21

تجاوز به دختران دانشجوی ایرانی و بازداشت متهم

  • 15 نوامبر 2020 - 18:11
تجاوز به دختران دانشجوی ایرانی و بازداشت متهم
سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ دیروز 4 شهریور 1399 از دستگیری متهم تجاوز به دختران دانشجوی ایرانی خبر داد.

تجاوز به دختران دانشجوی ایرانی

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: متهمی که در روزهای گذشته شکایات زیادی علیه او از جانب قربانیانش در فضای مجازی مطرح شده بود توسط پلیس امنیت عمومی پایتخت دستگیر شد. ماموران پلیس امنیت عمومی تهران با رصد فضای مجازی با شکایت های متعددی روبرو شدند که نشان می داد فردی به نام “ک.الف” با فریب دختران دانشجو و کشاندن آنها به خانه خود اقدام به آزار و اذیت آنان کرده است. بنابراین با توجه به حجم شکایت‌ها و جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه آغاز و در نهایت متهم دستگیر شد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه متهم در بازداشت پلیس به سر می برد، بیان داشت: تمام شاکیان با اطمینان از محفوظ ماندن هویتشان نزد پلیس می‌توانند برای طرح شکایت به پلیس امنیت عمومی واقع در انتهای خیابان مطهری، خیابان سروش مراجعه کنند.

گفتنی است، در روزهای گذشته یکی از دختران با انتشار متنی در توییتر مدعی شد که به او تجاوز شده و با نگفتن و پنهان کردن این موضوع فشار زیادی را تحمل کرده است. پس از این توییت افراد دیگری از او حمایت کردند و گفتند باید تجربه‌های مشابه به اشتراک گذاشته شود تا هراسی از بیان آسیبی که دیده‌اند نداشته باشد. به تدریج ماجرا رنگ دیگری به خود گرفت و افرادی که مدعی بودند مورد تجاوز گرفته‌اند، نام متجاوز را نیز منتشر کردند؛ در این میان مهمترین نام، فردی به اسم «کیوان. ا» بود.

این نخستین بار است که در ایران و از طریق یک رسانه اجتماعی نام متجاوزین با شغل دقیق آنها انتشار می‌یابد. به این ترتیب هشتگ «تجاوز» و «آزار جنسی» طی روزهای گذشته در توییتر فارسی ترند شد.

پس از طرح بیش از ۳۰ مورد مشابه تجاوز توسط «کیوان.ا» مسئولان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه کیوان سال ۸۹ فارغ التحصیل شده، قول پیگیری و بررسی اتفاقات صورت گرفته و انتقال موضوع به قوه قضاییه را دادند.

لازم به ذکر است که قوانین ایران درباره اینگونه موارد، رسیدگی را به شکایت شاکی منوط کرده‌اند. به این دلیل نیز برخی از کاربران توییتر از قربانیان درخواست کرده‌اند که همگی از متجاوز شکایت کنند تا پرونده‌ای علیه او طرح شود. حتی یکی از کاربران توییتر شماره‌ای در فضای مجازی منتشر کرده تا شاکیان کیوان، به صورت منسجم این شکایت را پیگیری کنند.

ماده ۲۲۴ و ۲۲۵ قانون مجازات اسلامی در این باره می‌گوید: هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد، در حال بیهوشی، خواب یا مستی زنا کند، رفتار او در حکم زنای به عنف است. در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن، اگرچه موجب تسلیم شدن او شود، نیز حکم فوق جاری است و مجازات زنای به عنف نیز اعدام است.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=365
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : رکنا
  • 729 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.