19

دانستنیهای کلیتوریس و نقش کلیتوریس در ارگاسم خانم ها

  • 09 فوریه 2021 - 11:33
دانستنیهای کلیتوریس و نقش کلیتوریس در ارگاسم خانم ها
اندام جنسی مهم در زنان اس که اطلاعات زیادی در مورد این عضو بیان نشده است، در این مطلب نکاتی مهم درباره کلیتوریس بیان می شود

اسراری در مورد کلیتوریس که تاکنون نمی دانستید

کلیتورییس یکی از اندام های جنسی خانم هاست که شاید بسیاری از ما اطلاعات زیادی در مورد این اندام جنسی نداشته باشیم و یا شاید اطلاعاتی که در مورد آن داریم زیاد هم درست نباشند. در ادامه ۱۰ حقیقت در مورد کلیتوریس بیان می شوند که برایتان تازگی خواهند داشت.

کلیتوریس اندامی کاملا منحصر به فرد است

پروفسور جیم فاس Jim Pfaus، محقق دانشگاه Concordia  در مونترال، می گوید: زمانی که بحث لذت جنسی و ارگاسم باشد، کلیتوریس نقش بسیار مهمی دارد. اما این مسئله تنها عامل خاص بودن کلیتوریس نیست. در حقیقت کلیتوریس تنها عضو بدن است که عملکرد آن منحصرا فقط تامین لذت است.

تا مدت ها هیچ یک از ما کلیتوریس را به درستی نمی شناختیم

تا سال ۱۹۹۸ اکثر کتاب ها کلیتوریس را به عنوان یک اندام خارجی توصیف می کردند. اما سال ۱۹۹۸ هلن اکنل، یک اورولوژیست استرالیایی، از طریق یک مجموعه مطالعات با MRI نشان داد که کلیتوریس یک عضو قدرتمند با سیستم پیچیده ای است که شامل هجده بخش است و دو سوم این بخش ها داخلی می باشند.

کلیتوریس بیش از آن چیزی است که چشم می بیند
Clitoris,کلیتوریس

زمانی که افراد معمولی از کلیتوریس صحبت می کنند، معمولا فقط در مورد غدد مربوط به آن حرف می زنند یا به گفته پروفسور ربکا چاکر در مورد بخش حساس بیرونی کلیتوریس صحبت می کند. اما آنچه با چشم دیده می شود تنها بخش کوچکی از آن است.

بخش داخلی کلیتوریس به وسیله جسم غاری*  corpora cavernosa به بخش بیرونی آن متصل است. در پایین تر جسم غاری به بال هایی شاخه شاخه می شود که تنهه یا crura نامیده می شوند که به داخل بدن و اطراف کانال واژن کشیده می شوند. در زیر تنه یا crura، پیازهای دهلیزی* یا پیازهای دهلیزی مهبلی clitoral vestibules یا vestibular bulbs قرار می گیرند. مانند بیشتر بخش های کلیتوریس، این ساختارهای کیسه مانند هم در زمان تحریک پر از خون می شوند.

*جسم غاری corpora cavernosa: دو ناحیه اسفنجی از بافت های نعوظی

* پیازهای دهلیزی یا پیازهای دهلیزی مهبلی clitoral vestibules یا vestibular bulbs : جسمی است که شامل یک جفت توده بافت نعوظی (شق‌شونده) است و در هر طرف دهانه آلت تناسلی زن قرار دارد که در جلو با هم یکی شده، در زیر کلیتوریس قرار می‌گیرد.

کلیتوریس دارای عصب های زیادی است

کلیتوریس تنها بخشی از ناحیه واژن است که دارای عصب های زیادی است. غدد این بخش دارای بیش از ۸ هزار عصب هستند که همینن امر باعث شده اکثر خانم ها با تحریک کلیتوریس به لذت جنسی برسند. برای اینکه ذهنیت بهتری نسبت به پیچیدگی و حساس بودن کلیتوریس پیدا کنید، باید بگوییم میزان عصب های موجود در کلیتوریس دو برابر عصب های موجود در آلت تناسلی مردان است. این مسئله همین جا تمام نمی شود. کلیتوریس می تواند احساس به وجود آمده در خود را به ۱۵۰۰ عصب دیگر در ناحیه لگن pelvis منتقل کند. به همین دلیل هم هست که در لحظه به ارگاسم رسیدن خانم ها تقریبا تمام بدن آنها درگیر می شود.

