افزایش نرخ دلار و کاهش ارزش پول ملی ایران، مالکیت خودروهای اروپایی، ژاپنی و حتی کرهای را برای عامه مردم کشورمان، به رویایی دستنیافتنی تبدیل کرده است.
عجیبتر ینکه، با وجود مالیات و عوارض سنگین که هزینه خرید مدلهای خارجی را به ۲ تا ۲/۵ برابر ارزش واقعی میرساند، طی سه سال گذشته واردات انواع وسایل نقلیه نیز ممنوع بوده است.
با این شرایط، معدود کراساورهای صفرکیلومتر با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان، محصولات چینی مونتاژ ایران هستند.
طراحی لیفان X۷۰
پرشین خودرو نوشت: با نگاهی به لیفان X۷۰، شباهت فنی و ظاهری با امویام X۳۳ دیده میشود. از نظر ابعاد، این خودرو با طول ۴,۳۹۰ میلیمتر، عرض ۱,۸۲۰ میلیمتر و ارتفاع سقف ۱,۷۱۵ میلیمتر، تفاوت چندانی با رقیب ساخت چری ندارد. لیفان X۷۰ در نمای روبهرو، بسیار زیباتر از X۶۰ بهنظر میرسد و البته فراتر از یک کراساور اقتصادی ساخت چین نیست.
چراغ اسپرت با کشیدگی به سمت گلگیر، جلوپنجره ساده همراه خطوط براق کروم، مهشکنهای دایرهای در طرفین سپر و چند خط حجمدهنده روی درپوش موتور و زیر چراغها، ترکیبی عامهپسند برای لیفان X۷۰ فراهم میکنند.
ادوات سیاهرنگ پلاستیکی در سپر، رکاب و گلگیرهای این خودرو، کمتر از امویام X۳۳ است و از این نظر، کمی لوکستر جلوه میکند.
لیفان X۷۰ ، بزرگترین و مجهزترین خودرو از برند لیفان است که به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد.
در ادامه تصاویری از تولید لیفان ایکس ۷۰ (X۷۰) که طی چند روز گذشته در کارخانه خودروسازان بم آغاز شده است را با یکدیگر می بینیم: