5

عوارض جدی دیر به دیر عوض کردن لباس زیر

  • 21 دسامبر 2020 - 17:35
عوارض جدی دیر به دیر عوض کردن لباس زیر
تعویض لباس زیر یکی از نکات بهداشتی روزانه بسیار ضروریست که اگر رعایت نشود و لباس زیر دیر به دیر عوض شود دچار بیماری ها و مشکلات جدی می شوید.

عوارض تعویض دیرهنگام لباس زیر

پوشیدن لباس زیر تمیز به صورت روزانه، یکی از اولین قانون های رعایت بهداشت است که باید آن را به کودکان هم یاد بدهیم. دقیقاً مانند مسواک زدن قبل از خواب و دست نزدن به اجسام کثیف.

تعویض لباس زیر

بنابراین به همین منظور مطالعاتی هم انجام شده است که عوارض دیر تعویض کردن لباس زیر را نشان می دهد. ۴۵ درصد از افرادی که مورد مطالعه قرار گرفتند، اظهار کردند که هر روز لباس زیر خود را عوض نمی کنند که ۱۳ درصد آن ها نیز بیش از یک هفته یا حتی بیشتر لباس زیر خود را عوض نمی کردند.

نکات تعویض لباس زیر

عوارض دیر عوض کردن لباس زیر

چنانچه در بخش بهداشت و سلامت نمناک میخوانید لباس زیر کثیف یا استفاده شده حاوی باکتری، مخمر و قارچ است. همچنین ممکن است اثراتی از مدفوع روی آن به جا مانده باشد. بوی نامطبوع حاصل از محیط دستشویی نیز در طول زمان روی لباس زیر می نشیند و اگر طولانی شود، مشام به این بو عادت می کند و دیگر آن را احساس نخواهند کرد.

جوش های قرمز رنگ یکی دیگر از عوارض دیر عوض کردن لباس زیر هستند زیرا لباس زیر عرق، آلودگی و باکتری ها را در خود به دام می اندازد و به پوست می چسبد و در نتیجه عرق یا چربی مدت زمان طولانی روی پوست می نشیند و عاملی برای ایجاد بوی بد، بسته شدن منافذ پوست و آکنه یا جوش های قرمز می شود.

همچنین خطر حساسیت های تناسلی و عفونت ها در چنین شرایطی افزایش پیدا می کند. قطعاً دیر عوض کردن لباس زیر شما را نمی کُشد اما هر چقدر دیر تر این کار را انجام دهید، خطرات و عوارض آن افزایش پیدا خواهد کرد.

عفونت اندام تناسلیچند وقت یک بار لباس زیر را تعویض کنیم؟

عموماً پیشنهاد می شود که لباس زیر را روزانه عوض کنید تا از ایجاد آلودگی، عرق، باکتری و چربی جلوگیری شود. هر چه سریع تر این کار را انجام دهید، برایتان بهتر است.

حتماً بعد از انجام هر گونه فعالیت بدنی و ورزش که باعث ایجاد عرق می شود، لباس زیر خود را عوض کنید.

همچنین اگر لکه ای از ادرار، خون، ترشح یا مدفوع روی لباستان ریخته، حتما در اسرع وقت آن را تعویض کنید زیرا همه این لکه ها و آلودگی ها به سرعت به عفونت و زخم تبدیل می شوند.

لینک کوتاه : https://www.aparatme.ir/?p=1888
  • نویسنده : حسن
  • ارسال توسط :
  • منبع : نمناک
  • 610 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.