کلیتوریس در هر خانم متفاوت است
Clitoris,کلیتوریس

کلیتوریس در همه خانم ها شبیه به هم نیستند. هر خانم برای رضایت جنسی به شکل متفاوتی از تحریک نیاز دارد و نوع تحریک جنسی در هر زن به بیولوژی بدن وی بستگی دارد. حساسیت بیش از حد کلیتوریس به این معنا نیست که همه خانم ها مستقیما از طریق کلیتوریس تحریک می شوند. برخی خانم ها لمس نواحی اطراف کلیتوریس را ترجیح می دهند و نه مستقیما روی آن را.

کلیتوریس نقطه G محسوب می شود

همه ما در مورد نقطه G شنیده ایم. نقطه جی واقعا وجود دارد و همه خانم ها دارای نقطه جی هستند چرا که نقطه جی همان کلیتوریس است. همانطور که در بالاتر هم ذکر شد بیشترین قسمت کلیتوریس داخلی است و با چشم دیدهه نمی شود. محققان دریافته اند که اگر نقطه جی در داخل واژن پیدا شود، نیاز جنسی زن به طور کامل برآورده می شود.

اما قبل از این نیز ذکر شد که برخی خانم ها لمس بیرون کلیتوریس را ترجیح می دهند و برخی دیگر با دخول واژنی به لذت جنسی می رسند. به هرحال بدن و نیازهای خانم ها با یکدیگر متفاوت است و بهتر است نیاز و بیولوژی بدن فرد شناخته شود.

کلیتوریس شباهت زیادی به آلت تناسلی مردان دارد

کلیتوریس و آلت مردان تا حدی آیینه یکدیگر هستند و شباهت های زیادی با هم دارند، اما سازماندهی آنها با یکدیگر متفاوت است. در حقیقت تا هفته دوم بارداری تمام جنین ها به نظر می رسد که دختر باشند. و از هفته هشتم تستوسترون وارد عمل شده و آلت تناسلی شروع به شکل گیری می کند. اما هیچ یک از بخش های قبل ناپدید نمی شوند بلکه دوباره سازماندهی می شوند.

به عنوان مثال بخش داخلی کلیتوریس که از بافت قابل نعوظ ساخته شده، قابی برای آلت تناسلی می شود. بنابراین اگر کلیتوریس را فقط متشکل از بخش بیرونی آن در نظر بگیرید، درست مثل این است که بگویید نوک آلت تنها بخش آلت تناسلی مردان است.

کلیتوریس هم نعوظ می کند
Clitoris,کلیتوریس

زمانی که در مورد نعوظ صحبت می کنیم، بهتر است بدانیم توانایی نعوظ فقط به آلت مردان خلاصه نمی شود، بلکه کلیتوریس هم دچار نعوظ می شود. نعوظ کلیتوریس خیلی برجسته و قابل ملاحظه نیست اما قطعا قابل مشاهده است و به خوبی حس می شود.

نعوظ کلیتوریس زمانی رخ می دهد که پیاز دهلیزی‌مهبلی  vestibulovaginal bulb در زمان تحریک پر از خون می شود. سپس خون در این بخش گیر می افتد تا اینکه با اسپاسم های زمان ارگاسم رها می شود. و

اندازه کلیتوریس مهم نیست

جالب است بدانید که کلیتوریس هم مانند آلت تناسلی مردان دارای شکل ها و اندازه های مختلف است که در هر دو مورد اندازه مهم نیست. بهتر است به این شکل بیان کنیم: مغز مهم ترین اندام جنسی محسوب می شود و واژن دریافت کننده تحریک و لذت است که این لذت با تحریک های بصری، لمسی و دهانی انجام می شوند و اندازه کلیتوریس در این میان نقشی ندارد. بنابراین تفاوت در اندازه و شکل کلیتوریس در خانم های مختلف تاثیری بر روی میل جنسی آنها نخواهد داشت.

کلیتوریس با افزایش سن بزرگتر می شود

گرچه اندازه کلیتوریس بر روی میل جنسی خانم ها تاثیر نمی گذارد، اما بهتر است بدانید اندازه و شکل این عضو جنسی با افزایش سن تغییر می کند. به خاطر تغییر در سطح هورمون ها بعد از یائسگی، در بسیاری از خانم ها کلیتوریس بزرگ می شود.

 

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=5702
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : سیمرغ
  • 270 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.