاپشن های چرمی

پشم

کاپشن های پشمی مزیت های زیادی دارند و با خرید این کاپشن ها می توانید در فصل زمستان گرم بمانید. کاپشن های پشمی در رنگ آمیزی مختلفی وجود دارند و مخصوص کسانی هستند که به تنوع رنگ اهمیت می دهند.

پنبه

اگر در مناطق بارانی زندگی می کنید، کاپشن هایی را بخرید که در دوخت آن ها از پارچه های پنبه ای استفاده شده باشد. این کاپشن ها مناسب استفاده در روزهای بارانی است.

پوست حیوانات وحشی

برخی کاپشن ها از پوست حیوانات وحشی مانند روباه، سمور، تمساح و … تهیه شده اند و بسیار گرم هستند. خریدن و استفاده از این نوع کاپشن ها توصیه نمی شود و با تفکرات زیست محیطی فعالان این حوزه مطابقت ندارد و مغایر با انسانیت است.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=859
  • نویسنده : مجید
  • ارسال توسط :
  • منبع : namnak
  • 674 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.